PS3-versionen av MoH: Airborne försenad

Robot
Inaktiv
PS3-versionen av MoH: Airborne försenad

Bara det blir lika bra eller bättre så är jag nöjd. Hoppas verkligen inte att dem gör en The Darkness och fuckar upp grafiken.

Medlem

Lol at sony! aja...jag är iallafall emot att sparka någon som redan ligger ner men...det är ju sony!

Medlem

^- tyvärr är det ju spelarna som köpt konsolen som blir lidande.

Medlem
Flakmonkey

fantastiskt, äntligen har spelvärlden fått en större "de är för stora så då måste vi racka ner på allt de gör, även när de inte har något med det att göra"-slagpåse än EA

Men men trist är det och med all säkerhet har det med att den EA-studio som gör spelet inte har utvecklat till PS3 tidigare.

Medlem

Mig gör de ändå inget då jag tänker skaffa mitt till PC, men det är fan bättre att dom lägger ner den där extra tiden åt att få de felfritt istället för att göra en dålig portning som dom flesta tycks göra. Vi PS3-ägare får vara glada att vi har de bästa exklusiva titlarna iaf

Inaktiv

Jo sant. Förstår mig inte på alla som skriver skit om sony bara för att dem bestämt sig för att tycka illa om Ps3n. Jag tycker mer om Ps3n än Xboxen, men inte skriver jag men massa onödiga kommentarer om xboxen för det.

Medlem

jag blir så arg! nu får det fan vara nog! hoppas att det blir bättre eller får exklusivt material annars så skiter jag i ps3n och skaffar en xbox360!

Medlem

Riktigt värdelöst.


signatur
Medlem
Skrivet av Nosnos:

fantastiskt, äntligen har spelvärlden fått en större "de är för stora så då måste vi racka ner på allt de gör, även när de inte har något med det att göra"-slagpåse än EA

Men men trist är det och med all säkerhet har det med att den EA-studio som gör spelet inte har utvecklat till PS3 tidigare.

så du tror inte sonys val av att använda teh cell har NÅGOT med alla förseningar att göra?

roande att se dig dra upp det nosnos, eftersom det korståg som du har mot 360 förtillfället till du vänder kappan mot vinden igen. Har inte MS varit en slagpåse i åratal nu för allt möjligt?

Flakmonkey
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nosnos:

fantastiskt, äntligen har spelvärlden fått en större "de är för stora så då måste vi racka ner på allt de gör, även när de inte har något med det att göra"-slagpåse än EA

Men men trist är det och med all säkerhet har det med att den EA-studio som gör spelet inte har utvecklat till PS3 tidigare.

så du tror inte sonys val av att använda teh cell har NÅGOT med alla förseningar att göra?

Självklart, men med tanke på att andra utvecklare har klarat sig utan förseningar så känns det ändå som att den största, men inte den enda, boven i det här fallet ligger hos EA Los Angeles

Medlem

GÖr mig inget, hatar fps på konsoller det ska vara på pc såna spel.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nosnos:

fantastiskt, äntligen har spelvärlden fått en större "de är för stora så då måste vi racka ner på allt de gör, även när de inte har något med det att göra"-slagpåse än EA

Men men trist är det och med all säkerhet har det med att den EA-studio som gör spelet inte har utvecklat till PS3 tidigare.

så du tror inte sonys val av att använda teh cell har NÅGOT med alla förseningar att göra?

Självklart, men med tanke på att andra utvecklare har klarat sig utan förseningar så känns det ändå som att den största, men inte den enda, boven i det här fallet ligger hos EA Los Angeles

^-- kan du säga ett par spel som lyckats hålla ett release datum till ps3an om det inte varit tba? blir inte en sån lång lista right? resistance? Jag har för mig att devs har uttalat sig om att de skulle vilja gjort mycket mer med det men kunde inte tackvare tidsbrist.
så antingen blir det att rusha ut halvdana produkter(gundam, double agent, motorstorm m.m.) eller så sätter man ett tba. Det är typ basic när det gäller ps3 releaser verkar det som.

ps3an är svår att utveckla till tackvare the cells arkitektur, thats it. Försök inte flumma bort grunden till varför devs har problem.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Mig gör de ändå inget då jag tänker skaffa mitt till PC, men det är fan bättre att dom lägger ner den där extra tiden åt att få de felfritt istället för att göra en dålig portning som dom flesta tycks göra. Vi PS3-ägare får vara glada att vi har de bästa exklusiva titlarna iaf

Synd att de är så få och de mesta har minst 3 eller 4 föregångare i tidigare generationer.

Medlem

Detta ska spelas på pc.
Skiter om det inte skulle komma alls till konsoll.

Flakmonkey

Är inte TBA standard överhuvudtaget numera? Känns som om releasedatum aldrig hålls, om man utgår från de som sägs först dvs. Men visst har utvecklarna svårare att hålla datumen till PS3, men det är knappast konstigt med tanke på att det är en ny plattform. Jag säger inte heller att Sony inte har någon del i det hela genom att släppa en maskin som är knepig som är knepig att utveckla till, men du kan ju inte bara skylla spelens kvalitet och förseningar på maskinen i sig. Om en utvecklare kan hålla deadlines och kvalitet så bör andra utvecklare också kunna göra det och kan de inte det så beror det på deras brist på kompetens och resurser. Eller är kanske olika hårdvara som de utvecklar till så att några får en mycket svårare uppgift än andra?

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Vi PS3-ägare får vara glada att vi har de bästa exklusiva titlarna iaf

Jag är ingen fanboy av något slag, har aldrig ägt varken en xbox eller ett playstation. Men vilka exklusiva spel har igentligen PS3 som är värda 600 kr förutom Metal Gear Solid, Final Fantasy (om man gillar stela strider) och möjligtvis Ratchet and Clank?.

Bara i år så har ju Xbox 360 spel så som Mass Effect, Alan Wake, Bioshock, Timeshift och Halo 3. Och det är bara i år. Har PS3 något bra spel som kommer ut i år?

Jag gillar teknik och tycker att Xbox 360 är ett taskigt bygge medan PS3 är näst intill tekniskt fulländad, men vad spelar det för roll när man inte har några bra spel ute? Och alla spel som var bra till PS3 (GTA, Assasins Creed, Virtua Fighter 5 och många, många fler) kommer ju till Xbox 360 också nu i antingen lika bra eller bättre versioner.

Lite mer on-topic så kan jag ju säga att jag tycker det är mycket bättre att vänta tills november än att släppa en halvfärdig produkt, lite förvånad av EA där.

Medlem

Det här börjar bli en vane sak för sony´s konsoll... tur att man inte köpte en vid release... Ska nog vänta ett bra tag innan jag köper ett... Så spelutvecklarna lär sig använda maskinen, så man slipper vänta på alla spel..Tur att man har 360 och pc!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Ja, PS3an är svår att utveckla till pga Cell-processorn, men de är utvecklarna som måste utveckla sig själv innan dom ger sig på att utveckla spel. Multiplatform-spel kommer aldrig vara en anledning till att köpa en PS3, de är något för de exklusiva titlarna att ta hand om.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Om en utvecklare kan hålla deadlines och kvalitet så bör andra utvecklare också kunna göra det och kan de inte det så beror det på deras brist på kompetens och resurser.?

bingo, och här kommer problemet med att ps3an är extra svår att utveckla för!! Många företag har inte kompetens eller resurser för att klara av att göra spel till ps3an, vilket betyder mindre spel/sämre spel, mindre folk köper konsolen och så kan du ju gissa var det leder någonstans.

Tror att sony fanboys skulle behöva kolla över saturn karusellen

Flakmonkey
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nosnos:

Om en utvecklare kan hålla deadlines och kvalitet så bör andra utvecklare också kunna göra det och kan de inte det så beror det på deras brist på kompetens och resurser.?

bingo, och här kommer problemet med att ps3an är extra svår att utveckla för!! Många företag har inte kompetens eller resurser för att klara av att göra spel till ps3an, vilket betyder mindre spel/sämre spel, mindre folk köper konsolen och så kan du ju gissa var det leder någonstans.

Tror att sony fanboys skulle behöva kolla över saturn karusellen

PS2an var ju, enligt de företag som utvecklade till PS2, ännu svårare att utveckla till... så det behöver ju inte gå som för saturn, men kommer troligen inte gå som för PS2 heller... Tror på ett mellanting själv... Det viktigaste för PS3 nu är ju att klara den här första generationens spel från multiplattformsspelsutvecklarna, de sög ju även till Xbox 360. Är de exklusiva spelen som får visa vägen så som Gears of War, Dead Rising och andra gjorde till 360.

Inaktiv

ursäkta? medal of honor?
nej tack, jag är upptagen med att spela bra spel på min ps3a

Medlem

Drunken_monkey_boxer--> Du har en alldeles otrolig förmåga att få saker o ting att låta så negativa.
Hade du inte haft din tagline "proud owner of 360, wii! ps3 soon to come." så hade jag slängt in nån check xbox fanboy kommentar här.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

^- Jag gillar inte att folk bortser från problem bara för att de är bundet till ett visst märke.

Medlem
Skrivet av F3D:

ursäkta? medal of honor?
nej tack, jag är upptagen med att spela bra spel på min ps3a

Inte för att ja är mycket för ww2 spel, men tills vi har spelat airborne så kan vi ju vänta lite med att trasha spelet, speciellt om du bara äger en ps3a.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

GÖr mig inget, hatar fps på konsoller det ska vara på pc såna spel.

Skaffar man musen och tangentbordet till PS3:an så försvinner skillnaden gentemot PC.

Jag tycker numera att spel oavsett genre är bäst på konsoll... som jag sagt tidigare, orka med allt strul med drivrutiner, bluescreen... virus.. hårdvarukrav.... you name it.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

så du tror inte sonys val av att använda teh cell har NÅGOT med alla förseningar att göra?

Jag tror inte att cell i sig är orsaken till att spel som görs på båda plattformarna blir försenade.
Xbox360 kom först och troligen började många företag sätta sig in i hela "next gen" tänkande genom att jobba på det sättet xboxen jobbar.
Sen när dom försöker porta det till en helt annan typ av konsol så är det givet att den blir lite lidande.
Det hade troligen vart samma visa ifall man börjat utveckla för cell först och i efterhand portat över till xbox360.

Medlem
Skrivet av Lingon:

Men vilka exklusiva spel har igentligen PS3 som är värda 600 kr förutom Metal Gear Solid, Final Fantasy (om man gillar stela strider) och möjligtvis Ratchet and Clank?.

Följande är PS3-exklusiva titlar som jag är 100% säker på att jag kommer köpa iallafall:
Lair, White Knight, LittleBigPlanet, Warhawk, Final Fantasy XIII (och allt vad titeln innebär), MGS 4, Folklore, Uncharted, Killzone 2, Heavenly Sword, Tekken 6.
Av det lilla man sett från L.A. Noire så verkar det också bli ett definitivt köp.
Och så sist men inte minst Quantic Dreams spel (Som förvisso inte finns någon information om men ändå, kan det bli annat än bra?)

Inaktiv

Jo kommer nog också köpa de flesta av dem där spelen. Kanske inte Tekken, men resten är ju måste ha spel till ps3n!

12
Skriv svar