Resident Evil 4

Robot
Resident Evil 4

Så var jag där igen då, men trots att jag bankat samma fördömda zombier i både PS2- och PC-versionen av Resident Evil 4 har jag inte tröttnat och med wiimoten tar Capcom mig till sjunde himmelen...


Medlem
Resident Evil 4 Wii-testat

Provat att spela, riktigt bra faktiskt. Gillar Wiikontrollen enormt. Blir mer o mer sugen på ett wii

Medlem

Meh vadå åter till Racoon City, har de flyttat staden till Spanien?

Verkar som om det nästan borde införskaffas trotts att man har det till GameCube.

Medlem

Äntligen ett bra spel till Wii :D!

Medlem

Tycker spelet är skitbra, och ljudet är banne mig det bästa jag hört i ett spel.

Inaktiv

famest, det finns nog mer än ett bra spel till Wii

finns säkert 2

Inaktiv

Köpte det när det kom ut och sålde min GC-version precis innan. Ångrar verkligen inte att jag gjorde det. Välgjort spel som blev ändå bättre.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv
Medlem

un forastero!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Körde det aldrig till Gamecube så jag tar och skaffar denna version istället.

Medlem

Väldigt kul på Wii


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Vad bra att det blev en bra portning. Orkar dock inte köpa mig en Wii endast för detta spel. Men kommer det fler höjdarlir så kanske :).

Medlem

Är det värt även fast man lirat GC-versionen? Trisst att vi får betala mer, spelet ska igentligen ligga på ca 350:- inte 499:- som det kostar överallt.

Medlem

Det är inga zombies i spelet....

Det går att köpa från www.play.com för 360kr inkl. frakt. Go Go Go!

Min egen recension av det speglar hur bra det är likväl


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Måste skaffa så fort jag kan. Verkar ju hur kul som helst.

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Harpa:

Det är inga zombies i spelet....

Det går att köpa från www.play.com för 360kr inkl. frakt. Go Go Go!

Min egen recension av det speglar hur bra det är likväl

Ja de beter sig som zombier i allafall!:up:


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem

tråkig grafik? wtf spelet sprutar av mysig design och storslagen miljö


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av radiuz:

Är det värt även fast man lirat GC-versionen? Trisst att vi får betala mer, spelet ska igentligen ligga på ca 350:- inte 499:- som det kostar överallt.

På Wii så har du tillgång till Separate Ways, Assignment Ada och The Mercenaries. Fast du måste köra igenom spelet en gång.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

grymt bra spel, det här väntade jag mig verkligen inte, ser fram emot nästa version som ska komma i höst

Medlem

Under hela recensionen väldes det beröm över spelet, men ändå fick det "bara" en fyra? Hur bra ska ett spel vara för att få en femma?

Medlem

Kan man köra med en GC liknande kontroll i Wii-versionen om man inte vill använda Wii-kontrollen?

Medlem
Skrivet av Khaile2:

Under hela recensionen väldes det beröm över spelet, men ändå fick det "bara" en fyra? Hur bra ska ett spel vara för att få en femma?

Då ska det vara som Ocarina of Time... eller det räcker med att det är ett jäkligt bra spel.

Tycker det är bra att man aktar sig för en femma. Få spel är så pass perfekta.

Inaktiv
Skrivet av mh76:

Vad bra att det blev en bra portning. Orkar dock inte köpa mig en Wii endast för detta spel. Men kommer det fler höjdarlir så kanske :).

Du, när Brawl, Galaxy och Metroid kommit ut så kommer alla vilja ha ett wii

Sen kommer det säket något guldkorn från ingenstans då och då. (Excite Truck 2)

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

un forastero!

Haha! Gillar dom där små samlarfigurerna man kan vinna genom skyttetävlingarna som säger olika saker när man trycker på dom

Inaktiv
Skrivet av Arto:
Skrivet av Khaile2:

Under hela recensionen väldes det beröm över spelet, men ändå fick det "bara" en fyra? Hur bra ska ett spel vara för att få en femma?

Då ska det vara som Ocarina of Time... eller det räcker med att det är ett jäkligt bra spel.

Tycker det är bra att man aktar sig för en femma. Få spel är så pass perfekta.

Ja för att ett spel ska få en femma ska det vara fulländat mao perfekt utan skavanker som tyvärr re4 dras med även om de är små.


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Inaktiv
Skrivet av Arto:
Skrivet av Khaile2:

Under hela recensionen väldes det beröm över spelet, men ändå fick det "bara" en fyra? Hur bra ska ett spel vara för att få en femma?

Då ska det vara som Ocarina of Time... eller det räcker med att det är ett jäkligt bra spel.

Tycker det är bra att man aktar sig för en femma. Få spel är så pass perfekta.

Ja för att ett spel ska få en femma ska det vara fulländat mao perfekt utan skavanker som tyvärr re4 dras med även om de är små.


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Kan man köra med en GC liknande kontroll i Wii-versionen om man inte vill använda Wii-kontrollen?

Ja det kan du.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Khaile2:

Under hela recensionen väldes det beröm över spelet, men ändå fick det "bara" en fyra? Hur bra ska ett spel vara för att få en femma?

Inovativt och banbrytande samt vara ett spel som "man talar om i alla tider" vilket knappast detta är :c

Medlem

12 timmar långa spelet stämmer nog mest in på sådana proffs som recensenten som spelat igenom det två gånger innan. Jag som bara spelat en liten stund på tidigare versioner, är 25h inne i spelet och inte helt klar än...

Jag tycker att en 4:a är ett alldeles korrekt betyg, eftersom jag är övertygad om att bar 2-3 månader utvecklingstid kunde ha förbättrat spelet ganska så rejält. Exempel:

1.) Spelet är inte riktig 480p, utan någon inzoomad uppskalad version av gamecubes letterbox. Detta ger ruggigt mkt aliasing
2.) I och med att Wii är 50-100% snabbare än gamecube kunde de slängt på åtminstone 2x FSAA eller något annat trevligt för att finputsa grafiken.
3.) Spelet underscannar (svart på höger och vänster sida) i widesreen. Underkänt widescreenstöd nu för tiden.

4. Allt i spelet är inte väl anpassat till wii-moten. Inte så att det är dåligt, men de har "latat sig" lite. T.ex. så kan man inte använda wiimoten när man snipar, och man kan heller inte använda wiimoten som pekare när man sorterar i sin inventory.

5.) Allmänna grafiska buggar - t.ex. clipping när ett monster sticker ut genom en vägg - är kvar och har inte åtgärdats..

Speelt har alltså lite för mycket oputsade kanter för att vara värt ett riktigt högt betyg. Hade allt detta varit fixat så hade RE 4 varit den ultimata versionen som mycket väl kunde vara värt en 5:a då kontrollen är banbrytande och genial. Förhoppningvis kommer detta kontrollschema bli standard i tps. Den som är standard nu med kombinerat look och sikte är usel tyvärr

12
Skriv svar