Mortal Kombat: Armageddon

Robot
Mortal Kombat: Armageddon

Midway har som så många andra utvecklare valt att porta spel till Nintendos Wii, men med Mortal Kombat: Armageddon har de jobbat hårt med att implementera ett bra stöd för den rörelsekänsliga kontrollen. Tråkigt nog ger det inte alltför mycket lön för mödan.


Medlem
Wii-test - Mortal Kombat: Armageddon

Kan bara instämma, det är ett bra fightingspel helt enkelt, 3-3.5 känns helt okej som betyg.

Anledningen till att de funkar mindre bra med vanliga wii-kontrollerna är att gubben måste vara färdig med sin förra move, tycker spelet går liiite för snabbt för att man ska hinna med att vifta med kontrollen men de har inte gjort något tankefel och portningen är helt okej.

Att lira med annan kontroll än remote och nunchuck tycker jag inte tappar hela poängen med spelet heller för Wii är en konsoll och som alla andra borde det ha ett bra fightingspel. Sen om man vill använda Wii's remote och nunchuck eller någon av de kontroller som de har stöd för är mer en smaksak. Det är ju inte direkt att du måste leta upp en halvt fungerande koreansk kopia för att lira med annan kontroll än remote+nunchuck.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Har testat det och jag tyckte att det var rent skräp -.-

Medlem

Lite illa när det roligaste i ett fighting spel är minispelet Motor Kombat tycker jag
I brist på Mario kart så funkade det kalas


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Inaktiv

vore roligare att slåss på wii spel om man slapp ha den irriterande sladden mellan nancuch och wiimote.

Medlem

Har aldrig stört mig på sladden mellan nunchucken och moten. Däremot är det dåligt att det inte finns rumble på nunchucken.

Mortal kombat är så att säga ett godkänt Gamecubespel som bör spelas med gamecubekontroll

Skämt åsido. Wiikontrollen tenderar att nybörjare på fightingspel tycker det är lättare. Min flickvän som hatar fightingspel tycker det är bättre än annars, och äger mig

Tyvärr är det ett bra exempel på hur man INTE ska göra med wiikontrollen. Alla försök att ha tydliga fasta rörelser som ersätter knapptryckningar ha hittils misslyckats. De måste göra spelen mer förlåtande eller mer "analoga" hur man nu ska säga, dvs att spelet gör som man själv gör och inte någon tokbissarr tolkning av det. Marvel ultimate alliance är dock det allra bästa exemplet på hur man kan missförstå och göra så, så fel med wii.

Gudfadern däremot är ett bra exempel på hur man fattar helt rätt

Inaktiv

jodå sladden mellan dom 2 handkontrollerna är jobbiga,
när man lira red steel så flaxade sladden runt och fastnade både den ena och ibland andra kontrollen.
självklart ska ju båda kontrollerna funka utan sladd mellan dom, som det är nu så är det ju som att spela med ett hopprep.

Medlem

BangBoomBang, shit va ovanligt att du skulle skriva här inne!? Du är nog den första som klagar på att sladden är ivägen, aldrig haft problem med det. Vet inte hur du spelar Wii men här har man "slagits" mot kompisar vilt somfan på fyllan och ingen har haft problem med sladden.

Medlem

tycker med sladden är lite ivägen, den är för kort!
jag vill kunna sträcka ut mirna armar,man de kan jag inte då sladden är för kort! lite synd
men det kommer nog snart en trådlös varijant.


signatur

R.I.P The_maxx

rav
Medlem

Kan dom inte göra det enda rätta, ett Mortal Kombat 3 till.

Enda dom behöver göra är att slänga in Reptile, Baraka, Scorpion, Johnny Cage och Rayden, ja dom flesta från MK2.

1
Skriv svar