HUGE SUCCESS!

Medlem
HUGE SUCCESS!

Följande inträffade när jag och vänner skulle spela Rock Band på min nyinköpta Xbox 360 i fredags: inga nedladdade låtar funkade, eftersom de var knutna till mina gamla, oerhört stendöda, Xbox.

Eller -- de funkade om man var uppkopplad mot Xbox Live, vilket vi inte kunde vara eftersom alla tre usb-portar behövdes till diverse instrument och eftersom jag kör trådlöst (wifi-adaptern sitter vanligtvis i ett av usb-uttagen).

Ringde MS-supporten idag, som först gav mig fel, eller åtminstone en ofullständig lösning på problemet. Vid samtal två råddes jag att gå till xbox.com, söka på "drm" och klicka på översta länken: "Överföra innehållslicenser till en ny Xbox".

Därifrån var det snabbt och enkelt. Genom att koppla upp mig med Xboxen med samma profil som en gång köpte DLC-stuffet och klicka två gånger på datorn så knöts mitt gamla innehåll till min nya Xbox. Sen var det "bara" att gå till nedladdningshistoriken för min profil och ladda hem låtarna igen. Som tur var laddades de inte hem, egentligen, utan bara kopplades till min nya box rent licensmässigt, så det gick snabbt.

293 downloads hade jag historiskt sett, förresten. Geometry Wars: Evolved var den allra första. Och just det -- att flytta licenserna så här får man bara göra en gång per år. "Vad händer om min nya Xbox går sönder inom ett år?" frågade jag supporten. Då kan de koppla om licenserna manuellt, hälsade han. Och sa i samma veva att normalt ska ju en Xbox inte gå sönder inom ett år. Jag kommenterade inte detta, men försökte få min tystnad att låta så syrlig som möjligt.

När allt var fixat och trixat kickade jag igång Rock Band, sajnade ut alla profiler och testade igen med Sprode och Still Alive. Succén var enorm.

Några klick var allt som krävdes. Who would have thunk it?

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Inaktiv
HUGE SUCCESS!

Om man ha....nä jag ska inte säga nå


signatur
Medlem

Hehe.


signatur

Vincere vel mori.

Medlem

Fantastiskt! Jag visste inte ens att det gick.

Medlem

Nä -- jag har liksom hört om folk som bara: "Uääää, jag måste vara uppkopplad för att kunna spela mina grejor!"

Sen har jag inte grävt vidare i det. Men de måste ha bytt hårddisk eller nåt och inte flyttat över licenserna. Har för mig att Martin Lindell jiddrade nåt om det med sitt Bringing Down the Sky till Mass Effect för länge sen.


signatur

Vincere vel mori.

1
Skriv svar