HL2-modden Insurgency hos FZ

Inaktiv
Skrivet av zaphiren:

Njaaa....

This is what I am talkin about! Sluta med onödiga intetsägande inlägg. Säg istället vad som du tyckte var dåligt elr om det inte var din genre och därav tyckte du inte om det speciellt. Forumen svämmas över med totalt meningslösa inlägg och det är rätt så enerverande att behöva läsa igenom 3 sidor inlägg när 70% av dem är bullshit. Och nej det är inte exakt procentantal bara för att ge en bättre bild av vad jag menar.


signatur

e=mc2

Medlem

Mjaaaa...


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv
Skrivet av MenacE:

Vad måste "finnas" på Steam för att man ska kunna installera den? SDK:n? HL2?

Det enda som behövs är Source SDK, inget mer...

Inaktiv

Är det många som pratar i micen i spelet? Så man kan få lite teamplay..

_78
Medlem

Känns som ett ruggigt lovande lir. 1 patch eller 2 bara så lär det bli ett par timmar med det här!


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

modden är ruskigt bra. som folk säger så tar det ett par rundor att komma in i det men när det väl har hänt lovar jag er att man har skitskoj!


signatur

tjenare!

Medlem

men måste man verkligen ha hl2 installerad? räcker det inte bara med css??


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Citat:

Det enda som behövs är Source SDK, inget mer...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av spiken:

Skulle tanka CoD4-filmen och det är första gången jag varit med om att det är kö till filarkivet, är det på grund av den här modden?

Ni borde fixa nån form av lista som visar de populäraste filerna just nu, "träffar" visar ju bara över all tid.

Inaktiv

Jag har bara HL2-deathmatch, kan jag köra det här då?


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Skrivet av IcaN:

Är det många som pratar i micen i spelet? Så man kan få lite teamplay..

Jadå, när jag lirade på en större bana förut fick jag syn på rörelse i ett litet hus nere i en dal kanske 150m från där jag stod. Skickligt kastade jag mig ner i smutsen för att klämma iväg ett helt gäng bulor emot honom, så hör jag "Whoever it is shooting on the house in the valley STOP", från en lagkamrat = )

Modden blir bra mycket roligare när man lär sig hantera vapen och taktik, vem kan påstå det är tråkigt lyckas plocka flera stycken i ett kör? Bra känsla i det, precis som det var IRL när jag skjöt utklädda grisar från en bunker i Danmark ; )

Medlem

Efter att ha lirat ett par timmar, kan jag bara säga att mod:en i sig är kanon, upplägget -- nja. Rätt trist med CS on ice.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

Nja, det här kändes som en kopia på befintliga spel .
Ljudet från vapnen lät konstigt , grafiken sådär...
Gillar GRAW 2 bättre.

Men stort plus att släppa en MOD gratis, all kred till det gänget som gjort denna!

Medlem

Mycket bra modd men med några irritationsobjekt! US vinner sällan...kanske gjort så med flit :). Man kan spawndöda som fan på vissa banor. Buggar.

Jag är dock mycket nöjd med modden. Speciellt på att det bara är v1.0 och beta. Mycket detaljerade banor, bra känsla i vapen samt riktigt bra effekter.

Det är ingen CS iaf. Man måste ta skydd. Gubbarna är dock lite sega men det är inga större justeringar som krävs utan att man fixar buggar och ändrar spawnsystemet så man slipper se när ena laget omringat det andra wid spawn och peprar med allt man kan...Inte kul då!

Inaktiv

Ganska kul mod.. Lite som RO fast nutida. Det som hindrar mig från att spela denna Mod är att man inte riktigt får chansen att uppleva den där speciella känslan som gör FPS så kul. Man får inte riktigt uppleva eldstrider och man hinner inte riktigt få någon adrenalinkick..

Man hinner inte se kulor vina genom luften eller några andra ledtrådar på att man blir beskuten utan det bara blinkar till rött och sedan är man död.. Man kanske hinner få iväg någon kula innan man dör så det blir inga eldstrider.

Den enda sättet att spela spelet utan att dö för jämnan är att bara sitta och trycka någonstans och sedan skuta folk som råkar passera utan att se en. Detta blir dock VÄLDIGT tråkigt i längden.. Synd med en sån i övrigt stilig Mod.

Medlem

Vet inte alltså, snygg presentation i menyer och sådant, men jag gillar ju inte temat, var udda att man inte kunde strafa när man sprintade heller, kändes helt fel. Spelar nog inte mer. Coola sikten är det, fett Delta-Force rip dock


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

ascoolt , värsta Black Hawk Down känslan!!

Medlem

Jag tycker att modden är riktigt grym

Det värsta är att folk inte verkar fatta spelsättet. Istället för att ta över objektiv spawnkillar dom det andra laget

Jag spelade en match där hela mitt lag blev spawnkillat konstant, ändå så vann vi matchen eftersom motståndarna inte tog över några objektiv.

Medlem
Skrivet av Lerner:

ascoolt , värsta Black Hawk Down känslan!!

Hehe sade samma sak när jag och en polare hade spawnat på ett ställe där det var tomt och bada hade maskingevär med sig. Tänkte direkt på filmen och de två som blev lämnade med sina MG249

Verity ja folk verkar inte ha fattat att man ska ta eller försvara vissa områden. Det kommer nog sen. Annan sak är att man ska gå i squads och ledaren ska säga vad som ska göras. Mycket roligare då. Det är dock lite otydligt vem är i vilken squad och ingen verkar bry sig om vad squadleadern säger som sagt.

Medlem

hoppas verkligen att det är roligt så man har nåt å lira

Inaktiv

nå, många missade nog att jag frågade, så frågar igen!

jag har bara HL2-deathmatch och Lost Coast, kan jag köra det här då?


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

Har svårt att me ord beskriva hur mkt jag älskar denna modden. Var kärlek direkt, har nog aldrig kännts så mkt att dö och bli dödan. Mumma!

Medlem

Rätt välgjord men väldigt menlös och tråkig.

Medlem
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av Lerner:

ascoolt , värsta Black Hawk Down känslan!!

Hehe sade samma sak när jag och en polare hade spawnat på ett ställe där det var tomt och bada hade maskingevär med sig. Tänkte direkt på filmen och de två som blev lämnade med sina MG249

Verity ja folk verkar inte ha fattat att man ska ta eller försvara vissa områden. Det kommer nog sen. Annan sak är att man ska gå i squads och ledaren ska säga vad som ska göras. Mycket roligare då. Det är dock lite otydligt vem är i vilken squad och ingen verkar bry sig om vad squadleadern säger som sagt.

en hade faktiskt m60 :O........ :P:up:

Medlem
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av Lerner:

ascoolt , värsta Black Hawk Down känslan!!

Hehe sade samma sak när jag och en polare hade spawnat på ett ställe där det var tomt och bada hade maskingevär med sig. Tänkte direkt på filmen och de två som blev lämnade med sina MG249

Verity ja folk verkar inte ha fattat att man ska ta eller försvara vissa områden. Det kommer nog sen. Annan sak är att man ska gå i squads och ledaren ska säga vad som ska göras. Mycket roligare då. Det är dock lite otydligt vem är i vilken squad och ingen verkar bry sig om vad squadleadern säger som sagt.

Nämen tjenare ArtMan! jag såg dig inne på en svensk server förut. Bra spelat!

Nu till andra grejer...det verkar som folk är enormt blyga för jag har nog bara stött på en person som har vågat prata i sin mic! Jag vet inte om Amerikanerna pratar mer för än så länge har jag bara varit inne på svenska servrar!

Annars är modden ett 5/5 för mig!

LRI
Medlem
Skrivet av Noldor666:

Ganska kul mod.. Lite som RO fast nutida. Det som hindrar mig från att spela denna Mod är att man inte riktigt får chansen att uppleva den där speciella känslan som gör FPS så kul. Man får inte riktigt uppleva eldstrider och man hinner inte riktigt få någon adrenalinkick..

Man hinner inte se kulor vina genom luften eller några andra ledtrådar på att man blir beskuten utan det bara blinkar till rött och sedan är man död.. Man kanske hinner få iväg någon kula innan man dör så det blir inga eldstrider.

Den enda sättet att spela spelet utan att dö för jämnan är att bara sitta och trycka någonstans och sedan skuta folk som råkar passera utan att se en. Detta blir dock VÄLDIGT tråkigt i längden.. Synd med en sån i övrigt stilig Mod.

beror väl på vad du menar med fps känsla, jag tycker känslan är riktigt bra, spelet är mer åt det realistiska hållet än action spel som t.ex. CS.
Dock är spelet väldigt beroende på teamplay, springer man runt själv ala CS eller quake så blir man dödad, vilket jag tycker är bra också.
Det gäller att täcka varandra och vara uppmärksam på alla tänkbara ställen fienden kan finnas på.
känns lite som strid i bebyggelse i lumpen, kan nog bli riktigt kul om man kan få ihop ett gäng som kan sammarbeta på ett bra sätt.

Inaktiv
Skrivet av Noldor666:

Ganska kul mod.. Lite som RO fast nutida. Det som hindrar mig från att spela denna Mod är att man inte riktigt får chansen att uppleva den där speciella känslan som gör FPS så kul. Man får inte riktigt uppleva eldstrider och man hinner inte riktigt få någon adrenalinkick..

Man hinner inte se kulor vina genom luften eller några andra ledtrådar på att man blir beskuten utan det bara blinkar till rött och sedan är man död.. Man kanske hinner få iväg någon kula innan man dör så det blir inga eldstrider.

Den enda sättet att spela spelet utan att dö för jämnan är att bara sitta och trycka någonstans och sedan skuta folk som råkar passera utan att se en. Detta blir dock VÄLDIGT tråkigt i längden.. Synd med en sån i övrigt stilig Mod.

Äh, du är för dålig bara. Testa köra ins_karkar på en full server. Eldstriderna är grymt sköna i början. Terroristerna får gärna vara lite fler så att man inte tar första uppdraget på ett bra tag.

Skrivet av Tr0ll:

nå, många missade nog att jag frågade, så frågar igen!

jag har bara HL2-deathmatch och Lost Coast, kan jag köra det här då?

Jag, ladda ner SDK BASE i tools fliken i steam. Sen kan du ladda ner Insurgency och installera.

Medlem

så om ja har förstått det hela rätt? så räcker de att man har sdk grejen men man kan spela om man har hela hl2 installerat?

Medlem

grymt snyggt och stämmningsfull mod. visst lite buggigt men ska inte klaga det är ju purfärskt.

Vad gäller VOIP och snack i micen har det råkat komma med en default serverinställn där alla kan höra vad man säger även motståndarlaget så det förklarar varför de e ganska tyst och lite taktiksnack i lurarna, nästa patch ska de va fixat.

Hursomhelst, snyggt, bra ljud, stämmningsfullt, mer eller mindre one-shot-one-kill så det gäller att hålla huvet lågt. Inga radar, kartor m.m. vilket gör det lite svårt, framförallt att hålla koll på sina kamrater, men det bidrar bara desto mer till den starka stämmningen, att man känner sig lite utelämmnad där på slagfältet och måste fatta beslut utifrån den begränsade informationen.

Sen temat kanske är lite uttjatat vid de här laget, men smaken är som baken.

Med lite buggfixar, tweakningar och vana spelare som fattar poängen med spelupplägget och teamplay kommer de här bli super.

:up::up::up::)

Inaktiv
Skrivet av Lice:
Skrivet av Noldor666:

Ganska kul mod.. Lite som RO fast nutida. Det som hindrar mig från att spela denna Mod är att man inte riktigt får chansen att uppleva den där speciella känslan som gör FPS så kul. Man får inte riktigt uppleva eldstrider och man hinner inte riktigt få någon adrenalinkick..

Man hinner inte se kulor vina genom luften eller några andra ledtrådar på att man blir beskuten utan det bara blinkar till rött och sedan är man död.. Man kanske hinner få iväg någon kula innan man dör så det blir inga eldstrider.

Den enda sättet att spela spelet utan att dö för jämnan är att bara sitta och trycka någonstans och sedan skuta folk som råkar passera utan att se en. Detta blir dock VÄLDIGT tråkigt i längden.. Synd med en sån i övrigt stilig Mod.

Äh, du är för dålig bara. Testa köra ins_karkar på en full server. Eldstriderna är grymt sköna i början. Terroristerna får gärna vara lite fler så att man inte tar första uppdraget på ett bra tag.

Skrivet av Tr0ll:

nå, många missade nog att jag frågade, så frågar igen!

jag har bara HL2-deathmatch och Lost Coast, kan jag köra det här då?

Jag, ladda ner SDK BASE i tools fliken i steam. Sen kan du ladda ner Insurgency och installera.

Har du bara dom två spelen jag nämnde?
För tydligen så kan man inte ladda ner SDK BASE när man bara har HL2DM och Lost Coast -.-


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

123
Skriv svar