Blog on hold for some time...

Medlem
Blog on hold for some time...

Tror det eller ej så gäller detta inte på min blogg, nej Detta är vad som har stått på Splinter Cell: Conviction utvecklar blogg sedan 2007, Vart har detta spel tagit vägen?

Suttit och börjar spela dom här spelen igen och man har suttit och tänkt på vart är det femte Splinter Cell spelet? Det som var så mycket skriverier om hur, Sam Fisher nu inte arbetar i Third echelon och är nu en av USA's mest efterlysta personer. Nästan tråkigt att se hur Ubisoft behandlar denna underbara spelserie.

Visst Double Agent blev inte det populäraste spelet i denna serie men det var endå bra. Det dom gjorde mest fel var nog att dela upp spelet på två olika dev-teams inom Ubisoft, Så allting inte direkt hängde ihop när man väl spelade bara ett av spelen. Det som blev det bästa sammanhängande spelet var nog det till Xbox då alla videos Passade ihop med varandra. men frågan kvarstår Vart har Sam FIsher tagit vägen?

#blogg

Medlem
Blog on hold for some time...

Jag saknar också honom
Älskar Splinter Cell-serien över allt annat och började också lira några av spelen för ett tag sedan.
Installerade även Chaos Theory som i min mening är det bästa SC-spelet, men möttes av en liten error-skylt som sa att det inte funkar på mitt operativsystem (vista x64) så jag började googla.
Det visade sig snabbt att StarForce låg bakom det hela. Provade att uppdatera både StarForce och spelet men utan resultat.
Letade sen efter lite alternativa sätt att få igång det och läste att det endast funkade genom att cracka spelet. Man blir ju lagom sur på UBI när man som betalande kund inte kan starta spelet på lagligt sätt...

Men jag har mina förhoppningar på Conviction iallafall

Medlem

Jag har också problem med min favorit i serien; CT. Skulle lira det häromdan och datorn vägrar läsa skivan, spelet har funkat klockrent innan (kan ju även nämna att den verkar slutat läsa både Fahrenheit -och Titan Quest-skivorna också).

Jag längtar också efter Conviction och hoppas verkligen inte att det blivit nerlagt...
Har lite extra höga förväntningar på det eftersom det är Ubisoft Montreal som utvecklar det, mao samma team som ligger bakom 1:an och 3:an, de enda spelen i serien jag tycker om.

Medlem

Problemet med Double Agent var i min mening att de hade fått för sig att avsaknad av features var en feature i sig. Mindre mörker, mindre prylar, mindre Splinter Cell, mindre kul.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

ja jo det är sant, Men det tycker jag är helt okej då man får chansen att upptäcka en hel ny del av vem Sam Fisher är och kan. Att han inte behöver alla high tech saker för att nå till sitt mål. Det tyckte jag också om..

Därför ser jag fram emot Conviction för där verkar som det är ännu mindre hightech saker som Fisher använder, eller så kanske det blir mer nu när han kan försöka få tag på vapen som inte direkt är NSA Standard.

Jag hoppas att dom kommer att låta karaktären Anna Grimsdottir få vara med i den. She rocks ^_^

1
Skriv svar