Första bilden från Halo 3:s enspelarkampanj
Hmm jag tyckte Halo och Halo 2 kändes rätt tjatiga i sina utföranden när det gäller fienderna (spamma x antal Covenant / Floods som alla ser lika ut / agerar lika) + copy & paste nivåerna i stort sett.
Vill man veta mer om Halos berättelse tycker jag nästan det är bättre att läsa novellerna istället för att "lida" igenom spelandet.
Så det är mycket snyggare i singleplayer? That makes sense..
Alltså det är snyggt nu, men oftast ser det inte lika bra ut när man lägger på huden och kör med 70 i fov eller vad det är Halo har.
så han har ingen hud?
no worries...den syns inte för han har sin gröna rustning på sig just nu....
*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...
Å andra sidan ser det ut att vara från en mellansekvens i spelet (även om det renderas i realtid). Vanligtvis i dessa så byter man ut modellerna mot versioner i högre kvalitet (antal polygoner, större texturer, etc) eftersom det är en "kontrollerad miljö" och man alltid kommer veta vilken prestanda som gäller i dessa.
Så det är ju fortfarande helt möjligt att enspelarkampanjen kommer se likadan ut som flerspelarläget när man väl springer omkring och skjuter på otyg
Så det är mycket snyggare i singleplayer? That makes sense..
Alltså det är snyggt nu, men oftast ser det inte lika bra ut när man lägger på huden och kör med 70 i fov eller vad det är Halo har.
så han har ingen hud?
no worries...den syns inte för han har sin gröna rustning på sig just nu....
HUD är förkortningen av "Head-Up Display". HUDen visar dig hur mycket liv du har, dina vapen etc, du vet vad jag menar :D!
Så det är mycket snyggare i singleplayer? That makes sense..
Alltså det är snyggt nu, men oftast ser det inte lika bra ut när man lägger på huden och kör med 70 i fov eller vad det är Halo har.
R6:Vegas var väl mindre snyggt i mp till 360?
Det har du helt rätt i.
Å andra sidan ser det ut att vara från en mellansekvens i spelet (även om det renderas i realtid). Vanligtvis i dessa så byter man ut modellerna mot versioner i högre kvalitet (antal polygoner, större texturer, etc) eftersom det är en "kontrollerad miljö" och man alltid kommer veta vilken prestanda som gäller i dessa.
Så det är ju fortfarande helt möjligt att enspelarkampanjen kommer se likadan ut som flerspelarläget när man väl springer omkring och skjuter på otyg
Exakt vad jag tror...
Så det är ju fortfarande helt möjligt att enspelarkampanjen kommer se likadan ut som flerspelarläget när man väl springer omkring och skjuter på otyg
Möjligt, ja. Sannolikt, nej... Många tycks inte förstå att man kan detaljera bra mycket mer i singleplayerläge då du inte behöver bekymra dig över dålig ping och 32 players på samma ställe. Utvecklare gör detaljrikedomen efter hur mycket som händer på skärmen, vilket är något dom har kontroll över i singleplayer. Ställen där de händer lite kanske dom kan trycka in några extra objekt medans där de händer mycket så får dom ta bort eller lägga in alternativa low-poly objekt.
Jag är så jävla säker på detta att jag varken behöver en tidsmaskin eller en småkula, det är ett faktum att det kommer att vara snyggare i singleplayer, och jag står fortfarande fast vid att slut-versionen kommer att se någorlunda ut som den första trailern, vilket den bild vi fått se nu inte är så långt ifrån, fattas bara en trevlig DOF-effekt och lite bloom så har vi de.
Synd att det är FPS då. Om de nu inte gillar att göra cutscenes med close ups. Reflektera mera.
Vill se ett spel som körs 3dje person, en meter framifrån.
Kan säkert bli skoj men "meh" "screenshot".