Enemy Territory: Quake Wars - betaintryck

Inaktiv

Q4 va inte så jäkla nice när de kom men nu har ID Software gjort de riktigt jäkla bra däremot (nätkod och annat smått som va strul)

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Jag har nu läst igenom alla 5 sidor med inlägg och jag kan inte hitta ett enda inlägg med nått positivt om betan.

Nähe, då får man väl plita ner ett sånt då

Jag gillar betan, har lirat den som en tok sedan public beta-releasen då jag haft semester \o/. Tycker den är jävligt härlig. visst, den är lite ooptimerad, skotten träffar inte exakt där man siktar (har dock inte testat lira med nya patchen än). fordonen känns som skit men de arbetar för fullt på att fixa till det, grafiken är det väl inga som helst fel på. är inte crysis, men ändå inte nått som är 5 år gammalt. ljudet funkar, enda jag stör mig på är när kulor drar i backen, och ljudet som låter helt.. o-igenomtänkt.. passar verkligen inte.

gameplayet är guld, mycket mer intensivt än bf-spelen. tempot är sjukt bra, äntligen ett lite snabbare spel men ändå ingen korridorskjutare

jag ger betan 7/10, fixar de de värsta buggarna så blir det ett toppenspel

och kom ihåg, lira mer än en kvart, minst ett par timmar, ifall ni ska få det rätta intrycket av etqw.
många många fick lite sämre intryck i början, men sen när de lirat några timmar och lärt sig vad man kan hitta på med de olika klasserna och hur alla objectives funkar så ändrade de sig och började gilla spelet

nj
Medlem
Skrivet av Guzilla:

Har själv inte testat spelet men jag tycker att Id Software blir bara sämre och sämre. Quake 4 va ingen höjdare. Det var kul ett litet tag i nätverk men slutade med att man gick tillbaka till trean. Efter ha sett lite bilder på spelet så tyckte jag att grafiken va lite halvkass... Det är trots allt 2007. Det spelar ingen roll om det är bra spelkänsla, man vill see utveckling.

#Quake 4 - Utvecklat av Raven Software (baserat på id:s Doom 3-motor) där id Software översett arbetet.
id har väl dock hjälpt till med/tagit över utvecklandet av 1.4.x-patchen som ska ha fixat en massa som varit problem med Q4 när det gäller multiplayer om jag inte missminner mig helt.

#Enemy Territory: Quake Wars - Utvecklat av Splash Damage som tagit id till hjälp i viss mån (för MegaTextures-tekniken främst var det väl sagt). Bygger, i grund och botten, på Doom 3-motorn (som är uråldrig numera) med förbättringar.

Senaste spelet id Software själva gjorde var #Doom 3. Själva så jobbar de på ett helt nytt [n=20039 projekt].

Edit: Blandade ihop företag.

Inaktiv
Skrivet av cribba:

Förövrigt så blir jag trött på många trångsinta BF-spelare, ni som tror att gör man ett bra spel så måste det vara 64 pers på servern och med en bana lika stor som Ryssland - you're living a lie.

Årets lol!
Om du går in på ett bf2 forum så ser du att du talar i nattmössan. Snälla sluta dra dina förutfattade meningar officiellt håll det för dig själv!

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:

Årets lol!
Om du går in på ett bf2 forum så ser du att du talar i nattmössan. Snälla sluta dra dina förutfattade meningar officiellt håll det för dig själv!

Läs:

Skrivet av WarpGuN:

tackar vet jag bf2142, hoppa in på en 64pers server, grafiken på max, inget lagg,skön känsla i fordon och vapen.

Typ sådant min vän, nej jag snackar inte om alla BF-spelare därför skrev jag "många bf-spelare".


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Eftersom många verkar ha testat betan och hatade den kanske jag kan be snällt om att någon av dem kan dela med sig av en nyckel till mig om de ändå inte ska använda den något mer själva? Bara att PM:a eller något.

Edit: Många tack till Rainbearer som gav mig en!

Medlem

Njae, jag ser faktiskt fram emot COD4 mer än det här!

Medlem
Skrivet av nj:

#Quake 4 - Utvecklat av Raven Software (baserat på id:s Doom 3-motor) där id Software översett arbetet.
id har väl dock hjälpt till med/tagit över utvecklandet av 1.4.x-patchen som ska ha fixat en massa som varit problem med Q4 när det gäller multiplayer om jag inte missminner mig helt.

#Enemy Territory: Quake Wars - Utvecklat av Splash Damage som tagit id till hjälp i viss mån (för MegaTextures-tekniken främst var det väl sagt). Bygger, i grund och botten, på Doom 3-motorn (som är uråldrig numera) med förbättringar.

Senaste spelet id Software själva gjorde var #Doom 3 samt dess expansion #Doom 3: Resurrection of Evil. Själva så jobbar de på ett helt nytt [n=20039 projekt].

Måste tillrättavissa din tillrättavisning:p
ID gjorde inte Doom3 expn.

nj
Medlem
Skrivet av ZereCool:

Måste tillrättavissa din tillrättavisning:p
ID gjorde inte Doom3 expn.

Rätt ska vara rätt ja, glömde bort det och jag tänkte inte på att dubbelkolla min kartong utan litade på det som stod i speldatabasen...

Medlem

Ah, ingen som riktigt nämnt mega-texturen i spelet - måste säga att jag blev imponerad av landskapets texturer.. Längesen jag såg så snygga berg med glacier _utan_ att burken min började svettas ordentligt. Blir intressant att se hur SDs slutresultat blir

Medlem

Hade fallit för hypen och tänkte att detta skulle bli nästa stora spel som man själv ville satsa mycket tid på. Många verkar dissa det helt, jag tyckte det var okej för att vara en beta, rätt roligt men inte så att jag spelade det mer än några timmar dock. Fattades något för min egen del, och jag vet att det är beta där allt inte är speciellt optimerat men nja, var nog inte för mig.

Får bli TF2 istället

Inaktiv

Jag har en betanyckel om någon stackars sate inte har fått bilda sig en egen uppfattning Bara hojta så PM:ar jag den


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Ta det lungt att lämna ut era nycklar då det kommer en ny beta. Då får ni en ny chans att bilda er en uppfattning. Gillar ni inte det då är det bara att spela ett annat spel.

Citat:

JAfter the Programmers have completed their testing of new things like the anti-lag code in updates (along with Bots), we'll be releasing a brand new build called Beta 2.
This 'Beta 2' will feature a new map. At the moment we think that Valley will be the best choice, as it features additional vehicles (such as the Anansi Hovercopter, and the MCP objective).

Medlem
Skrivet av Shey Zhou:
Skrivet av CastorFiber:

Jag snackar om att grafiken ser ut som den är från 1999.

Aliens vs Predator
[http://www.planetavp.com/images/potd/potd1large.jpg]

Delta Force 2
[http://www.novalogic.com/images/DF2/screen1_large.jpg]

Half-Life: Opposing Force
[http://pcmedia.ign.com/media/reviews/image/hlopposingforce008...]

Kingpin: Life of Crime
[http://images.gameaholic.com/screenshots/kingpin/kingpin2.jpg]

Quake 3: Arena
[http://www.denken.com/dzone/screenshots/q3shot012.jpg]

System Shock 2
[http://www.sshock2.com/ss2mmdb/screenshots/ooze.jpg]

Unreal Tournament
[http://archive.gamespy.com/legacy/reviews/unrealtournament/be...]

Enemy Territory: Quake Wars (Beta)
[http://www.et-quakewars.se/images/photoalbum/etqw2007-06-1902...]

Hrrmm.. '99 säger du?

Ja - tack för att du bevisar min poäng. Det ser verkligen bedrövligt ut... synd.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av fujiX:

Visar vilken koll snubben har....

Haha - ser ju precis lika illa ut. Vilken lirare... Somna om liksom.:D


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Proppen:
Skrivet av nudelsdesign:

Tycker nog förhandstitten var lite märklig när skribenten börjar gämföra ETQW med BF? Hade ju varit lämpligt att gämföra och dra fler paraleller till Wolf: ET eftersom det är väl ändå det som fokuset skall ligga på. Om man gämför med Wolf: ET Tycker jag nog att tempot dragits ner en aning. Har varvat ET och ETQW spelandet med varandra sen ETQW betan blev public och striderna är Wolf: ET fortfarande mer intensiva.

Det andra smått komiska var någon som skrev att matchen var över fortare än han trodde var möjligt. Well det är åxå det som är lite poängen med ETQW Det skall alltså inte ta flera timmar. 20-30 min / karta har det varit i wolf: ET och det verkar vara det de satsar på här med. och vet alla vad som skall göras kan det mycke väl vara över snabbare än vedebörande hinner säga Enemy territory: Quake wars.

Har skrivit det förut och skriver det igen. Det ÄR inget BF spel. Börja med att spela wolf: et, sen kan ni ha en åsikt.

Spelet har för övrigt uppdaterats till 1.1 och hitboxarna verkar vara fixade om inte, i alla fall bra mycket bättre.

Till er BF fans vill jag bara säga. Håll er till BF och låt oss wolf: ET spelare glida över till ETQW...

Ska vi jämföra spelet med Starcraft kanske?
Varesig du vill det eller inte så är BF det spel som ligger närmast ET:QW i mån av speltyp, grafik osv.

Tycker du det är rättvist att jämföra ET:QW med ett spel som har X antal år på nackan och det inte är den blekaste tanken om att konkurrera med?
Spelarbasen är betydligt större i BF-spelen och det är väl ändå dem man vill nå ut till?

Aja, svårt att argumentera med fanboys.

Efter? ja tydligen. i alla fall du verkar ju vara det. jag är verkligen inget ET:QW fan, däremot ett ET fan. vi kan ju gämföra din hjärna med basketbollen jag har i garderoben, Det är väll ungefär samma likhet som det är mellan BF och ET:QW båda är fulla med luft, men den ena är rund...

Så jag är en fanboy bara för att jag gör jämförelser med BF?
Vad skulle du säga om jag hade spelat ET i två år och BF en gång?

Sluta vara så trångsynt!
Självklart får du tycka vad du vill men om vi andra vill jämföra med BF så ska vi få göra det utan att bli överröstade med icke-konstruktiv kritik.

Medlem
Skrivet av Proppen:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Proppen:
Skrivet av nudelsdesign:

Tycker nog förhandstitten var lite märklig när skribenten börjar gämföra ETQW med BF? Hade ju varit lämpligt att gämföra och dra fler paraleller till Wolf: ET eftersom det är väl ändå det som fokuset skall ligga på. Om man gämför med Wolf: ET Tycker jag nog att tempot dragits ner en aning. Har varvat ET och ETQW spelandet med varandra sen ETQW betan blev public och striderna är Wolf: ET fortfarande mer intensiva.

Det andra smått komiska var någon som skrev att matchen var över fortare än han trodde var möjligt. Well det är åxå det som är lite poängen med ETQW Det skall alltså inte ta flera timmar. 20-30 min / karta har det varit i wolf: ET och det verkar vara det de satsar på här med. och vet alla vad som skall göras kan det mycke väl vara över snabbare än vedebörande hinner säga Enemy territory: Quake wars.

Har skrivit det förut och skriver det igen. Det ÄR inget BF spel. Börja med att spela wolf: et, sen kan ni ha en åsikt.

Spelet har för övrigt uppdaterats till 1.1 och hitboxarna verkar vara fixade om inte, i alla fall bra mycket bättre.

Till er BF fans vill jag bara säga. Håll er till BF och låt oss wolf: ET spelare glida över till ETQW...

Ska vi jämföra spelet med Starcraft kanske?
Varesig du vill det eller inte så är BF det spel som ligger närmast ET:QW i mån av speltyp, grafik osv.

Tycker du det är rättvist att jämföra ET:QW med ett spel som har X antal år på nackan och det inte är den blekaste tanken om att konkurrera med?
Spelarbasen är betydligt större i BF-spelen och det är väl ändå dem man vill nå ut till?

Aja, svårt att argumentera med fanboys.

Efter? ja tydligen. i alla fall du verkar ju vara det. jag är verkligen inget ET:QW fan, däremot ett ET fan. vi kan ju gämföra din hjärna med basketbollen jag har i garderoben, Det är väll ungefär samma likhet som det är mellan BF och ET:QW båda är fulla med luft, men den ena är rund...

Så jag är en fanboy bara för att jag gör jämförelser med BF?
Vad skulle du säga om jag hade spelat ET i två år och BF en gång?

Sluta vara så trångsynt!
Självklart får du tycka vad du vill men om vi andra vill jämföra med BF så ska vi få göra det utan att bli överröstade med icke-konstruktiv kritik.

inte trångsynt här inte Vart står det att du är ett fanboy? jaja, puss på dig. Nu skall vi inte vara ovänner


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Orka med en beta. Väntar på demot för att få en bättre uppfattning om spelet.

Inaktiv
Skrivet av gryzor:
Skrivet av ibib:

Det är Quakeuniversat, satt i ett litet annat sammanhang - i ett lagbaserat spel grundat på Enemy Territorymotorn.

JAAAA! ELLER HUR! FÖRMODLIGEN! osv osv... Hade det varit den UNDERBARA och FANTASTISKA ET-motorn (som byggde på q3) hade det ju varit KICKASS -- nu är det dock den totalt inepta Q4-motorn som varit helt SKADAD sedan dag ett när det gäller nätkod. Trodde helt allvarligt att de skulle ha fixat det två år efter att skämtet som hette q4dm släpptes, men ICKE... *suckar*

Om du vore ett uns påläst så visste du att det rör sig om en omarbetad D3-motor (id tech4), inte ett Q4-derivat.

Nätdelen är något som är helt omgjort och som är väldigt bra.

Ni som tror att ryck etc beror på nätkoden är inte pålästa. Det tyder på problem och fixar som skall tweakas in, men nätkoden är tvärtom bättre än alla föregående ID-spel, med obrutna streams utan problem. Lär er att separera på saker och kritisera rätt saker...

JB
Medlem

Beta Tävling. Vinn Nyckel!

Gör vad du vill, och skicka in bild på det, så länge det är härligt/skönt/snyggt/fult men charmigt/etc och har att göra med de teman som tävlingen handlar om.

Teman är:
- Enemy Territory: Quake Wars
- Splash Damage
- Sverige / Svenskt
- Sommar
- Blandningar av ovanstående.

Filkrav:
- Bifoga inte filer (tex bild/video) i mailet.
- Skicka länk till filen. Du kan ladda upp bilder på http://imageshack.us/, och videos på http://rapidshare.com.

Vart / när / vinst?
- Skicka till info@et-quakewars.se
- Mellan 4:e juli 2007 till 18:e juli 2007.
- 10st Enemy Territory: Quake Wars Beta nycklar kommer delas ut efter 18:e juli.

Lycka till!

Medlem

tjoo alla!
Lite OT här: Finns det någon "underbaring" här på forumet som kan skicka en beta nyckel till lilla mig?
PMA mig.
Tusen tack!
//Duke

Skriv svar