TrackMania United blir StarForce-fritt

Robot
Inaktiv
TrackMania United blir StarForce-fritt

Fantastiska nyheter!


signatur

Summon the big gnome!

Medlem

otroligt härliga nyheter

den bästa på år och dar


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Har det någonsin funnits nån anledning för ett gratisspel att använda StarForce?
Eller var det bara andra TrackMania-versioner som var gratis?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Dom använder säkert samma filer genom alla spel även i gratisversionerna och då är det nog extra jobb att ta bort StarForce när dom väl har lagt in det i filerna.

Medlem

Det är bara TM: Nations som har varit gratis. Tyvärr verkar det som att det bara är steam-versionen som blir av med starforce. Förhoppningsvis får även de andra versionerna samma behandling.


signatur
Medlem

Kanon!

Hata hata hata Starforce!

Medlem

Riktigt bra initiativ!

Medlem

fast eftersom det är uppdateringen som tar bort det så lär du ju ändå installera det när du installerar spelet... skadan är ju redan skedd så att säga.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Bra. Starforce var en av orsakerna att jag köpte Stubbs the Zombie på steam.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Skönt att fler spelutvecklare väljer bort StarForce!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

fast eftersom det är uppdateringen som tar bort det så lär du ju ändå installera det när du installerar spelet... skadan är ju redan skedd så att säga.

Ja så blir det väl.

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av nudelsdesign:

fast eftersom det är uppdateringen som tar bort det så lär du ju ändå installera det när du installerar spelet... skadan är ju redan skedd så att säga.

Ja så blir det väl.

Ja, om du redan har spelet installerat "och har spelat det". Alltså starforce-skräpet installeras och aktiveras först när man ska starta spelet. Inte när man installerar.

Men som jag sagt förut det finns ju alltid NOcd-patchar och sådant så man kan kringå starforce. ^^

Fast frågan är ju bara varför de väljer att lägga in skydden från början? Starforce iallafall... när de sedan ändå släpper uppdateringar som tar bort det efter ett tag. >.<

Medlem

Usch, ja... Starforce är ont.
Skiten funkar ju inte i vista heller, så spel som Splinter Cell: Chaos Theory, TM-serien osv. funkar ju inte.
Hoppas fler utvecklare väljer att ta bort Starforce.

Medlem

100 applåder!

1
Skriv svar