Mer intryck från Fallout 3, bilder hos FZ

Robot
Medlem
Mer intryck från Fallout 3, bilder hos FZ

Var är de nya bilderna? Ser bara gamla...

Inaktiv

Grafiken påminner om den från Oblivion, samma motor?


signatur
Medlem
Skrivet av aar88:

Grafiken påminner om den från Oblivion, samma motor?

Japp. Moddad, tweakad och bättre på alla punkter

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ArtMan:

Var är de nya bilderna? Ser bara gamla...

Gamla.. de är ett par dagar gamla.. eller vad menar du?


signatur
Medlem

Ser riktigt trevligt ut

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av ArtMan:

Var är de nya bilderna? Ser bara gamla...

Gamla.. de är ett par dagar gamla.. eller vad menar du?

han menar väll att ni inte la upp bilderna nanosekunden efter att de släppts så dom hann väl bli gammla... en del tror att allt är gammalt som de råkat se någon annanstans först...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ska onekligen bli intressant att lira.

Medlem

http://www.fz.se/bilder/arkiv/u/u5cynb2hswldog1evq894tmj73kf0...

ser inte allt för trevligt ut imo :/ kommer definitivt att sakna 2d-fallout. men allt ska ju vara 3d nu för tiden, som om det automatiskt gjorde spelen bättre

Medlem

Jag ser verkligen fram emot denna titel, älskade 1an och 2an. Jag förstår inte varför vissa är så rädda att förnya sig, jag tycker det är modigt av dom att ta sig an denna titel. MEN ... dom skrev att europa verisonen skulle censureras anorlunda än US varianten, så som jag tolkade det...vilket är synd...Fallout handlar ju väldigt mycket om gibb&gore etc etc ... Längtar iaf väldigt mycket till att få prova det

Skrivet av Matn:

Jag ser verkligen fram emot denna titel, älskade 1an och 2an. Jag förstår inte varför vissa är så rädda att förnya sig, jag tycker det är modigt av dom att ta sig an denna titel. MEN ... dom skrev att europa verisonen skulle censureras anorlunda än US varianten, så som jag tolkade det...vilket är synd...Fallout handlar ju väldigt mycket om gibb&gore etc etc ... Längtar iaf väldigt mycket till att få prova det

Förmodligen blir nog europa versionen blodigare. Det är alltid så nuförtiden bibel-USA gillar att censurera spel. Så vi behöver nog inte oroa oss på den punkten.


signatur
QRT
Medlem

Rädda att förnya sig? Det handlar nog mest om att fallout 3 kanske kommer att bli ett action-rpg med mindre rollspelselement än tidigare. Dom anpassar spelet till marknaden, tar bort och förenklar de mer "avancerade" eller "krångligare" aspekterna som fanns i de förra spelen. Jag vet inte om det är att förnya sig.. jag tycker man tar ett steg tillbaka. Det enda som verkar vara förbättrat är grafiken, och det var ju vad vi älskade med fallout.... Sedan att dialogen kommer att bli i stil med elder scrolls är ju inget att hurra över heller. Jag fruktar att detta kommer att bli "Oblivion with guns".

Men man kan ju alltid hoppas...

Skrivet av QRT:

Rädda att förnya sig? Det handlar nog mest om att fallout 3 kanske kommer att bli ett action-rpg med mindre rollspelselement än tidigare. Dom anpassar spelet till marknaden, tar bort och förenklar de mer "avancerade" eller "krångligare" aspekterna som fanns i de förra spelen. Jag vet inte om det är att förnya sig.. jag tycker man tar ett steg tillbaka. Det enda som verkar vara förbättrat är grafiken, och det var ju vad vi älskade med fallout.... Sedan att dialogen kommer att bli i stil med elder scrolls är ju inget att hurra över heller. Jag fruktar att detta kommer att bli "Oblivion with guns".

Men man kan ju alltid hoppas...

Ja exakt det är ju det man fruktar:O. Det är ju inte frågan om en "förnyelse" precis. Det man sett liknar inte något som Fallout 1 och 2 stod för. Som det ser ut nu kan man knappast kalla det Fallout 3 snarare fallout 3d eller nåt. :suck: ja jag vet inte! :\


signatur
Medlem
Skrivet av Katana:

ser inte allt för trevligt ut imo :/ kommer definitivt att sakna 2d-fallout. men allt ska ju vara 3d nu för tiden, som om det automatiskt gjorde spelen bättre

Men lol Fallout 1&2 var väl wannabe 3d grafik om jag minns rätt? En hel del förrenderad grafik till miljö och karaktärer som använts i en 2d motor.

Som vanligt får man väl vänta ett bra tag innan man ser hur det hela utvecklar sig. Det kan nog bli bra dock om man inte har nån inbillning att det ska vara exakt som förgångarna.

Fallout:Tactics graffen hade räckt enligt mig. Men som sagt vi får väl se.


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Matn:

Jag ser verkligen fram emot denna titel, älskade 1an och 2an. Jag förstår inte varför vissa är så rädda att förnya sig, jag tycker det är modigt av dom att ta sig an denna titel. MEN ... dom skrev att europa verisonen skulle censureras anorlunda än US varianten, så som jag tolkade det...vilket är synd...Fallout handlar ju väldigt mycket om gibb&gore etc etc ... Längtar iaf väldigt mycket till att få prova det

Förmodligen blir nog europa versionen blodigare. Det är alltid så nuförtiden bibel-USA gillar att censurera spel. Så vi behöver nog inte oroa oss på den punkten.

Det är synd att Walmart har sådan stor influens på spelutvecklare i USA. Walmart säljer inte spel/filmer/musik som inte är tillräckligt familjevänligt.

Medlem

var jätte hypad över detta.. nu är det mera.. meh.

Medlem
Skrivet av Katana:

http://www.fz.se/bilder/arkiv/u/u5cynb2hswldog1evq894tmj73kf0...

ser inte allt för trevligt ut imo :/ kommer definitivt att sakna 2d-fallout. men allt ska ju vara 3d nu för tiden, som om det automatiskt gjorde spelen bättre

Automatiskt vet jag inte, men 3D har många fördelar jämfört med 2D.. te.x att du har fler dimensioner att röra dig i.. det är inte direkt spännande att klättra upp för något i ett 2D spel så som Fallout 2D (knappast så man för höjdskräck ;), eller att simma (brukar inte ens gå), likaså kan man inte se himlen eller titta bakom saker m.m. 2D hade sin tid precis som svartvitt film i monoljud hade sin.


signatur
Pansarknekt
Skrivet av dofilusåkaffe:

Fallout:Tactics graffen hade räckt enligt mig. Men som sagt vi får väl se.

Samma här. Först tänkte jag det här kan bli bra om dom gör det ordentligt. Men sedan man läst uttalanden och liknande plus några eminenta trådar här på forumet så har det gått från hett till puttrande på min skala. Bilderna ser inte intressanta eller nyskapande ut.

Som nån sa, det borde hetat Fallout 3d och så hade nån kunnat knåpa ihop riktiga Fallout 3.
Det hade oxxå kunnat få vara i någon form av 3d bara det var true to fallout.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Detta är samma bilder som från GameInformerartiklen, som är några veckor gammal.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ozmonatov:

Detta är samma bilder som från GameInformerartiklen, som är några veckor gammal.

Om du blundar tillräckligt hårt så lovar jag att de försvinner. Man blir dessutom osynlig.


signatur
Medlem

Känns som om de skulle göra Baldurs Gate 3 i 3D, inte direkt upphetsande heller. Spelade ju inte Fallout för grafiken, utan för spelglädjen -- ungefär som ett Infocom-spel, eller Mega-lo-mania till Amigan


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Jag hade inte sett bilderna förut iaf. Sluta tjöta massa lullul!

Inaktiv

Det är fina bilder men de utstrålar ingen Fallout atmosfär. Hade det inte varit för Vaultdräkten, Pip Boy loggan osv hade jag aldrig associerat bilderna till Fallout.


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Medlem

Tack vare att fiendernas svårighetsgrad inte anpassas efter din level så kan man inte strö runt som i Oblivion (roligt i början, tråkigt efter en stund), så att kalla det 'Oblivion with guns' är lite orättvist.
Jag hoppas personligen mer på den undergångskänslan man fick i Stalker om man ska jämföra det med något annat spel i 3D. För det är såhär att den 'känslan' som ni minns från de första två Fallout kommer inte att infinnas i denna version då en extra dimension har införts. Eller, det är så mycket mer man måste ta in i åtanke när man har 3 dimensioner jämfört med 2.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Matn:

Jag ser verkligen fram emot denna titel, älskade 1an och 2an. Jag förstår inte varför vissa är så rädda att förnya sig, jag tycker det är modigt av dom att ta sig an denna titel. MEN ... dom skrev att europa verisonen skulle censureras anorlunda än US varianten, så som jag tolkade det...vilket är synd...Fallout handlar ju väldigt mycket om gibb&gore etc etc ... Längtar iaf väldigt mycket till att få prova det

Förmodligen blir nog europa versionen blodigare. Det är alltid så nuförtiden bibel-USA gillar att censurera spel. Så vi behöver nog inte oroa oss på den punkten.

Nä, tvärt om. I Fallout 1 & 2 var barnen borttagna så att de inte gick att döda t.ex. Tysklands censur är benhård så förhoppningsvis får de en helt egen version ett år efter resten av Europa.

Medlem

Börjar bli lite less på att Game Informer hade exlusive på detta å i princip varje preview är en samma information igen.
Shacknews är iaf lite bättre iom att de faktiskt frågat andra saker, men jösses vissa av omskrivningarna är ju rena hypemotorn.

Inte finns det några andra screenshots heller. Tycker att de lika gärna kunnat vara tysta i typ ett halvår till så de faktiskt haft något att visa upp.

Skrivet av MaXMC:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Matn:

Jag ser verkligen fram emot denna titel, älskade 1an och 2an. Jag förstår inte varför vissa är så rädda att förnya sig, jag tycker det är modigt av dom att ta sig an denna titel. MEN ... dom skrev att europa verisonen skulle censureras anorlunda än US varianten, så som jag tolkade det...vilket är synd...Fallout handlar ju väldigt mycket om gibb&gore etc etc ... Längtar iaf väldigt mycket till att få prova det

Förmodligen blir nog europa versionen blodigare. Det är alltid så nuförtiden bibel-USA gillar att censurera spel. Så vi behöver nog inte oroa oss på den punkten.

Nä, tvärt om. I Fallout 1 & 2 var barnen borttagna så att de inte gick att döda t.ex. Tysklands censur är benhård så förhoppningsvis får de en helt egen version ett år efter resten av Europa.

Med europa version menade jag främst UK-version. Tyskarna har i stort sett alltid släppt en censurerad version så de var inte inräknade.


signatur

Ibland verkar det nästan som att Bethesda tar sitt försök att "utveckla" Fallout-universat seriöst. Sedan läser man om:

- Uppdragsgivare som vill detonera en atombomb i en stad för att därefter bygga upp en trevlig förort där staden tidigare stod.

- Telefonbås som skyddar mot radioaktivitet.

- Vapen som slungar iväg små atombomber.

- Monster som tål dessa atombomber och fortfarande kommer efter en.

- En brödrost som slungar iväg saker mot fienden. Gravity gun?

- Behemother. Kom igen, vafan liksom?

- Minispel för saker som att hacka datorer, sådana som vilket barn som helst kan klara. Säkerhet var visst inget de prioriterade före bomberna släpptes.

Jag kan förstå svårigheten i att utveckla ett universum som inte är ens eget. Minsta snedsteg får horder av fanboys att ilskna till men att inte utveckla alls kan vara begränsande. Men denna utveckling är ju verkligen helt åt helvetet.

Hoppas bara folk när spelet släpps kommer ihåg att Fallout-universat inte utgörs av ultravåld, populärkultur-referenser och 50-talsvisioner allena. Och att Fallout-spelen var mycket mer än sitt universa.

Medlem

Fast vad har vi att förlora liksom, frågar jag er som redan nu ställer sig negativa utan mycket information överhuvudtaget? Håller med om att det mycket väl kan bli så att det blir som Deus Ex 2 jämfört med DX1 i det att det blir simplifierat, så visst det kan misslyckas.

Men nog tycker jag att det är bättre att de försöker göra en uppföljare än att serien skulle dö ut, även om saker och ting ändras. Att säga att spelet blir dåligt enbart p.g.a 3d-grafik är ju lite löjligt. Då bryr man sig ju verkligen bara om grafiken

12
Skriv svar