Första bilden från Halo 3:s enspelarkampanj

Robot
Första bilden från Halo 3:s enspelarkampanj
Medlem
Första bilden från Halo 3:s enspelarkampanj

umm jaha?

Medlem

O__O snyggt


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Så det är mycket snyggare i singleplayer? That makes sense..
Alltså det är snyggt nu, men oftast ser det inte lika bra ut när man lägger på huden och kör med 70 i fov eller vad det är Halo har.

Medlem

Hmm jag tyckte Halo och Halo 2 kändes rätt tjatiga i sina utföranden när det gäller fienderna (spamma x antal Covenant / Floods som alla ser lika ut / agerar lika) + copy & paste nivåerna i stort sett.

Vill man veta mer om Halos berättelse tycker jag nästan det är bättre att läsa novellerna istället för att "lida" igenom spelandet.

Medlem

OMGWTFBBQ!!!!:crazy:


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

ser ut som om han kollar in i en explosion eller ner i ett vatten fall (i reflektionen)


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv
Skrivet av Wartex:

Så det är mycket snyggare i singleplayer? That makes sense..
Alltså det är snyggt nu, men oftast ser det inte lika bra ut när man lägger på huden och kör med 70 i fov eller vad det är Halo har.

så han har ingen hud?
no worries...den syns inte för han har sin gröna rustning på sig just nu....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Ja man kan ju inte säga annat att det ser bra ut. Fast.. egentligen så kanske jag börjar tröttna lite på Master Chief som han varit i de två senaste spelen. Hoppas verkligen att de "outar" honom på något vis nu i trean..

Medlem

Men ärligt talat, det här ser ju riktigt bra ut! Miste nästan förhoppningarna kring grafiken när jag fick se MP-betan. Men det här är ju helt fantastiskt. Inte för att grafiken är allt, men ska det vara ett nytt Halo till Nextgen (Thisgen?) så ska det vara det också!

Medlem

Å andra sidan ser det ut att vara från en mellansekvens i spelet (även om det renderas i realtid). Vanligtvis i dessa så byter man ut modellerna mot versioner i högre kvalitet (antal polygoner, större texturer, etc) eftersom det är en "kontrollerad miljö" och man alltid kommer veta vilken prestanda som gäller i dessa.

Så det är ju fortfarande helt möjligt att enspelarkampanjen kommer se likadan ut som flerspelarläget när man väl springer omkring och skjuter på otyg

Medlem

Hoppas man ser fler Spartans i detta spel. Master Chief är för mig iaf en grym cyborg med lite duke Nukem i blodet.

Medlem

FOV:en i Halo 2 är ju helt fucked up :S
Hoppas höjer den en bra bit till Halo.
Det går ju fan inte slåss i närstrid när det känns som man tittar genom en kikare.

Medlem

Hoppas miljöerna är lika maffiga som i trailern vi såg förra året. Om man kollar i bakgrunden kan man se ett stort berg.

Medlem
Skrivet av MacCoy:
Skrivet av Wartex:

Så det är mycket snyggare i singleplayer? That makes sense..
Alltså det är snyggt nu, men oftast ser det inte lika bra ut när man lägger på huden och kör med 70 i fov eller vad det är Halo har.

så han har ingen hud?
no worries...den syns inte för han har sin gröna rustning på sig just nu....

HUD är förkortningen av "Head-Up Display". HUDen visar dig hur mycket liv du har, dina vapen etc, du vet vad jag menar :D!

Medlem

Ser väl ok ut, inget märkvärdigt dock.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Så det är mycket snyggare i singleplayer? That makes sense..
Alltså det är snyggt nu, men oftast ser det inte lika bra ut när man lägger på huden och kör med 70 i fov eller vad det är Halo har.

R6:Vegas var väl mindre snyggt i mp till 360?

Medlem

mycket reaktioner för en sketen bild

Medlem

Vadå ser ut som Halo 2?

Medlem
Skrivet av mullins:
Skrivet av Wartex:

Så det är mycket snyggare i singleplayer? That makes sense..
Alltså det är snyggt nu, men oftast ser det inte lika bra ut när man lägger på huden och kör med 70 i fov eller vad det är Halo har.

R6:Vegas var väl mindre snyggt i mp till 360?

Det har du helt rätt i.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Å andra sidan ser det ut att vara från en mellansekvens i spelet (även om det renderas i realtid). Vanligtvis i dessa så byter man ut modellerna mot versioner i högre kvalitet (antal polygoner, större texturer, etc) eftersom det är en "kontrollerad miljö" och man alltid kommer veta vilken prestanda som gäller i dessa.

Så det är ju fortfarande helt möjligt att enspelarkampanjen kommer se likadan ut som flerspelarläget när man väl springer omkring och skjuter på otyg

Exakt vad jag tror...

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Så det är ju fortfarande helt möjligt att enspelarkampanjen kommer se likadan ut som flerspelarläget när man väl springer omkring och skjuter på otyg

Möjligt, ja. Sannolikt, nej... Många tycks inte förstå att man kan detaljera bra mycket mer i singleplayerläge då du inte behöver bekymra dig över dålig ping och 32 players på samma ställe. Utvecklare gör detaljrikedomen efter hur mycket som händer på skärmen, vilket är något dom har kontroll över i singleplayer. Ställen där de händer lite kanske dom kan trycka in några extra objekt medans där de händer mycket så får dom ta bort eller lägga in alternativa low-poly objekt.

Jag är så jävla säker på detta att jag varken behöver en tidsmaskin eller en småkula, det är ett faktum att det kommer att vara snyggare i singleplayer, och jag står fortfarande fast vid att slut-versionen kommer att se någorlunda ut som den första trailern, vilket den bild vi fått se nu inte är så långt ifrån, fattas bara en trevlig DOF-effekt och lite bloom så har vi de.

Medlem

Kyraal: Om du inte har utvecklarens ord på din sida vill jag fortfarande tro att det där är en bild i stil med de som släpptes för Gears of War, om du minns den hypen. In-game-assets användes till cutscenes osv.

Medlem

Tror nog att det kommer bli bra snyggt i slutändan. Men den som lever får se. Sen om spelet blir bra är ju en annan femma. Personligen ser jag mer framemot bioshock, masseffect och assasins än Halo 3.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Synd att det är FPS då. Om de nu inte gillar att göra cutscenes med close ups. Reflektera mera.

Vill se ett spel som körs 3dje person, en meter framifrån.

Kan säkert bli skoj men "meh" "screenshot".

Medlem

Väldigt snyggt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar