Transformers: The Game filmat

Robot
Medlem
Transformers: The Game filmat

Nog inget för mig


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Väldigt tråkigt är det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ozo
Medlem

Ett av de sämsta jag testat på länge... totalt värdelöst, kanske häftigt för en 5-10 åring..

Medlem

Filmen är däremot jävligt häftig, inte särskilt vuxen tyvärr, men den är bra


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

MFC
Medlem

höhö, har också fått uppfattningen av att spelet är lite tafatt, ett skal på ett befintligt skitspel s.a.s. Ska se filmen imorrn/idag och har höga förväntningar men inte på handlingen utan snarare på den tekniska biten eftersom påstående att man en dag skulle göra en film baserat på serien för 20 år sedan var som att påstå att jorden var rund för 600 år sedan...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag tycker spelet är koolt, asmasha allt man ser, byggnader, kasta bilar etc etc.

Hur som haver, spelet blir ju rätt tråkigt i tanke på att det är det ända du gör.

Om dom hade varit smarta så skulle dom förstå att dom kan tjäna ännu mer pengar på spelet om dom drog in multiplayer så man kunde krossa sina polare.

Medlem

Spelet är inget att hänga i julgranen, total konsolportning luktar det. Har spelat igenom det, och det stämmer som du skriver Ozo, det är nivå 5 - 10 år som skulle möjligtvis uppskatta spelet. Men å andra sidan så uppskattar dom Pokemon också.

Det som tillverkarna marknadsför spelet på är att man kan växla från robot till fordon, förstöra allt man ser och... ja, det var det hela i princip. Att växla mellan robot och fordon må vara ballt de första 5 gångerna man gör det, men sen blir det totalt likgiltigt (iofs är animationen rätt ball). Att förstöra allt i sin väg, det är rätt likgiltigt det med. Det är bara kaos, polisbilar skjuter på dig hela tiden och det brinner och ryker. Det spelar ingen roll om man är Autobot eller Decepticon, alla är lika sura för det.

Och för oss som gillar GTA, nej, det går inte (som jag provat) att trampa ihjäl människor eller göra nåt annat olämpligt. Bara en sån sak skulle öka spelglädjen (ja jag vet, man är rätt sjuk) avsevärt.

Jag är gammal hardcore TF fan från det glada 80 talet, och följde serierna och anser mig ha rätt bra koll på TF i allmänhet. Men det smärtar mig lite att se att de har gjort om många av de fundamentala grundstenarna i filmen (som spelet bygger på). Det är inte alls Arken som kommer till jorden, utan det är nån slags energi sak som de slåss om. Det verkar även som om de scannar av sin omgivning och sen kan de bara välja ett fordon som de ska förvandla sig till. I spelets första uppdrag som Autobot kär man som Bumblebee. Han är den minsta av orginal styrkan som kom till jorden och skall vara en bubbla! Men vad är han i spelet / filmen - jo, nån slags amerikansk muskelbil (tror det var en Camero), vilket han sen ändrar!

Nej, det här osar flopp så det bara visslar om det, som vanligt - när det är dags för filmlicenser. Men visst, jag kan ha fel! Kommentera gärna! Klart slut


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Jag har spelat spelet och ditt inlägg ger väldigt bra bild på spelet.
Jag tycker konceptet är en vinnare, problemet är att det är begränsat med enbart kampang. jag vill ha "Battle mode" eller någon form av multiplayer del, då får spelet större möjligheter att förbättra sig.

Medlem
Skrivet av Roten:

Men vad är han i spelet / filmen - jo, nån slags amerikansk muskelbil (tror det var en Camero), vilket han sen ändrar!

Såg filmen idag, och såhär är det:

Han är först en lite äldre Camaro, för att sedan bli den senaste modellen.

Om ni klagar på mig för att jag avslöjat något innan ni sett filmen, skyll er själva! Jag och mina kompisar skrattade iaf lite när det hände.

Medlem

Har alltid varit ett fan av Transformers. Förr lekte man med leksakerna och såg på serien. Spelet kommer jag nog troligtvis inte att spela men filmen tyckte jag mycket om. Den var rolig, actionfylld och oerhört bra gjord. Ska jag klaga lite så var stridsscenerna lite väl snabba i vissa lägen så man hann inte se allt. Men helt klart en grym film! Gillar man Transformers i allmänhet tycker jag att man skall se den direkt. Jag drömde mig iallafall tillbaka till barnatiden när jag såg den. (Drog även med tjejen på bion som inte alls hade särskilt stor koll Transformers innan vi sett filmen och även hon tyckte att den va bra).

"Freedom is the right of all sentient beings." - Optimus Prime!

Medlem
Skrivet av Roten:

I spelets första uppdrag som Autobot kär man som Bumblebee. Han är den minsta av orginal styrkan som kom till jorden och skall vara en bubbla! Men vad är han i spelet / filmen - jo, nån slags amerikansk muskelbil (tror det var en Camero), vilket han sen ändrar!

Bara lite kuriosa, anledningen till att Bumblebee inte är en bubbla är att volkswagen inte ville associera sitt varumärke med vapen och död. Samma sak med Jazz, han är egentligen en Porsche.

Medlem

Haha! Nu får ni *an ge er! Att ni blir besvikna och sura över att Bumblebee inte förvandlar sig till en bubbla är att ta i alldeles för mycket. Jag accepterade att han vart till en Camero och att Volkswagen inte ville tillåta att ha med sitt varumärken tillsammans med "vapen och död" som Norrin redan nämnt.

Det tycker jag är lite fånigt faktiskt. Men det spelar inte så stor roll då bilen var gul och snygg så man förstod att det var Bumblebee eftersom han var den ända som var gul. Absolut ingeting som gör filmen sämre.

Spelet måste jag testa dock, verkar värt att testa iallafall.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Haha! Nu får ni *an ge er! Att ni blir besvikna och sura över att Bumblebee inte förvandlar sig till en bubbla är att ta i alldeles för mycket. Jag accepterade att han vart till en Camero och att Volkswagen inte ville tillåta att ha med sitt varumärken tillsammans med "vapen och död" som Norrin redan nämnt.

Det tycker jag är lite fånigt faktiskt. Men det spelar inte så stor roll då bilen var gul och snygg så man förstod att det var Bumblebee eftersom han var den ända som var gul. Absolut ingeting som gör filmen sämre.

Spelet måste jag testa dock, verkar värt att testa iallafall.

Kanske är det så, men vore det inte lika konstigt om Optimus Prime var en Jeep eller nåt annat konstigt? Men visst, om VW inte vill vara med och leka med de stora grabbarna, så är det väl så.
Dock, en robot som de lyckats med så är det Shockwave!

Men Remus, ha som sagt inte för stora förväntningar när du provar spelet! Det kanske kommer nåt demo snart, jag råder dig till att inte köpa det...


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

1
Skriv svar