Jasper och jag!

Medlem
Jasper och jag!

Hej, kompis! Här får du bo,
bredvid bebisleksaken!

Haha! Gick av en slump in på Game i Västermalmsgallerian igår kväll. De undrade vem den här "Jesper" var, men jag fick i alla fall kika in genom en av deras Arcade-kartonger.

Och jodå! 12,1A stod det på baksidan av burken! Jag kunde knappt tro min ögon. Jag slog till direkt, och de hade inte ens överprisat burken, som man annars skulle kunna tänka sig när det gäller Game (jag gjorde tidigare det intressanta misstaget att köpa ett *begagnat* Fallout 3 på Game för 599 kronor!).

12,1A är i sig en 100-procentig garanti för att det är en Jasper. Väl hemma såg jag att den dessutom (ytterligare en 100-procentare) mycket riktigt skeppades med inbyggt minne (256 mb) istället för ett separat minneskort. Transformatorn var dock från förra generationen: 175W. Strängt taget behöver Jasper bara 150W, vilket de också har börjat säljas med i viss mån. Men jag antar att så länge Microsoft har gamla transformatorer i lager så vill man göra sig av med dem först.

Det enda läskiga nu var att jag var tvungen att ta tillbaka hårddisken från Lian-Li-chassit och bygga tillbaka den in i ett sånt där mysko 360-hårddiskskal. Allt verkade i alla fall gå bra. Jag har kopplat in allt och provtrummat i Rock Band och kollat att mina saves är intakta. Frågan är vad man gör om hårddisken pajar -- nånting den lär kunna göra oavsett om man mixtrat med den eller ej. Jag behöver något slags backupsystem. Har sett att det ska finnas nån kabel som gör att man kan flytta filer från boxen till pc. Någon som testat?

Ikväll blir det Rock Band-röj för att fira min nya Xbox. Skönt att jag inte behövde vänta flera veckor på att ersätta min döda Xbox 360. Det hade, förstås, varit helt olidligt.

Anledningar att köpa Jasper:
1) Den drar mindre ström
2) Den genererar mindre hetta
3) Punkt 2 gör att den sannolikt mindre ofta behöver köra fläktarna på högvarv
4) Punkt 2 minskar förmodligen risken för RRoD
5) GPU + CPU har förankrats i moderkortet med ett nytt slags lim, vilket förmodligen minskar risken för RRoD
6) 256 mb inbyggt minne

Så här identifierar du en Jasper.

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Inaktiv
Jasper och jag!

Anledningar att köpa en PS3:
Det är inte en Xbox360.

Nu har jag förstått att du gillar 360 (av oförklariga skäl) och inte alls PS3 verkar det som.
Men vilket vilket jävla snål- och bajsbygge den är.
Fy fan och hålla på med all sån där skit för en rackelkonsol.
Helt otroligt att folk ens ids ödsla tid det där.


signatur
Medlem

Jag har faktiskt minst en gång hyllat PS3 för dess gedigna kvalitet och mångsidiga funktioner. Nu känner jag också personligen att det börjar komma en del bra spel till PS3 också. Men för någon som aldrig tyckt att Hidde=gud eller att FF=intressanta rollspel har det liksom inte funnits någon anledning att intressera sig för PS3 förrän ungefär nu.


signatur

Vincere vel mori.

Inaktiv

Men känner du dig inte jävligt less på 360?
Det gör jag och jag äger inte ens en

Edit: Ungefär på samma sätt som jag känner mig less på folk som köper typ teflonpannaor på Rusta för att de är billiga. Men så håller de ju typ i ett år också.
Fast det hindrar ju inte folk att använda dem längre än så.


signatur
Medlem

Äh, min originalbox pajade faktiskt inte förrän jag började öppna den och joxa omkring.

Men visst, sjukt dåligt hantverk, men jag gillar spelutbudet och är hooked på gamerscore. Hade PS3 haft troféer från dag 1 och lite fler exklusiva titlar och lite färre förseningar och mindre dåliga portningar av 360-spel och lite mer DLC-material (som det som kommer till 360 till Fallout 3 och GTA IV) och lite bättre kompatibilitet mellan Rock Band/GHWT och lite fler installerade headsets hade jag kanske varit mer PS3-vänlig.

Men jag längtar i alla fall efter Uncharted 2.


signatur

Vincere vel mori.

Inaktiv

Gamerscore/achievements är beroendeframkallande.

Det jag inte förstår, hur kan du ställa den brevid ett Wii? Det är ju som att slå en slägga mellan benen på alla som äger en 360.

We demand respect!

Eller inte, men jag håller med om att PS3 behöver bättre spelutbud, herre gud! Det enda som skulle få mig att skaffa en ps3 vore om jag vann en, då skulle jag för övrigt springa till affären och köpa little big planet. Xbox 360 har helt klart mycket bättre spel utbud. Deal with it, greger

Medlem

Haha, du missade min dissifierande bildtext, uppenbarligen!

Jag önskar att det kunde komma mer spel till Wii. Som Metroid Prime 3, Trauma Center och... inte vet jag, World of Goo.


signatur

Vincere vel mori.

Inaktiv

Absolut inte, jag tyckte bara det var lite för snällt sagt att säga "bebisleksak" ;p det är mycket värre än så!

Jag ösnkar nintendo inte vore så "nyskapande" och för en gångs skull verkligen "revolutionera" deras handkontroll och ta bort det äckliga retro-styrkorset.

1
Skriv svar