Test - gamerlurarna Creative HS-900

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Hade själv ett par SB45 för ett par år sedan. Sämre skit får man nog leta efter.

Instämmer. Förstår inte varför folk gillar dom - ljudkvaliteten är ett skämt. Har inte inte lyckats sälja mina (knappt använda) SB45 hur jag än bär mig åt. Får väl skänka bort dom

Köpte Steelsound 3H istället som är riktigt bra och kompakta.

W2k
Medlem
Skrivet av Johan:

Vad betyder "bruksigt"?

Det är en talspråksmässig förkortning av "bruksmässigt". Alltså att produkten känns välbyggd och slitagetålig för det den skall användas till. När man som jag skrev, skriver att något ser "bruksigt" ut, menar jag att produkten ser vardaglig men robust ut. Detta skall då jämföras med produkter som ser bra ut men inte tål slitage.

Variationer på termen används ofta om hundar ("brukshund") och om bilar ("bruksbil").


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

Fick mina lurar idag, och hittils är jag sjukt nöjd med dom. Bra mycket bättre än Sennheisers PC-150, både för musik och spel. Inte riktigt testat mikrofonen än, men jag har redan lyckats tappa den 4 (!) gånger (varav en gång rätt hårt lät det som) och den är lika stabil som när jag plockade ur den ur paketet.

Nöjd, än så länge!

Medlem

Är det värt att byta till det här Creative-headsetet om man har: Plantronics GameCom 1 Headset

http://www.webhallen.com/prod.php?id=37867

Medlem

Lite nyfiken över hur dessa förhåller sig till ett par Plantronics Audio 370? Skall köpa ett utav dem. Kostar lika mycket? SweC har recenserta Plantronics lurarna och gett mycket bra betyg, och FZ har gett Creative-lurarna väldigt bra betyg. Hjälp!

Inaktiv

Hur är mikrofonen? Såg nu att priset på dessa lurar hos inwarehouse hade droppat rejält så är sjukt sugen på ett par såna. Senaste gången jag köpte ett par headset (Koss SB-40) så var mikrofonen under all kritik, så nu ligger de och skräpar i någon låda. Kör nu med bordsmic och mp3-lurar så jag känner mig i ett rätt stort behov utav ett par bra headset.

Medlem

Jag satt liksom du med ett gammalt headset där mikrofonen fungerade runt halsen och mp3 hörlurar. Har nu köpt HS-900.
Första omdömet är att det sitter bekvämt även på mitt onaturligt stora huvud. Kanske en viss tendens till att de spänner åt lite för mycket men det blir nog bättre. Det är bra isolerat och sluter väl runt öronen. Ljudet är bra men jag har bara testat det till strategi spel, ska testa det snarast till BF2142.

De på ventrilon hör mig bra men jag stör mig på att jag fortfarande måste använda 20db boosten för att de ska höras något, varför är det alltid så?!

Medlem

Kassa jävla skitlurar, är dom gjorda av glas eller? Efter 3 månader började mina glappa .. BRA kvalité Creative, sista gången jag köper deras skitprodukter. Annat mot mina gamla lurar som jag haft 4-5år och ser ut som skit och fått en hel del stryk, men inget glapp där inte. Pinsamt.

W2k
Medlem
Skrivet av TheEvilDog:

Kassa jävla skitlurar, är dom gjorda av glas eller? Efter 3 månader började mina glappa .. BRA kvalité Creative, sista gången jag köper deras skitprodukter. Annat mot mina gamla lurar som jag haft 4-5år och ser ut som skit och fått en hel del stryk, men inget glapp där inte. Pinsamt.

Om de gick sönder efter tre månader har du fortfarande garanti. Gå och byt ut dem mot ett par nya. Eller är du bara oförsiktig? Mina fungerar fortfarande utmärkt, trots att jag använder dem nästan dagligen.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Köpte ett par sådana här förra veckan, men är inte alls nöjd hittills. Det är ett konstant brummande i bakgrunden när man har mikrofonen inkopplad vilket leder till att folk skäller på en att stänga av mikrofonen när man använder Skype eller TeamSpeak, eftersom det stör så mycket.

Till och med provat att byta ut headsetet mot ett nytt exemplar, och testat dem på tre olika datorer (SoundBlaster Audigy2, SoundBlaster X-Fi Gamer, och en laptop med integrerat ljud). Alla med samma resultat. Så helt felfritt är då inte detta headset. Så blir att lämna tillbaka det imorgon och fortsätta leta

Ljudet ur hörlurarna är perfekt, men det är rätt oviktigt när jag inte kan ha det till det viktigaste syftet: kommunicera.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Köpte ett par sådana här förra veckan, men är inte alls nöjd hittills. Det är ett konstant brummande i bakgrunden när man har mikrofonen inkopplad vilket leder till att folk skäller på en att stänga av mikrofonen när man använder Skype eller TeamSpeak, eftersom det stör så mycket.

Till och med provat att byta ut headsetet mot ett nytt exemplar, och testat dem på tre olika datorer (SoundBlaster Audigy2, SoundBlaster X-Fi Gamer, och en laptop med integrerat ljud). Alla med samma resultat. Så helt felfritt är då inte detta headset. Så blir att lämna tillbaka det imorgon och fortsätta leta

Ljudet ur hörlurarna är perfekt, men det är rätt oviktigt när jag inte kan ha det till det viktigaste syftet: kommunicera.

Brummningen kan bero på för hög outbound eller att du har micboost på. Har du testat att kryssa av det/sänka outbounden?


signatur

tjenare!

12
Skriv svar