Intryck från Crysis

Inaktiv

Lär den väl göra, Johnny Greed.


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Medlem
Skrivet av Mykee:

Helt offtopic, men man blir juh så irriterad.

Alltid folk som "Aha.. Aa.. men mitt tangentbord och mus är bäst i världen faktiskt!!" Jag sitter hellre i soffan med en trådlös handkontroll och lirar än framför en dator, helt klart mer laidback och skönt. Och det är klart att man kan lira fps på en konsoll, sen om man är såpass jätte dålig att man inte lyckas så är det väl bara att spela och vänja sig . Visst kan man inte hoppa runt och göra lika snabba rörelser som man gör i Q3/UT, men vem fan kör något av dom spelen på en konsoll..? o_Ô
Finns grymt mycket bra fps spel anpassade till konsolen som funkar skitbra att spela med handkontroll bara vänja sig.. Och hela "öeuöeh, jag äger dig hårt med mitt tangentbord och mus" argument suger juh.. Jag menar det är klart du gör, mera precision och shit, men hur ofta möter en konsollspelare någon som sitter och knapprar på tangentbordet/musen när dom lirar online? Kör du med en handkontroll mot andra som kör med handkontroll så funkar det helbra.. Enuff said.

edit: typos och så.. klockan är juh sent, är tlöttis.

Hehe... jag läste först det första citatet och trodde att hela nästa stycke eller hela inlägget var ett till citat. I såna fall skulle jag hålla med.

Tjafset mellan konsollspelare och datorspelare är bara löjligt. Sluta larva er! Alla har olika smak som tur är.

Men själv föredrar jag tangentbord och mus. Känslan är mycket bättre än med handkontroll. 8)

Medlem

Angående "Handkontroll" VS "Tangentbord med mus" i FPS spel.
Hade inte FZ en "veckans fråga" om just denna "smaken e som baken nämligen delad"?
Annars kanske det vore intressant hur FZ:as medlemmar tycker om denna FPS fråga.... "att vara eller inte vara med mus":D:D:D

Medlem
Skrivet av Alucard:

Angående "Handkontroll" VS "Tangentbord med mus" i FPS spel.
Hade inte FZ en "veckans fråga" om just denna "smaken e som baken nämligen delad"?
Annars kanske det vore intressant hur FZ:as medlemmar tycker om denna FPS fråga.... "att vara eller inte vara med mus":D:D:D

jag föredrar oftast musen 8-) hahaha


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

HEJ=) . JAG orkar inte vänta tills CRYSIS kommer när kan dem komma med ett Demo =(. ´Jag tittar på CRYSIS filmer vare dag för det kommer bli jätte roligt när det kommer=).+ jag har 8800gts och 45000GB och jag kör bara 1280*1024.

Inaktiv

Nikie.du kommer att köra CRYSIS med 3,4 år gamalt grafik kort men.Man kommer bara kunna köra CRYSIS i vista vad jag har läst=).

Medlem
Skrivet av Robin1994:

HEJ=) . JAG orkar inte vänta tills CRYSIS kommer när kan dem komma med ett Demo =(. ´Jag tittar på CRYSIS filmer vare dag för det kommer bli jätte roligt när det kommer=).+ jag har 8800gts och 45000GB och jag kör bara 1280*1024.

45000GB? Du har nog världsrekordet i hårddiskutrymme isåfall hehe

Skrivet av Robin1994:

Nikie.du kommer att köra CRYSIS med 3,4 år gamalt grafik kort men.Man kommer bara kunna köra CRYSIS i vista vad jag har läst.

Det kommer funka i XP också, fast då utan dx10.
Sen att det funkar på 3-4 år gamla grafikkort låter faktiskt lite mycket... Har för mig att dom sa max två år gamla. Och då lär det ju inte precis rinna som vatten.

Inaktiv

det skulle komma ett MP demo och ett SP demo den 26 oktober..
Själva spelet ska släppas den 16'de November. Om jag inte har fel ^^


signatur

Nothing is true, everything is permitted.

Medlem

Jag har ett ATI 800XL 256mb som jag lirar både betan och demot på, det fungerar, det stödjer inte shaders och shadows i 3.0 men det ser fortfarande hyffsat ut och ja kan spela demot i 1024 medium/high

och hur gammalt är inte 800XL?
3år nu va?
det som oroar mig mest är att dom nya korten inte gör speciellt bra ifrån sig:(

12
Skriv svar