Nyhet: Många possitiva recensioner på Killzone 2

Medlem
Nyhet: Många possitiva recensioner på Killzone 2

Killzone 2 ser ut att bli något alldeles speciellt för de som uppskattar FPS genren. Nedan bifogar jag en lista på de senaste recensionerna på Killozne 2 och det är ett riktigt imponerande mottagande:

OPM US: 5/5
OPM UK: 9/10
OPM Aus: 10/10
OPM Spain 9.5
OPM Netherlands: 91 (only reviewed SP)
MegaGames.com: 9.9
576Kbyte: 9.7
Gameplay: 20/20
Gamepro: 5/5
MAXIM US: 3.5
MAXIM UK: 5/5
PSX Extreme: 95%
Hobby Consolas: 9.4
Level 8:a och 9:a i betyg

Senaste recensionen från spanska tidningen Hobby Consolas:

Hobby Consolas (Spain) Killzone 2 review - 9.4/10
Spanish magazine Hobby Consolas has reviewed Killzone 2.

PROS

-Best graphics on consoles

-Best fps since Half Life

-Innovative Multiplayer

-Varied environments

-campaign length as much as 15 hours

CONS

-no co-op

http://allgamesbeta.wordpress.com/20...gazine-review/

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Nyhet: Många possitiva recensioner på Killzone 2

Eller så kan det vara överhypat precis som halo serien, den som lever får se.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Eller så kan det vara överhypat precis som halo serien, den som lever får se.

jo så kan det bli, se bara på Half Life 2.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Eller så kan det vara överhypat precis som halo serien, den som lever får se.

Undrar hur många + 90% recensioner som krävs innan ett ps3 spel går från att vara överhypat till att bara vara bra?.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Skulle inte co-op komma i en patch?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hälften av recensionerna kommer ju från PS3-exklusiva magasin -.-

Medlem

Alltså, det här är den tvärsämsta bloggen på FZ. Om du nu endast bryr sig om KZ2 så ge den informationen nånstans då. Det är helt stört tråkigt att läsa om hela tiden och jag vetifan varför den ens finns på förstasidan, det verkar fan som att du får betalt för att göra reklam för och hypa spelet.

Medlem
Skrivet av LoCK:

Alltså, det här är den tvärsämsta bloggen på FZ. Om du nu endast bryr sig om KZ2 så ge den informationen nånstans då. Det är helt stört tråkigt att läsa om hela tiden och jag vetifan varför den ens finns på förstasidan, det verkar fan som att du får betalt för att göra reklam för och hypa spelet.

Jag tycker den är intressant och kul att läsa. Så alla tycker inte lika illa om bloggen som du.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av LoCK:

Alltså, det här är den tvärsämsta bloggen på FZ. Om du nu endast bryr sig om KZ2 så ge den informationen nånstans då. Det är helt stört tråkigt att läsa om hela tiden och jag vetifan varför den ens finns på förstasidan, det verkar fan som att du får betalt för att göra reklam för och hypa spelet.

Jag tycker den är intressant och kul att läsa. Så alla tycker inte lika illa om bloggen som du.

Håller med Crawller. Om du tycker den är tråkig behöver du inte läsa den.

Medlem
Skrivet av lordnizze:

Hälften av recensionerna kommer ju från PS3-exklusiva magasin -.-

Skrivet av Xbox 360 UK magazine:

Even the official blog of the Xbox 360 UK magazine anticipates Killzone 2 as something special.

"It's good. Really good in fact. this is the genre that has belonged to the 360 since its inception, but it finally looks like Sony has an Ace in its deck. Visually, Killzone 2 is quite something - besting even Gears 2 in the motion-blurred grey battleground stakes, and the weight and purpose of everyting from the weapons to the characters is somethign to behold."


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Skulle inte co-op komma i en patch?

Ja det var ryktet men Guerilla Games kommenterade och sa att de gärna vill ha med det i spelet. Men just nu skulle det vara för mycket arbete då spelet strömmar mycket info från skivan(inget installeras på hårddisken). Det i sin tur skulle göra det svårt att ha co-op där personer finns på olika ställen på banan för att lösa vissa uppdrag. Men de utesluter inte att det kan komma en DLC som erbjuder detta. Detta förutsätter att de lyckas lösa hur allt data strömmas från olika ställen på banan.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Murdin:
Skrivet av Crawller:
Skrivet av LoCK:

Alltså, det här är den tvärsämsta bloggen på FZ. Om du nu endast bryr sig om KZ2 så ge den informationen nånstans då. Det är helt stört tråkigt att läsa om hela tiden och jag vetifan varför den ens finns på förstasidan, det verkar fan som att du får betalt för att göra reklam för och hypa spelet.

Jag tycker den är intressant och kul att läsa. Så alla tycker inte lika illa om bloggen som du.

Håller med Crawller. Om du tycker den är tråkig behöver du inte läsa den.

Nej, det är sant. Klart andra kan tycka att den är rolig, men jag tycker att den känns meningslös då du kan se dessa nyheter var fan som helst. Det hade varit roligare att höra om samma spel fyrahundra gånger om han t.ex gav egna uppfattningar och känslor kring det, eller om han själv satt och spelade det.

Medlem

Satt och spelade det i helgen (Tack vare en person som skriver för en sida som jag inte tänker nämna vid namn) och jag måste säga att det var bättre än jag trodde (Trodde att det skulle suga hårdare än en industridammsugare), men det var fan inget speciellt. Visst, det är snyggt så länge man inte kommer nära väggar, men det är inget nytt med gameplay eller så. Ai'n var inte den bästa och spelet saknade det där lilla extra som gör ett riktigt bra spel.
Ligger väl på samma nivå som Halo 3 ungefär. Helt ok spel, men inget speciellt.

1
Skriv svar