Lägre pris på Playstation 3 att vänta?

Robot
Lägre pris på Playstation 3 att vänta?
ptr
Medlem
Lägre pris på Playstation 3 att vänta?

så fort prisnersättningen kommer så köper jag, jag lovar

Inaktiv
Flakmonkey
Skrivet av RexM:

Underligt att reuters säger det exakt omvända...

Att Sony förnekar det är ju knappast förvånande, de vill ju kunna komma med ett stort avslöjande på E3 istället så att det får rejält med uppmärksamhet.

Hoppas det stämmer iaf, får väl veta nästa vecka

Medlem

Fall det är sant så äre tur att man inte köpt en än. Fast ska fortfarande vänta tills det kommer lite mer dugliga spel åt det innan man slår till.

Medlem

Gäller säkert inte Europa, inte samtidigt som övriga regioner iallafall. Men den som väntar får väl se..

Medlem

fortfarande mkt dyrare än vad jag köpte min för från hong kong (4500 kr inkl. frakt och dessutom med en hårdvaru PS2a i)

Medlem

Det verkar som att en sänkning av priset har större effekt på folks krypa-till-korset-vilja än den faktiska kostnadsminskningen.
Det är trotts allt bara drygt 675 kronor vi snackar om här.
Inte särskilt mycket tycker jag.
Det ser kanske bra ut om man räknar i procent men det nya priset är fortfarande högre än vad jag personligen är villig att lägga på ett sketet tv-spel.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av RexM:

Underligt att reuters säger det exakt omvända...

Att Sony förnekar det är ju knappast förvånande, de vill ju kunna komma med ett stort avslöjande på E3 istället så att det får rejält med uppmärksamhet.

Hoppas det stämmer iaf, får väl veta nästa vecka

Sen går man ju inte ut med den informationen för tidigt så folk inte köper maskinen, utan väntar på den bekräftade prissänkningen. Nu är det ju i och för sig den situationen som Sony redan sitter i; att folk inte köper maskinen, utan väntar på att priset sjunker.

Sen får det ju gärna komma "systemsäljare" så man har en anledning att köpa en också..

Inaktiv
Skrivet av ptr:

så fort prisnersättningen kommer så köper jag, jag lovar

När priset kryper ner till 4999 köper jag med, jag lovar

@Svartsmurfen: Sänkningen borde bli 675 + 25% moms = ca 850 kr.

Medlem

Skönt! Jag som hade tänkt köpa en inom den närmaste tiden. Hoppas dock att det stämmer...

Inaktiv

FZ-crew: "prissätningen"

Medlem

Dom sa på BBC News för ett par minuter seda att en prissänkning på ps3 är *INTE* aktuell.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blir det en sänkning kan jag tänka mig att köpa en redan nu trotts att jag funderar på ett wii som komplement till mitt 360. helt klart.

Medlem

Hoppas att dom sänker med 2000 kr så jag kan köpa PS3 + MGS4


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

...men nu är det ju iofs så att det inte blir en prissänkning..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

...men nu är det ju iofs så att det inte blir en prissänkning..

Jodå det blir det. Fast något datum är ju givetvis ej satt.

Medlem

Butikskedjan Europris säljer faktiskt redan nu PS3-konsollerna med 60 GB hårddisk för 5000:-, smaka på den ni.

1
Skriv svar