Quake 3 vs UT2004

Skägg.
10 Chambers
Quake 3 vs UT2004

#Quake 3 har lockat tillbaka mig till fps online och jag konsumerar såväl [[FFA]] som [[Instagib]] och [[Clan Arena]]. Eftersom #UT2004 var det sista spelet jag lirade inom samma genre så kommer jämförelserna naturligt.

Först och främst; jag är mycket mer vän med raketkastaren i Quake än i UT. Snabbheten i projektilerna gör det lättare att träffa mål i rörelse och det är ju få som står stilla (bara campande tyskar). Däremot har railen aldrig träffat där jag velat. Visst, i instagib ligger den runt 30% i träffratio men det känns mer som tur är skicklighet. Lightning Gun rockade jag mer med.

Överlag känns vapenbalanseringen tightare i UT vilket leder till mer weaponswitching och mindre fokus på att försvara viktiga vapen. De sekundära funktionerna öppnar ju också för ännu fler attackvarianter (Shock-combo ftw!). Att fläska upp någon i luften med en raket för att sedan shafta dem i röven är dock inte tråkigt det heller.

[eos_image="12425;w450"]En gammal kärlek[/eos_image]

Det jag saknar mest från #Epics förstapersonspangare är rörelserna. Jag har aldrig varit någon höjdare på speedjumping men efter många timmars nötande satt dodgarna naturligt. Jag fick nästan känslan av parkour när flytet över banorna satt perfekt och det gjorde också närstriderna mer intressanta.

När jag börjar grotta ner mig i skillnaderna mellan de två spelen känns det som att UT har ett klart övertag, samtidigt som Quake har en speciell plats i mitt hjärta.

#blogg


signatur
Medlem
Quake 3 vs UT2004

Ut2k4 all the way!


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

föredra faktiskt quake3 framför ut2k4


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Fastnade aldrig för Q3 lr Q2, ut2k4 blev det för hela slanten.. Just att man kan röra sig så i ut är lovely.. Tyvärr blev ut3 inte alls vad jag hoppades på, men har funnit lite glädje i Quakelive faktiskt!

Skägg.
10 Chambers

Kontentan är solklar, Epic, fixa UT2K4 Live!


signatur
Flakmonkey

Well vad jag tycker i den här debatten är väl rätt uppenbart för de som känner mig ^^ UT för hela slanten här också, men Quake-serien är fantastiskt den med...

Man borde ju egentligen dra ihop något enkelt LAN... old school... ingen jädra internetuppkoppling och bara lira UT och Quake ^^

Medlem

ut2k4 ftw. blev aldrig särskilt betuttad i kwejk.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Shub-Niggurath ser dig...


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Åke Vader:

Shub-Niggurath ser dig...

Haha!

Ser ni inte det framför er, Åke och Nosnos på varsin sida av den vindpinade allén i staden som lagen glömde, eller bara struntade i. Buskar rullar förbi, sanden blästrar husen och inte ens präriehundarna kan överresta vinandet. Vem drar snabbast?


signatur
Medlem

UT2k3 / 2k4 definitivt! Vilka tider! Boostjump ftw!

Jag kommer fortfarande ihåg och kommer aldrig glömma alla matcher mot Nosnos å övriga i s3xy va?

Hade varit riktigt nice med lite oldschoolgaming igen!

Medlem

En otrolig sexig kombination av Quakes strafejumping och UT:s dodge är ju warsow. Efter att ha kommit in i warsow känns UT stelt och Quake en aning rörelsehindrat men QL är ett trevligt sätt att spendera någon halvtimme då och då. Främst för att warsow har alldeles för lite spelare.


signatur
Medlem
Skrivet av Totts:

En otrolig sexig kombination av Quakes strafejumping och UT:s dodge är ju warsow. Efter att ha kommit in i warsow känns UT stelt och Quake en aning rörelsehindrat men QL är ett trevligt sätt att spendera någon halvtimme då och då. Främst för att warsow har alldeles för lite spelare.

*Quake 3 Det är en jäkla skillnad mellan Quakeworld och Quake 3!


signatur
1
Skriv svar