Snack om Fallout 3

Medlem
Snack om Fallout 3

Låt Fallout vara ... ffs .. Tönthesta

Inaktiv

Väldigt intressant att se att de säger en sak men gör en annan. Påminner om bilhandlare.

Inaktiv
Skrivet av HataMoto_:

Låt Fallout vara ... ffs .. Tönthesta

låt Bethesda vara....ffs...
Töntamoto


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Om bara någon kunde köpa rättigheterna till Thief och göra ett riktigt spel av DET istället...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

lär bli kickass, speciellt då man kan nuka den första staden man är i o således sabba alla quests i den

om jag hörde rätt..

Medlem

Jupp, tror med det kommer bli bra! folk är whiners...


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Ni har inte tänkt på VARFÖR folk är otroligt skeptiska mot allt istället för att skrika "whiner" så fort någon uttrycker sitt missnöje? Det kan ju kanske bero på att det knappt går att hålla räkningen på antalet underbara spelserier som barkat helt åt helvete.

Om detta mot förmodan skulle bli bra så springer jag ut och köper det direkt, men just nu känns det som oddsen för det är ungefär lika höga som att jag skulle få en komet i skallen.

Medlem

Det är ju det farliga med det nostalgiska skimmer man har över Fallout och Fallout serien, det bästa är att förlika sig med tanken att den tidens rollspelstil är förbi och att vi kommer få nåt nytt. Som Darkseed säger så är det bara att titta på var andra serier är påväg, minns fortfarande Deus Ex 2 som ett svidande exempel, för att inte nämna Red Faction 2 (även om jag är övertygad att de inte hade riktigt lika många fans av vad som kunnat bli en fin spelserie).

Inaktiv

Hur mycket jag än vill förneka det så finns inte #Black Isle Studios/#troika|Troika längre, och därmed finns det inte heller någon chans att återskapa ett riktigt Fallout.
Om ändå Troika vunnit till FO-licensen.

Medlem

Vet inte om jag skulle ha gillat att Troika gjorde det. Visst, de hade sköna idéer. Men deras spel slog världsrekord i buggar vid varje release, vilket är oerhört frustrerande.

Medlem

Visst, det kan bli jättedåligt, men det kan även bli riktigt bra. Jag håller hellre en positiv inställning än att gå runt och sura hela tiden.

Troika, jodå.. även fast jag verkligen gillade Bloodlines så var det en enda buggkavalkad, och jag fick köra noclip för att kunna klara spelet

HataMoto; jag bara undrar; hur skulle du vilja att spelet gjordes så att inte du skulle reagera med att det skulle bli skit? Samma motor + spel som i Fallout 2 fast med ny story? Jag tror inte riktigt det spelet skulle sälja tillräckligt mkt för att bli ett vinstprojekt


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av mullet:

Jupp, tror med det kommer bli bra! folk är whiners...

Visst kan det bli bra, men nått fallout är det inte.
Visst spel måste utvecklas, men att göra om ett spel så här drastiskt är imho inte att göra en uppföljare, dom har helt enkelt köpt namnet för att sälja extra kopier av spelet.

Uppföljare ska vara mer av vad man är van vid i föregående spel, mer uppdrag/nya bossar, nya miljöer osv. men man ska inte rubba förmycket på grunderna, vill man sedan utveckla det så pass som dom gjort här döper man spelet till nått nytt och börja en ny serie.

Låt uppföljare vara just uppföljare.

Kul att spelets producent (Pagliero) erkänner att Fallout 3 blir en återgång till "gunplay games". Samtidigt säger den där Carter att "det inte är skillbaserat [spelarskill]" medan förtittar redan avslöjat att åtminstone hacking sköts via minispel. Desto bättre att det töntiga minispelet för att prata med folk har tagits bort.

Pansarknekt

Emil Pagliarulo sa

Citat:

Fallout 3 is Bethesda's triumphant return to gunplay games, after swords and sorcery for so long. For me it's about bringing back /that/ legacy.

Motsäger han inte sig själv där när han säger att det inte blir ett oblivion me guns? Och vilket legacy är det han pratar om? Ska det bli ett Terminator med guns?? ;D Jag blir mer och mer förvirrad av F3 debatten. Ska nog hålla snattran stängd tills det kommer ut lite trailers...


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv
Skrivet av Petrik:

Uppföljare ska vara mer av vad man är van vid i föregående spel, mer uppdrag/nya bossar, nya miljöer osv. men man ska inte rubba förmycket på grunderna, vill man sedan utveckla det så pass som dom gjort här döper man spelet till nått nytt och börja en ny serie.

Öh, tror du blandar ihop begreppen uppföljare och expansion.

Medlem
Skrivet av Petrik:

Visst kan det bli bra, men nått fallout är det inte. Visst spel måste utvecklas, men att göra om ett spel så här drastiskt är imho inte att göra en uppföljare, dom har helt enkelt köpt namnet för att sälja extra kopier av spelet.

Det verkar snarare som om Bethesda köpte rättigheterna på grund av att de är fans av den ursprungliga spelserien. Självklart finns det en ekonomisk baktanke, men jag tror inte vi har fingrar nog totalt här på FZ för att räkna hur många spelutvecklare som skulle vilja göra ett Falloutspel.

Vi får hoppas att det blir ett riktigt Fallout. Bara för att de ändrar på diverse mekanismer så betyder det inte att det blir ett annat spel. Bethesda har ju uppenbarligen förstått själva grundtanken med spelet, och verkar ha kolla på dess nyanser av humor, ironi, och sarkasm. Dessutom har de nog lärt sig många läxor från Oblivion som de kan dra nytta av i Fallout

Medlem
Skrivet av Langos:

Om bara någon kunde köpa rättigheterna till Thief och göra ett riktigt spel av DET istället...

Tror faktiskt det hade blivit nice med Oblivions spelmotor.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mjieh, jag har ingen megakoll på Fallout 3. Nog för att jag togdiggar Fallout 2, håller på och kör igenom det nu igen even. :). Men många verkar klaga på att det är skit stor skillnad på Fallout 2 och Fallout 3? Medans grymt mycket folk klagade på att Starcraft 2 såg mer eller mindre ut som ett Starcraft 1 med nyare grafik?
Okej att det är helt olika genrer och att man inte gärna kunde ha gjort Starcraft 2 till ett FPS, men jag menar.. bara för att det är nytt måste det inte vara dåligt, kul att se Fallout världen (om den görs bra) ur ett nytt perspektiv imo.

Medlem
Skrivet av mullet:

HataMoto; jag bara undrar; hur skulle du vilja att spelet gjordes så att inte du skulle reagera med att det skulle bli skit? Samma motor + spel som i Fallout 2 fast med ny story? Jag tror inte riktigt det spelet skulle sälja tillräckligt mkt för att bli ett vinstprojekt

Eurogamer: Do you feel like you owe Interplay anything?

"Emil Pagliarulo: You can't. You can't proceed feeling that way. It's like, you also can't proceed feeling like you owe the fans of Fallout anything"

De kommer koka ihop en egen sörja utan att ens anstränga sig för att tolka det gamla materialet rätt ... Att kalla det Fallout3 kommer säkert att sälja fler ex, hur missvisande det än är.
Oblivion är dessutom ett riktigt sunklir, vilket gör mig ännu mer skeptiskt till Bumthestas skapelse.

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

Oblivion är dessutom ett riktigt sunklir, vilket gör mig ännu mer skeptiskt till Bumthestas skapelse.

Där har vi det igen.. Oblivion är kanske ett sunklir för dig - men för många andra är det ett bra spel.
Apples & Oranges så att säga


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av HataMoto_:

Oblivion är dessutom ett riktigt sunklir, vilket gör mig ännu mer skeptiskt till Bumthestas skapelse.

Där har vi det igen.. Oblivion är kanske ett sunklir för dig - men för många andra är det ett bra spel.
Apples & Oranges så att säga

det är ett sunklir för mig ... jag kan inte stå för alla andras åsikter, enbart min egen, men jag trodde det var uppenbart.

Medlem

Jag tror att Bethesda kommer göra ett bra jobb med F3, men man måste ta hänsyn till att detta spelet kommer att vara annorlunda gentemot F1 och F2. Jag är själv ett inbitet Fallout-fan(fast jag inte äger någon av spelen hehe).

Men det är mer än ett år kvar till release så de har gott om tid att göra det mer Falloutaktigt.

1
Skriv svar