Sony arbetar tillsammans med Quantic Dream

Robot
Medlem
Sony arbetar tillsammans med Quantic Dream

Detta är nog Heavy Rain, som i mina ögon, verkar vara ett väldigt intressant spel.

"Trailer": http://www.gametrailers.com/player/10758.html

Intressant!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Sweet. Deras tidigare spel Fahrenheit var riktigt bra. Heavy Rain ser också ut att bli riktigt bra. Men man kan alltid hoppas det är ett tredje spel som är under utveckling.

Medlem

Ps3 behöver en killer app och man kan ju hoppas på att det här blir det.

ptr
Medlem

mmm var fan en intressant "trailer" förutom läppsynkningen så var det ju grymt. men sen när man såg ageia i slutet så... haha då blev man lite :E

Inaktiv
Skrivet av ptr:

mmm var fan en intressant "trailer" förutom läppsynkningen så var det ju grymt. men sen när man såg ageia i slutet så... haha då blev man lite :E

Vad menar du?
Att det är risk att fysiksimulering är bra?

Medlem

Hoppas dom släpper en titel till pc oxå gillade verkligen farenheit.

Medlem

Vad gäller läppsynkningen så läste jag att det största skälet till att ljudet är lite off var den captureware de körde som tydligen inte var så jäkla bra...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Vad gäller läppsynkningen så läste jag att det största skälet till att ljudet är lite off var den captureware de körde som tydligen inte var så jäkla bra...

Jag hörde ett rykte om att det var p.g.a. att dom gjorde lipsyncen till franskt tal som det ser så lustigt ut.

Inaktiv

jag vet att de körde med franskt tal från början..
det är tom samma person som gör rösten som är i videon...fast i 3d form
det är en fransk skådespelerska

kom inte här å säg att det är dålig captureware...

de gjorde ett bra jobb på så kort tid....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Jösses så läcker film.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av DrOnd:

Att det är risk att fysiksimulering är bra?

efter vad man sett i Splinter Cell Double Agent och Rainbow Six Vegas, så är Ageia...erm....*host*....värdelöst?:)
men kan ju vara skit bakom spakarna så klart

ptr
Medlem
Skrivet av DrOnd:
Skrivet av ptr:

mmm var fan en intressant "trailer" förutom läppsynkningen så var det ju grymt. men sen när man såg ageia i slutet så... haha då blev man lite :E

Vad menar du?
Att det är risk att fysiksimulering är bra?

syftade mer på att de är ärthjärnor som tvingar på en att köpa ett skitet grafikkort för att få utnyttja deras grafikmotor till fullo. Men om det är till ps3 behöver man inte bry sig om det.

Inaktiv

Nooo! Är det här "Heavy rain" så kommer det ännu ett spel på ps3 som jag vill ha

Medlem
Skrivet av IGN:

IGN: The animation in her face was fantastic but the lip-synching looked like it wasn't quite finished. What kind of technology is the team using to create this kind of character emotion?

Thierry Prodhomme: This demo is just our first test. We are in the middle of our R&D and artistic research on virtual actors, so we are still far from the final result (although the audio in the AVI is slightly desynchronized compared to the real-time 3D version running on PS3).

http://ps3.ign.com/articles/711/711613p1.html

any questions?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av ptr:

syftade mer på att de är ärthjärnor som tvingar på en att köpa ett skitet grafikkort för att få utnyttja deras grafikmotor till fullo. Men om det är till ps3 behöver man inte bry sig om det.

Du menar ett fysikkort?
Hursomhelst: Ageia gör ett väldigt bra bibliotek för fysiksimulering även utan kort.

1
Skriv svar