Intryck från Crysis

Robot
Medlem
Intryck från Crysis

skulle verkligen vilja se detta portat till ps3! går säkert till xbox 360 med.

Inaktiv

Men vem fan vill spela FPS på konsol!!!??? Alla vet det men fortsätter att förneka det; FPS på konsol kommer aldrig att funka utan mus å tangentbord!!


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Det funkar ju utan mus och tangentbord hur bra som helst.

Nån gång kommer det nog till Next-Gen konsollerna också! Med lite nerbantad grafik !

Medlem
Skrivet av eutf-Zero:

Men vem fan vill spela FPS på konsol!!!??? Alla vet det men fortsätter att förneka det; FPS på konsol kommer aldrig att funka utan mus å tangentbord!!

så, vad är problemet då PS3an stödjer tangentbord och mus, sen att FPS med handkontroll inte funkar lika bra som med tangentbord o mus gör inte det omöjligt för FPS att funka med handkontroll

sen spelar jag tusen gånger bra FPS i coop med två handkontroller än FPS i coop via internet på PC

Medlem

Håller med dig pazu, men coop på PC genom lan är det bästa sättet att lira coop. Tyvärr även det dyraste :'(

Inaktiv

Crysis kommer inte komma till varken 360 eller PS3. Dock kommer CryEngine 2 portas.

Medlem

Såg riktigt bra ut! De verkade gilla det iaf och jag gillar också vad de skriver :). Så förhoppningsviss lär man sitta med spelet i slutet av september.

Medlem

Bah jag vill ha detta spel nu, har tröttnat på alla filmer nu faktiskt. Kan de inte bara släppa nån mp demo eller nåt innan fulla spelet kommer.

Pansarknekt

Jag använde min kristallkula och såg in i framtiden att Crysis flyter svinbra på en P133 med MMX och 16mb ram. Gäller bara o ha en stor hd, minst 500mb.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

verkar så jävla skojj, ska vänta med att uppgradera datorn tills det här spelet kommer

Inaktiv
Skrivet av eutf-Zero:

Men vem fan vill spela FPS på konsol!!!??? Alla vet det men fortsätter att förneka det; FPS på konsol kommer aldrig att funka utan mus å tangentbord!!

öppna ögonen..
det funkar utmärkt...
om inte bättre...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av MacCoy:
Skrivet av eutf-Zero:

Men vem fan vill spela FPS på konsol!!!??? Alla vet det men fortsätter att förneka det; FPS på konsol kommer aldrig att funka utan mus å tangentbord!!

öppna ögonen..
det funkar utmärkt...
om inte bättre...

Bättre vetti tusan, men visst funkar det tillräckligt bra för att kunna spela på.
Men jag spöar hellre upp aliens på en PC

Undra om man kan spela utan dräkten?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Hoppas då inte att AI:n blir lika hjärndöd som den verkar vara i videon på IGN.

ed: och att det inte är lika scriptat som det verkar, för den delen.


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Bah jag vill ha detta spel nu, har tröttnat på alla filmer nu faktiskt. Kan de inte bara släppa nån mp demo eller nåt innan fulla spelet kommer.

De skulle ju kunna släppa en MP-demo men det är ju inte det som hypen handlar om... Multiplayern kommer ha sämre grafik och det enda, nåja nästan det enda, som folk bryr sig om i det här spelet är ju grafiken. Hypen handlar om SP-delen inte MP-delen, så om de vill vara taktiska (ifall de ska släppa ett demo) ska det vara en bana i SP-delen, eller kanske bara en halv (vet inte hur långa banorna är). Själv är jag den som hoppas lite på att det inte blir jättebra för då kommer ja bara att må illa... Köpte en dator för tidigt som inte stödjer DX10 (Ivrig som jag är).

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Undra om man kan spela utan dräkten?

Ehum... Får jag påminna om att när man springer in i radien i närheten av rymdskeppet så är temperaturen väl under frysgraden. Man klarar sig inte utan dräkten.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Ge oss ett demo!!

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av MacCoy:
Skrivet av eutf-Zero:

Men vem fan vill spela FPS på konsol!!!??? Alla vet det men fortsätter att förneka det; FPS på konsol kommer aldrig att funka utan mus å tangentbord!!

öppna ögonen..
det funkar utmärkt...
om inte bättre...

Bättre vetti tusan, men visst funkar det tillräckligt bra för att kunna spela på.
Men jag spöar hellre upp aliens på en PC

Den dagen någon spöar mig i ett fps och jag kör med mus och tagentbord och min motståndare kör med handkontroll så lägger jag ner direkt. Finns det överhuvudtaget någon handkontroll som ger samma precision och samma snabbhet som en mus? Det tror jag inte på tills jag ser det med mina egna ögon.

Medlem

Riktigt smarrig video. Jag ser verkligen fram emot att kunna ta mig igenom öarna helt tyst och obemärkt. Det lär ju vara en sjuk kännsla

För övrigt så har inte handkontrollen till konsollerna någon som helst chans mot mus och tangentbord. Jag kan inte förstå hur man kan tro det?! Ladda ner en valfri film från en Quake/UT-match på elit-nivå och jämför deras rörelser, snabbhet och precision med era. Skillnaden är ju skrattretande.

Medlem

Har ni någon anning av vilken burk de sitter på som testar i videon ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv
Skrivet av Tomzi:

Har ni någon anning av vilken burk de sitter på som testar i videon ?

Läste på Incrysis.com forum att testdatorerna de hade var Intel QX6700, 4GB DDR2 RAM, och ett 8800GTS 640MB och det kördes i 1280x1024 upplösning.

Medlem

Helt offtopic, men man blir juh så irriterad.

Alltid folk som "Aha.. Aa.. men mitt tangentbord och mus är bäst i världen faktiskt!!" Jag sitter hellre i soffan med en trådlös handkontroll och lirar än framför en dator, helt klart mer laidback och skönt. Och det är klart att man kan lira fps på en konsoll, sen om man är såpass jätte dålig att man inte lyckas så är det väl bara att spela och vänja sig . Visst kan man inte hoppa runt och göra lika snabba rörelser som man gör i Q3/UT, men vem fan kör något av dom spelen på en konsoll..? o_Ô
Finns grymt mycket bra fps spel anpassade till konsolen som funkar skitbra att spela med handkontroll bara vänja sig.. Och hela "öeuöeh, jag äger dig hårt med mitt tangentbord och mus" argument suger juh.. Jag menar det är klart du gör, mera precision och shit, men hur ofta möter en konsollspelare någon som sitter och knapprar på tangentbordet/musen när dom lirar online? Kör du med en handkontroll mot andra som kör med handkontroll så funkar det helbra.. Enuff said.

edit: typos och så.. klockan är juh sent, är tlöttis.

Medlem
Skrivet av Bam108:
Skrivet av Tomzi:

Har ni någon anning av vilken burk de sitter på som testar i videon ?

Läste på Incrysis.com forum att testdatorerna de hade var Intel QX6700, 4GB DDR2 RAM, och ett 8800GTS 640MB och det kördes i 1280x1024 upplösning.

vet inte om du läst artikeln men det står att dem spelade i 1024*768.........

Sen att det ska fungera på en tre år gammal dator? OK! 4200XP+ AM2 , 1024gb och......HUMS......6800 kort? :c Ok nej tack. Det går knapat spela supcom på en sådan dator

Medlem

Tycker man blir mindre och mindre imponerad för var film som kommer....Det är väl övriga spel som hinner ikapp grafik mässigt dock. Man har ju hållt ögonen på det här spelet länge nu....


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Riktigt smarrig video. Jag ser verkligen fram emot att kunna ta mig igenom öarna helt tyst och obemärkt. Det lär ju vara en sjuk kännsla

För övrigt så har inte handkontrollen till konsollerna någon som helst chans mot mus och tangentbord. Jag kan inte förstå hur man kan tro det?! Ladda ner en valfri film från en Quake/UT-match på elit-nivå och jämför deras rörelser, snabbhet och precision med era. Skillnaden är ju skrattretande.

mr bravo,vad tänker du med igentligen?,ska en vanlig gamer jämföra sig med folk som spelar på elitnivå??,dom som lirar på elitnivå har ju maxat ut muskännsligheten,inte så konstigt att det ser ut att gå snabbt då,..för övrigt finns det ju inga spel just nu där man kan jämföra konsollspelare mot pc spelare i, det är väl shadowrun isf,och där har jag med min handkontroll slagit många pc-lirare kan jag säga...

Medlem

ge mig nu!

fasiken snart blir man ju less på att vänta på Crysis.


signatur

Bengebolle

Medlem

Men skit i vad som är bäst mellan pc och konsoll nu. Alla tycker olika. Det beror ju helt på vad man är van vid.

Hur som helst ser jag fram emot Crysis. Denna videon var smarrig och det ser bara bättre och bättre ut för varje video dom släpper. Men vi har ännu inte sett de coolaste grejerna i spelet (förutom de som såg den "hemliga" videon som dom släppte av misstag). Men sen är det ju jordbävningar, tornados osv.

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:
Skrivet av Mr. Bravo:

Riktigt smarrig video. Jag ser verkligen fram emot att kunna ta mig igenom öarna helt tyst och obemärkt. Det lär ju vara en sjuk kännsla

För övrigt så har inte handkontrollen till konsollerna någon som helst chans mot mus och tangentbord. Jag kan inte förstå hur man kan tro det?! Ladda ner en valfri film från en Quake/UT-match på elit-nivå och jämför deras rörelser, snabbhet och precision med era. Skillnaden är ju skrattretande.

mr bravo,vad tänker du med igentligen?,ska en vanlig gamer jämföra sig med folk som spelar på elitnivå??,dom som lirar på elitnivå har ju maxat ut muskännsligheten,inte så konstigt att det ser ut att gå snabbt då,..för övrigt finns det ju inga spel just nu där man kan jämföra konsollspelare mot pc spelare i, det är väl shadowrun isf,och där har jag med min handkontroll slagit många pc-lirare kan jag säga...

Elitnivå? Det finns väl många filmer som inte är inspelade av eliter? Dessutom har väl shadowrun "tweakat" för att spelare från xbox och pc skall kunna mötas och att det skall bli jämnt mellan dessa. Med tweakat menar jag att styrningen har gjorts sämre för Pc spelare.

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:

mr bravo,vad tänker du med igentligen?,ska en vanlig gamer jämföra sig med folk som spelar på elitnivå??,dom som lirar på elitnivå har ju maxat ut muskännsligheten,inte så konstigt att det ser ut att gå snabbt då,..för övrigt finns det ju inga spel just nu där man kan jämföra konsollspelare mot pc spelare i, det är väl shadowrun isf,och där har jag med min handkontroll slagit många pc-lirare kan jag säga...

Så du menar att det inte går snabbare för att dom har "maxat ut muskännsligheten"? Det är väl klart det gör. Jag har inga problem med att ta mig igenom FPS-spel med handkontroll heller. Men jag irriterar mig ständigt på att handkontrollen är så slö som den är. Är man van att lira med mus så vill man kunna vända sig snabbare och sikta bättre. Gameplay med handkontroll blir så otroligt mycket segare och därmed tråkigare i min mening. Då menar jag inte att jag lirar på "elit-nivå", men betydligt snabbare än vad man gör med handkontroll, vilket dom flesta lär göra också. Självklart föredrar man det man är van vid, men att säga att handkontroll har någon chans mot mus är bara larvigt. Och det var ju precis det jag ville komma fram till, eller hur?

Skrivet av Mykee:

Helt offtopic, men man blir juh så irriterad.

Alltid folk som "Aha.. Aa.. men mitt tangentbord och mus är bäst i världen faktiskt!!" Jag sitter hellre i soffan med en trådlös handkontroll och lirar än framför en dator, helt klart mer laidback och skönt. Och det är klart att man kan lira fps på en konsoll, sen om man är såpass jätte dålig att man inte lyckas så är det väl bara att spela och vänja sig . Visst kan man inte hoppa runt och göra lika snabba rörelser som man gör i Q3/UT, men vem fan kör något av dom spelen på en konsoll..? o_Ô
Finns grymt mycket bra fps spel anpassade till konsolen som funkar skitbra att spela med handkontroll bara vänja sig.. Och hela "öeuöeh, jag äger dig hårt med mitt tangentbord och mus" argument suger juh.. Jag menar det är klart du gör, mera precision och shit, men hur ofta möter en konsollspelare någon som sitter och knapprar på tangentbordet/musen när dom lirar online? Kör du med en handkontroll mot andra som kör med handkontroll så funkar det helbra.. Enuff said.

edit: typos och så.. klockan är juh sent, är tlöttis.

Det är väl inga problem att koppla in datorn till TV/projektorn och sitta i soffan och lira med trådlös mus och tangentbord på ett knä-bord eller dylikt idag? Det gör jag ibland med min HTPC utan problem.

Sen har ju alla sina spelstilar när det gäller FPS. Att handkontrollen begränsar ens stil med sin slöhet är ju bara riktigt irriterande. Så det innebär ju inte att man inte klarar sig igenom spelen. Det blir ju liksom ett nerbyte som från Ferrari till Volvo

Aja, detta är ruskigt offtopic. Fick lite dryga vibbar av dessa inläggen bara så jag var tvungen att svara Skall sluta nu.

Medlem

Bara att hoppas att min konfig. kommer funka med detta spelet?!?! Är jävligt sugen på detta...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

12
Skriv svar