Megazone 23 blir rollspel till Playstation 3

Robot
Inaktiv
Megazone 23 blir rollspel till Playstation 3

"som utspelar sig i ett futuristiskt Tokyo där innevånarna inte vet om att de lever i en tillverkad verklighet."

Jag kan svära på att jag hört någon liknande story någonstans, kommer bara inte ihåg vart...

Flakmonkey
Skrivet av Bazil:

"som utspelar sig i ett futuristiskt Tokyo där innevånarna inte vet om att de lever i en tillverkad verklighet."

Jag kan svära på att jag hört någon liknande story någonstans, kommer bara inte ihåg vart...

Ja, visst är det kul att Megazone 23 kom 1985?

Inaktiv
Skrivet av Bazil:

Jag kan svära på att jag hört någon liknande story någonstans, kommer bara inte ihåg vart...

ah du menar dom gamla grekerna som kom på conceptet med att vi inte lever i en verklig värld utan att vi blir kontrollerade utav högre makter?

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Bazil:

"som utspelar sig i ett futuristiskt Tokyo där innevånarna inte vet om att de lever i en tillverkad verklighet."

Jag kan svära på att jag hört någon liknande story någonstans, kommer bara inte ihåg vart...

Ja, visst är det kul att Megazone 23 kom 1985?

eller ghost in the shell, 1995


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

En annan rolig sak med denna anime serie är att för oss i Europa särskilt oss svenskar. Så minns kanske en del av oss som växte upp under 80-talet med serier som Robotech, Starzinger, cobra mfl denna serie mer under namnet "Robotech: The movie".
Dock var denna film en ihop klippning av två serier - The Southern cross och Megazone 23. Därav var storyn ändrad helt och hade helt andra scener. Ganska fruktansvärt att de enns fick göra så.
Vart exakt som att ta Disneys Robin Hood och klippa samman med den lilla sjöjungfrun eller nått.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

konceptet kan ju onekligen en misslyckas med Megazone 23 är en skön gammal goding, som kan bli jättebra som spel. Detta ser vi fram emot

Medlem

Låter ju häftigt iaf, har dock själv aldrig sett serien men rollspel i framtidsmiljö brukar vara trevliga

Medlem

niceu, sånt här gillar vi ^^

Medlem
Skrivet av [NiS:

StarCroW"]
Dock var denna film en ihop klippning av två serier - The Southern cross och Megazone 23.

Hm, intressant. Har sett MZ23, men inte Robotech-långfilmen. (Kanske lika bra det?)
Själva serien var väl en ihopklippning av Macross, Southern Cross och Mospeada, om jag inte minns fel? En äcklig våldtäkt på serier som står sig utmärkt bra på egna fötter är det iaf.

Hoppas det feta 80-talssoundtracket är med i MZ23-spelet.

1
Skriv svar