Bad Company - en chansning för Dice?

Robot
Medlem
Bad Company - en chansning för Dice?

Tror faktiskt helt tvärtom. Single playern ser ut att vara helt underbar med humorn och allt. Om kampanjen är tillräckligt lång så kan det här bli mycket större än BF1942 och BF2. Multiplayern kommer ju iofs finnas i BC, satt bara SP är det ju inte.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Medlem

Tänker inte ens läsa artikeln, vadå chansning, skulle inte Dice klara att leverera ett singleplayer till en konsol när alla andra gör det? Bara för att de levererat halvkvalitativa MP-spel efter 1942 så betyder ju inte det att de inte skulle klara att göra det samma med SP. Dessutom vet ju alla att de har fler projekt, att ett MP-BF3 inte kommer vet ju alla är en lögn om så sägs.

Skrivet av WaltX:

Om kampanjen är tillräckligt lång så kan det här bli mycket större än BF1942 och BF2.

Att det blir större än BF2 är ju en ganska obefintlig chans.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om man tänker såhär att BF42 ägde, BFV sög, BF2 ägde så kommer BFMC att suga

(<--- omg secret satanic message. 666 inlägg)

Medlem

Så det kommer alltså inte till PC?

Medlem

Kan behövas lite SP från Dice, börjar bli lite less på samma sak hela tiden

Medlem
Skrivet av FoxeN:

(<--- omg secret satanic message. 666 inlägg)

Jag va bara tvungen att göra ett till inlägg, 999

Medlem
Skrivet av FoxeN:

Om man tänker såhär att BF42 ägde, BFV sög, BF2 ägde så kommer BFMC att suga

(<--- omg secret satanic message. 666 inlägg)

Nja jag tycker mera så här = BF42,Ok spel,BFV Mycket bra med otrolig netcode! BF2,:down: Nuff said

Inaktiv

Hero_Swe känns som att spelet krashat för många gånger för dig och att under den tiden du spelade blev uppägd för att sedan sluta lira nån månad efter release.

Medlem

Ni glömmer inte BF2142 i era små predictions?


signatur

Battlefield vietnam är en milstolpe i spelhistorien. Battlefield spelen kommer aldrig komma i närheten av Battlefield vietnam igen.

Inaktiv

Så där kommer inte vara någon multiplayer? Ingen deathmatc osv? Riktigt dåligt isåfall...


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

vad fan är det för jävla hyllning av BFV, det var ju bara bf1942 med palmer och helikoptrar (och bra soundtrack men det kan knappast BFV få creds för)

Medlem

Dom borde återuppta Pinball Dreams serien

Medlem

1024 kvadratkilometer-levels, där du har tillgång till jeepar, APCs, tanks och helikoptrar, med svart humor och roliga karaktärer (att döma av teasern/trailern)... Där miljön går att förstöra helt.

Giev.

Medlem
Skrivet av Kustartilleriet:

Battlefield vietnam är en milstolpe i spelhistorien. Battlefield spelen kommer aldrig komma i närheten av Battlefield vietnam igen.

Vietnamn kriget kanske var en milstolpe, BF-Vietnamn är det inte.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så länge dom knackar fram en smidigare grafikmotorn som inte kräver 20min loading varje gång man skall starta en bana och 15min loading om man råkar trycka esc och kommer till menyn.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Inaktiv

se om dice kan gå från mods till ett riktigt spel de här gången
vågar man hoppas att de blir reklam fritt mån tro?

Skrivet av turbo10:

vad fan är det för jävla hyllning av BFV, det var ju bara bf1942 med palmer och helikoptrar (och bra soundtrack men det kan knappast BFV få creds för)

Faktumet att de faktiskt hade musik är ju ett plus? Helikoptrarna var enormt lättstyrda. Grafiken var "mysig". Miljöerna var skitsnygga. Ingeting slår en landstigning från en båt medans man spelar Surfin' Bird. Nej, battlefield vietnam smiskar alla battlefield spelen. En klar favorit på lanen. Oh dessutom, Invasion Gotland, Förbannat bra mod.

Medlem

Synd bara att det inte kommer till PC.

Citat:

"Jag hatar konverteringar", säger Karl-Magnus Troedsson [på DICE], när vi frågar varför det inte utvecklas någon PC-version av Bad Company.

källa: Gamereactor #48

Inaktiv
Skrivet av noodles:

Synd bara att det inte kommer till PC.

Citat:

"Jag hatar konverteringar", säger Karl-Magnus Troedsson [på DICE], när vi frågar varför det inte utvecklas någon PC-version av Bad Company.

källa: Gamereactor #48

Jag trodde ju det skulle komma till pc å 360

Medlem

tycker att alla bf spelen sen vietnam har haft lite trist coop eller sp del, hoppas dem förbättrar dem delarna. tyckte det var segt att inte lägga i musik i fordonen i bf 2 eller 2142, fast bf smiskar inte armed assult i storslagenhet och taktiker.

Skrivet av Alcr:
Skrivet av noodles:

Synd bara att det inte kommer till PC.

Citat:

"Jag hatar konverteringar", säger Karl-Magnus Troedsson [på DICE], när vi frågar varför det inte utvecklas någon PC-version av Bad Company.

källa: Gamereactor #48

Jag trodde ju det skulle komma till pc å 360

Ja samma här, jag läsde ju i Gamereactor att det skulle komma till PC också! Hmm har man missat något?

Edit: hade visst fel där synd tycker jag


signatur
Medlem

kommer nog bli en hit, problemet e nog bara att battlefield serien säljer så bra för att det e online, problemen med moderna single player spel är att mer eller mindre 50% av dom som spelar har laddat ner spelet olagligt. eftersom att det är så simpelt och finns absolut inga hinder, med online spel så finns inte det problemet iom cd-keys


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Inaktiv

Fast problemet med nedladdning är väl inte sådär jättestort på konsoll? Även fast det är singleplayer?

Medlem

Colle: Jag misstänker att problemet inte är lika stort, nej...

Medlem
Skrivet av Colle:

Fast problemet med nedladdning är väl inte sådär jättestort på konsoll? Även fast det är singleplayer?

Nej, det är väl därför dem sattsar på konsol som många andra verkar göra nu för tiden. Det lönar sig helt enkelt INTE att göra bra SP spel till PC. Trist men sant. Och jag tror nog ALLA av oss på något sätt bidragit till det.

OT; Jag hoppas verkligen detta blir bra! Och att det inte blir "simplifierat" *host*

Medlem

Sålänge det finns co-op så kommer det att gå långt.

Inaktiv

Bad Company - en konsolexklusiv katastrof för Dice?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

12
Skriv svar