Some Kind of Fantastisk Setlist

Medlem
Some Kind of Fantastisk Setlist

Från "meh" till en av årets höjdpunkter? Skriv upp 29 mars.

Hela låtlistan till Metallicas kommande Guitar Hero-spel är här. Efter att bara halva utannonserades i ett tidigare skede var jag minst sagt skeptisk. Det saknades tidigt material från Kill ´Em All, Ride the Lightning och And Justice for All. Till exempel. Men nu när hela tracklisten är avslöjad har min skepsis övergått till pulshöjande eggning.

Längtar efter att sjunga Dyers Eve, trumma Nothing Else Matters och shit vad grymt med episka instrumentallåten Orion. Det här blev ju en klarsynt låtlista som känns förvånansvärt tilltalande för en före detta Metallica-fan som långsamt gjorde slut med gruppen i och med bajsalbumen Load och Reload.

Metallica-låtarna:
All Nightmare Long
Battery
Creeping Death
Disposable Heroes
Dyers Eve
Enter Sandman
Fade To Black
Fight Fire With Fire
For Whom The Bell Tolls
Frantic
Fuel
Hit The Lights
King Nothing
Master of Puppets
Mercyful Fate (Medley)
No Leaf Clover
Nothing Else Matters
One
Orion
Sad But True
Seek And Destroy
The Memory Remains
The Shortest Straw
The Thing That Should Not Be
The Unforgiven
Welcome Home (Sanitarium)
Wherever I May Roam
Whiplash

Fillers:
Alice In Chains: No Excuses
Bob Seger: Turn The Page
Corrosion of Conformity: Albatross
Diamond Head: Am I Evil?
Foo Fighters: Stacked Actors
Judas Priest: Hell Bent For Leather
Kyuss: Demon Cleaner
Lynyrd Skynyrd: Tuesdays Gone
Machine Head: Beautiful Mourning
Mastodon: Blood And Thunder
Mercyful Fate: Evil
Michael Schenker Group: Armed and Ready
Motorhead: Ace of Spades
Queen: Stone Cold Crazy
Samhain: Mother of Mercy
Slayer: War Ensemble
Social Distortion: Mommy's Little Monster
Suicidal Tendencies: War Inside My Head
System of a Down: Toxicity
The Sword: Black River
Thin Lizzy: The Boys Are Back in Town

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Inaktiv
Some Kind of Fantastisk Setlist

Medans jag scrollade igenom snabbt såg jag "Fade to black", då blev jag helt glad inombords. Äntligen en grym låt till GH!

Jag var ju även tvungen att kommentera det så att hela världen ska få veta.

Edit:

Citat:

en före detta Metallica-fan som långsamt gjorde slut med gruppen i och med bajsalbumen Load och Reload.

Eh, var ju tvungen att kommentera det här med:

...

Räcker det för att du ska förstå att du gjort ett av det största misstagen i mänsklighetens historia?

Fy på dig!

Medlem

Mja mjä... jag anser ju ärligt att bandet inte gjort någonting värt att lyssna på sedan 1991, med undantag av coversamlingen Garage, Inc (då man bland annat gjorde fina Turn the Page och Whiskey in the Jar).

Det betyder inte att jag slutat lyssna på deras gamla stuff. Bara att jag gett upp hoppet om att bandet någonsin ska ge mig något nytt som känns relevant.


signatur

Vincere vel mori.

Inaktiv

Kanske känns låtlistan lite väl given, men kommer troligtvis ändå att utgöra en nytändning för mig som blev lite måttligt imponerad av World Tours teflonlåtar.
Jag är också väldigt glad (såhär i efterhand) att Metallica hoppade på GH-tåget såpass sent att jag kan trumma mig genom låtarna, även om vissa entaktsmoment är ganska ospännande.
Mest peppad blir jag på Hit the Lights, en låt som lär vara ganska krävande oavsett instrument.
Utfyllnadslåtarna är också relativt högintressanta , men varför väljer man War Inside My Head med ST istället för något mer varierat, som t ex Suicyco Mania eller You Can't Bring Me Down?


signatur

Now where's your fucking god?!

1
Skriv svar