Warhammer Online diskuterat

Inaktiv
Warhammer Online diskuterat

Är inte övertygad.. Age of conan låter fortfarande mer trolig som nästa generations mmorpg

Inaktiv

Jag gillar hur questsystemet verkar. kan nog bli en jävligt skön omväxling faktiskt, men jag förväntar mig inte nästa generation av MMO's av detta.
Men ändå, det kan nog bli något.

Inaktiv

Det jag är orolig över är hur fritt warhammer kommer bli.

Tex om en polare är dvärg och jag en human.. Kan jag träffa han på nåt ställe?! eller existerar det bara humans + chaos på det stället :/ ??

Medlem

Jag var intressard ett tag men AoC ser mycket mer intressant ut nu.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av bleak:

Det jag är orolig över är hur fritt warhammer kommer bli.

Tex om en polare är dvärg och jag en human.. Kan jag träffa han på nåt ställe?! eller existerar det bara humans + chaos på det stället :/ ??

Skrivet av Grab Bag:

Q: How soon and how easy will it be for players in allied armies to join up? On launch day, if I decide to play a Dwarf and my friend decides to play Empire, will we be able to find each other in game immediately and play together? Or do we have to wait until we hit a certain rank/tier/zone?

A: Technically, you could join up almost immediately after starting the game. If you know your way around the zones, you can run through the starter areas to the first warcamp and travel from there to your capital city. From your capital city, you can travel to your friend?s first warcamp and run down to his starting area. For those with more patience, you should be able to join up after approximately ten hours of play.

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Jag var intressard ett tag men AoC ser mycket mer intressant ut nu.

Medlem
Skrivet av bleak:

Det jag är orolig över är hur fritt warhammer kommer bli.

Tex om en polare är dvärg och jag en human.. Kan jag träffa han på nåt ställe?! eller existerar det bara humans + chaos på det stället :/ ??

Självklart kan du det om du hade läst runt lite eller tittat lite på dom podcasts som finns skulle du nog fått den infon du sökt

Alla raser på Orders sidan kan åka till varje ras/factions zoner och göra deras quest och hjälpa till på deras war fronts.

det ganska logiskt att det skulle funka för det vore blaj annars


signatur

Im a First Person Killer

Medlem

Jag säger så att conan är conan och warhammer är warhammer lika men olika..

Mythic som gör warhammer är klart ledande i sitt mmo skapande och jag skulle inte vilja missa deras nya spel.

Conan ser bra ut men det gjorde även starwars G när det va på gång och alla vet hur pass bra det gick för dom vid release.


signatur

Im a First Person Killer

Medlem

Ang warhammer = copia av wow så kanske man ska tänka tillbaks på att mythic gjorde mmos långt innan blizzard satte sin fot i mmo världen + att wow bygger på warhammer stilen och inte tvärtom.

Och tanke men att gameworkshop jobbar tillsammans med mythic så har dom allt stöd som behöves med story, lore och allt för att göra ett spel mycket grymmare än wow..


signatur

Im a First Person Killer

Medlem

Tvivlar lite på alla "newcomers" , WoW är riktigt stort. Ska dessa spelen sno spelare från WoW , som har almighty blizzard i ryggen? Njaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Inaktiv
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av bleak:

Det jag är orolig över är hur fritt warhammer kommer bli.

Tex om en polare är dvärg och jag en human.. Kan jag träffa han på nåt ställe?! eller existerar det bara humans + chaos på det stället :/ ??

Skrivet av Grab Bag:

Q: How soon and how easy will it be for players in allied armies to join up? On launch day, if I decide to play a Dwarf and my friend decides to play Empire, will we be able to find each other in game immediately and play together? Or do we have to wait until we hit a certain rank/tier/zone?

A: Technically, you could join up almost immediately after starting the game. If you know your way around the zones, you can run through the starter areas to the first warcamp and travel from there to your capital city. From your capital city, you can travel to your friend?s first warcamp and run down to his starting area. For those with more patience, you should be able to join up after approximately ten hours of play.

tack så mycket

jag har fan försökt se info ang detta men inte riktigt hittat nåt konkret Oo

Men nu blir det klart ett inköp !

Medlem
Skrivet av Nikie:

Tvivlar lite på alla "newcomers" , WoW är riktigt stort. Ska dessa spelen sno spelare från WoW , som har almighty blizzard i ryggen? Njaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

med "newcomers" så menar du blizzard. mythic har varit med i mmo branchen bra tag längre än blizzard.
dessutom så vet jag en hel del spelare från mer än realmsen jag spelar på som inte tvivlar på att sluta med wow för warhammer online eller AoC

Medlem
Skrivet av Nikie:

Tvivlar lite på alla "newcomers" , WoW är riktigt stort. Ska dessa spelen sno spelare från WoW , som har almighty blizzard i ryggen? Njaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Om det är några som är "new comers" på MMO-marknaden så är det just Blizzard. Vilka spel tror du att dom tittat på för inspiration för WoW? Vad tror du kommer att hända ifall dessa "oldies" utvecklar ett nytt MMO baserat på Warhammer (som egentligen står som grund för hela Warcraft-franchiesen) och som än så länge ser ut att bli bättre än WoW på i princip alla punkter som finns?

Min gissning blir att Warhammer Online kommer att sno åt sig en rejält stor skara spelare, främst gamla MMORPG-spelare från DAoC och Everquest (som utgjorde större delen av spelare i början av WoW) från WoW, vilka sedan massan kommer att följa förr eller senare. Givetvis kommer det fortfarande finnas folk som spelar WoW men det blir väl som med DAoC osv att de hittar så småningom sitt nya "hem" vare sig dom vill eller inte.

Medlem

Mystic har ju DAOC bakom sig med en bra RVR del som troligen kommer användas av i Warhammers.
Detta har inte WoW klarat så bra tycker jag.

Inaktiv

WoW är ett PvE-spel och blizzard fokuserar ju mest på den delen. Det finns ju en PvP-del men den är totalt värdelös.

Warhammer fokuserar på PvP. Där är marknaden definitivt inte mättad imo.

Medlem

Jag var mer imponerad av det här spelet förr än vad jag är idag. Tycker inte alls det ser ut som ett spel som kommer ta över tronen från WoW och det försenas ständigt. Filmerna jag sett från Warhammer Online övertygar mig inte ett dugg.

Sen jingai man kan ständigt hålla på att diskutera vilka som var först, Mythic har alldeles säkert hittat inspiration i tidigare spel de också precis som Blizzard har gjort. Sen känns det ganska magstarkt att påstå att Warcraft-världen skulle bygga på Warhammer, man tar inspiration och sen förbättrar det. Vad som spelar roll är hur slutprodukten blir, WoW ägde sönder alla andra MMO:s som tidigare fanns och inget spel har slagit ner dem från tronen hittils. Inget av det jag sett hittils från Warhammer: Online får mig att tro att det kommer att lyckas. Sen ditt påstående att Warhammer: Online "ser ut att bli bättre än WoW på i princip alla punkter som finns" speglar väl snarare din vilja att tro att det ska bli bättre än riktiga fakta som verkligen visar det idag.

Medlem

^-- Du är medveten om att warcraft 1 var baserat på warhammer från första början?

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Jag var mer imponerad av det här spelet förr än vad jag är idag. Tycker inte alls det ser ut som ett spel som kommer ta över tronen från WoW och det försenas ständigt. Filmerna jag sett från Warhammer Online övertygar mig inte ett dugg.

Sen jingai man kan ständigt hålla på att diskutera vilka som var först, Mythic har alldeles säkert hittat inspiration i tidigare spel de också precis som Blizzard har gjort. Sen känns det ganska magstarkt att påstå att Warcraft-världen skulle bygga på Warhammer, man tar inspiration och sen förbättrar det. Vad som spelar roll är hur slutprodukten blir, WoW ägde sönder alla andra MMO:s som tidigare fanns och inget spel har slagit ner dem från tronen hittils. Inget av det jag sett hittils från Warhammer: Online får mig att tro att det kommer att lyckas. Sen ditt påstående att Warhammer: Online "ser ut att bli bättre än WoW på i princip alla punkter som finns" speglar väl snarare din vilja att tro att det ska bli bättre än riktiga fakta som verkligen visar det idag.

Så vitt jag vet så var Mythic med sitt spel DAoC ett av det allra första i branchen. Har du spelat det förresten? Det är helt otroligt bra. Utifrån din post antar jag att du gillar PvE snarare än PvP? En gissning. I WoW anser jag att PvP är knappt ok. Jag spelar det för arenan, men inget mer. Jag tror att man skall kanske hålla sig till WoW om man är mer för PvE och till Warhammer om man gillar PvP. Det är trots det som allt handlar om, även om det finns PvE content i Warhammer också. Egentligen vet jag inte vad som gjort WoW så fruktansvärt stort för det är egentligen inte bättre än något annat där ute. Hypen för Blizzard med deras tidigare enorma titlar hjälpte säkert WoW att, som du säger "äga sönder alla andra spel", men om det beror på att spelet verkligen är grymt mycket bättre än alla andra titlar idag låter jag vara osagt. Jag tvivlar dock starkt på det.

Dessutom tycker jag bara att det är bra om Warhammer inte får en allt för stor skara spelare. De som lirar ska gilla PvP och gå in för det. På så sätt får man ett seriöst lirande och inget jävla "hjälpa-varandra-community-mellan-horde-och-alliance" community som existerar i WoW nu. WoW snackade så mycket om "episka strider" mellan alliance och horde. Dessa har aldrig uppstått och när vissa försöks väl gjort har servern gått ner. Nja, ju mer jag tänker desto mer skit har jag att säga om WoW.

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av Nikie:

Tvivlar lite på alla "newcomers" , WoW är riktigt stort. Ska dessa spelen sno spelare från WoW , som har almighty blizzard i ryggen? Njaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Om det är några som är "new comers" på MMO-marknaden så är det just Blizzard. Vilka spel tror du att dom tittat på för inspiration för WoW? Vad tror du kommer att hända ifall dessa "oldies" utvecklar ett nytt MMO baserat på Warhammer (som egentligen står som grund för hela Warcraft-franchiesen) och som än så länge ser ut att bli bättre än WoW på i princip alla punkter som finns?

Min gissning blir att Warhammer Online kommer att sno åt sig en rejält stor skara spelare, främst gamla MMORPG-spelare från DAoC och Everquest (som utgjorde större delen av spelare i början av WoW) från WoW, vilka sedan massan kommer att följa förr eller senare. Givetvis kommer det fortfarande finnas folk som spelar WoW men det blir väl som med DAoC osv att de hittar så småningom sitt nya "hem" vare sig dom vill eller inte.

Ne du, warhammer har funnits ett bra myycket längra tag än warcraft och Orkerna i azeroth är inget anna än en Kopia av warhammers orker. Samma sak med att dvärgarna har krutvapen. Blizzard är allt bra på att härmas, se på Zerg i starcraft. Hm dom liknar Tyrandis i 40k.

Medlem
Skrivet av Penne:

WoW är ett PvE-spel och blizzard fokuserar ju mest på den delen. Det finns ju en PvP-del men den är totalt värdelös.

öh, är WoW det enda MMOet du spelat med PvP eller?

EQ2s "PvP" är tusen resor värre på alla tänkbara vis.

Inaktiv

Folk snackar om att warhammer kommer att floppa..Det tror iallafall inte jag. På www.warhammeronlineforum.se skriver man att över 500 000 har anmält sig för betan varav många var svenskar. Jag hoppas och tror att warhammer kommer att ta spelare från WoW.

1
Skriv svar