Mortal Kombat: Armageddon
Midway har som så många andra utvecklare valt att porta spel till Nintendos Wii, men med Mortal Kombat: Armageddon har de jobbat hårt med att implementera ett bra stöd för den rörelsekänsliga kontrollen. Tråkigt nog ger det inte alltför mycket lön för mödan.
Kan bara instämma, det är ett bra fightingspel helt enkelt, 3-3.5 känns helt okej som betyg.
Anledningen till att de funkar mindre bra med vanliga wii-kontrollerna är att gubben måste vara färdig med sin förra move, tycker spelet går liiite för snabbt för att man ska hinna med att vifta med kontrollen men de har inte gjort något tankefel och portningen är helt okej.
Att lira med annan kontroll än remote och nunchuck tycker jag inte tappar hela poängen med spelet heller för Wii är en konsoll och som alla andra borde det ha ett bra fightingspel. Sen om man vill använda Wii's remote och nunchuck eller någon av de kontroller som de har stöd för är mer en smaksak. Det är ju inte direkt att du måste leta upp en halvt fungerande koreansk kopia för att lira med annan kontroll än remote+nunchuck.
Man mår bra av Apple produkter!
Har aldrig stört mig på sladden mellan nunchucken och moten. Däremot är det dåligt att det inte finns rumble på nunchucken.
Mortal kombat är så att säga ett godkänt Gamecubespel som bör spelas med gamecubekontroll
Skämt åsido. Wiikontrollen tenderar att nybörjare på fightingspel tycker det är lättare. Min flickvän som hatar fightingspel tycker det är bättre än annars, och äger mig
Tyvärr är det ett bra exempel på hur man INTE ska göra med wiikontrollen. Alla försök att ha tydliga fasta rörelser som ersätter knapptryckningar ha hittils misslyckats. De måste göra spelen mer förlåtande eller mer "analoga" hur man nu ska säga, dvs att spelet gör som man själv gör och inte någon tokbissarr tolkning av det. Marvel ultimate alliance är dock det allra bästa exemplet på hur man kan missförstå och göra så, så fel med wii.
Gudfadern däremot är ett bra exempel på hur man fattar helt rätt
jodå sladden mellan dom 2 handkontrollerna är jobbiga,
när man lira red steel så flaxade sladden runt och fastnade både den ena och ibland andra kontrollen.
självklart ska ju båda kontrollerna funka utan sladd mellan dom, som det är nu så är det ju som att spela med ett hopprep.
BangBoomBang, shit va ovanligt att du skulle skriva här inne!? Du är nog den första som klagar på att sladden är ivägen, aldrig haft problem med det. Vet inte hur du spelar Wii men här har man "slagits" mot kompisar vilt somfan på fyllan och ingen har haft problem med sladden.