Bära ved > kickflip ollie

Medlem
Bära ved > kickflip ollie

Bygga bygga! Hugga ved! Plocka sten! Klippa får!

Sent igår natt. I min nya 360 sitter Skate 2 och pockar på uppmärksamhet. Så vad gör jag? Köper XBLA-bagatellen A Kingdom for Keflings på impuls och spelar till klockan 03, så klart.

I A Kingdom for Keflings är min NXE-avatar en snäll* jätte som hjälper små rts-gubbar att hugga ved, samla mineral och klippa får. Sen bygger jag hus som ger nya ritningar som ger nya hus som gör att jag kan väva linnedukar av ullen som gör att jag kan bygga nya hus som gör att jag kan göra magiska speglar av mineralerna som gör att jag kan bygga ett slott som gör att borgmästaren får storhetsvansinne och ber mig gå runt och sparka de stackars keflingarna i baken.

Om det någonsin fanns ett spel som bevisar hur beroendeframkallande det är med utveckling för utvecklingens skull så är det just det här spelet. Det finns allting någonting nytt man kan bygga för att utöka sin fina lilla by. Varför gå och lägga sig när fem minuter till kan betyda ett nytt, fint hus?

Det är så perfekt att varva ner med små spel av den här typen. Det är inte alltid som ett skateboardspel med en reklambudget på 100 miljoner dollar är vad man vill ha. Ibland vill man bara bära omkring på ved i ett spel för 800 Microsoft Points.

<FONT style="BACKGROUND-COLOR: yellow">*Förutom när jag sparkade på gubbarna. Förlåt! Men det var bara för att borgmästaren sa att jag skulle! Och så fick jag en achievement, faktiskt.</FONT style>

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Bära ved > kickflip ollie

Tror du jag skulle gilla Keflings, Tommy? Funderar på att köpa det.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Det är jätte kul. Dock har jag bara kört Demot, men blev förälskad vid första ögonkastet.

Medlem

Jonas: ja!


signatur

Vincere vel mori.

1
Skriv svar