Phil Harrison pratar Playstation 3

Robot
Phil Harrison pratar Playstation 3
Medlem
Phil Harrison pratar Playstation 3
Skrivet av Phil Harrison:

"We have a larger platform-dedicated development resource than our competitors combined. So all of that goes towards the fact that the best games with the best technology are coming exclusively to Sony platforms."

Nej, det "leder inte till att de bästa spelen med den bästa teknologin kommer exklusivt till Sonys plattformar". De bästa spelen med den bästa teknologin utvecklas, vad jag sett, av 3dje-partstillverkare, för båda konsollerna. Vad snackar Phil om?

Medlem

Dom bättre spelen brukar komma efter 1 - 2 år efter att konsollen har släppts det är inget nytt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Löjligt uttalande! Självklart så kommer det bli bättre grafiska titlar på PS3 om 1-2 år... Det roliga är att Sony inte insett att dom aldrig kommer bli lika stora igen, dom har ju tappat många "exklusiva"-titlar som dom hade förut. Så skulle vara kul att se vad det är för exklusiva och "BÄSTA" spel som kommer till PS3?

Inaktiv

och 360 har tappat många exklusiva titlar också.

Medlem

BangBoomBang : Som vad för några? Halo lär knappast dyka upp till PS3, inte Mass Effect heller?

Medlem
Skrivet av radiuz:

dom har ju tappat många "exklusiva"-titlar som dom hade förut. Så skulle vara kul att se vad det är för exklusiva och "BÄSTA" spel som kommer till PS3?

Ja dom har tappat många exklusiva titlar, men knappast storsäljare, den största titeln är nog GTA, och som alla vet så kommer de iaf till andra platformar efter drygt 1.5år. Sony är ledande när de gäller exklusiva titlar, så vi kan vänta oss många bra spel i framtiden till PS3

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av radiuz:

dom har ju tappat många "exklusiva"-titlar som dom hade förut. Så skulle vara kul att se vad det är för exklusiva och "BÄSTA" spel som kommer till PS3?

Ja dom har tappat många exklusiva titlar, men knappast storsäljare, den största titeln är nog GTA, och som alla vet så kommer de iaf till andra platformar efter drygt 1.5år. Sony är ledande när de gäller exklusiva titlar, så vi kan vänta oss många bra spel i framtiden till PS3

så sant så sant,

jag säger bra metal gear och final fantasy och killzone *drägel*


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Du menar metal gear där man spelar 5 min å kollar på 20min mellansekvens.

Inaktiv

ridge racer 6 kom till 360
men inte ridge racer 7.

Final Fantasy XI Online kom till 360
några mer final fantasy blir det inte

kommer inte på mer just nu
men räkna med att ps3 kommer ta över när priset börjar gå ner och ps3 plockar ttitlar från 360.

för det är bara att inse att playstation har en mycke större skara fans än ms kan drömma om.

Medlem

BangBoomBang och Redmac ni måste vara dom två största PS3 fanboys på den här sidan. Allmänt dryga.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

att vara dryg är inte alltid fel,
kolla bara på yes maskintvätt,
drygt varar längre

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

BangBoomBang och Redmac ni måste vara dom två största PS3 fanboys på den här sidan. Allmänt dryga.

nu får du lägga av, jag har faktiskt haft en del positiva kommentarer om 360 och jag har länge funderat på att köpa en 360 pga det utmärkta spel utbudet, dock har jag skrämts bort pga det har varit så mycket fel och eftersom jag jobbar i handeln och säljer bl.a. spel och annan elektronik så blir det automatiskt att man påverkas mer av sådant.

visst, jag förespråkar ps3 mest men jag kan mycket väl tänka mig en 360 bara de får till alla fel som fortfarande uppstår...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Så länge som MGS4 kommer samt God of War 3 så är jag nöjd

Redan fått byta om 3 st Xbox 360 pga överhettning... den senaste var en importerad Xbox elite... så kvaliten = 0 hos microsoft, fast bra spel kommer hela tiden.

Inaktiv

om man skulle dömma en konsol på release titlarna så skulle ju xbox360 fallit direkt. Perfect Dark var ju p-a-t-e-t-i-s-k-t både i gameplay och grafik. men nu är ju xboxen hur het som helst.

själv tycker jag att ps3an hade en rätt så bra release fest med resistance och ridge racer

om man ska säga vem som "vinner" den här gången pga av release så är det väll Wii då den fick Zelda till sin release
synd att den inte fick nå mer bara

Inaktiv

Haha diggar ps3 som fan ska skaffa det sten hårt så fort jag får råd men de han säger stämmer inte riktigt tidigare i nån interview sa han i think motorstorm is a perfect exampel of what the ps3 can do graphic wise.

Medlem
Skrivet av infinity:

Haha diggar ps3 som fan ska skaffa det sten hårt så fort jag får råd men de han säger stämmer inte riktigt tidigare i nån interview sa han i think motorstorm is a perfect exampel of what the ps3 can do graphic wise.

Nej, de är inte ens topp 10 i grafik när de stora titlarna kommer.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:

Nej, det "leder inte till att de bästa spelen med den bästa teknologin kommer exklusivt till Sonys plattformar". De bästa spelen med den bästa teknologin utvecklas, vad jag sett, av 3dje-partstillverkare, för båda konsollerna. Vad snackar Phil om?

Tja... det är lite smak och tycke.
Enligt mig så är Sony's första och andra hands utvecklare bland den absoluta toppen iaf.

Medlem

Du ska skaffa PS3 "sten hårt" alltså? Okej, fan vad schysst!

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Night Hawk:

BangBoomBang och Redmac ni måste vara dom två största PS3 fanboys på den här sidan. Allmänt dryga.

nu får du lägga av, jag har faktiskt haft en del positiva kommentarer om 360

Kan du snälla leta upp dom? Jag har inte sett något positivt riktat mot 360, utan endast sett dig kommentera positivt till spelen som släpps till den. Not the same thing in my book.

Inaktiv

klart man blir negativ till nåt som inte fungerar.
360 fungerade inte för mig, alltså blir jag negativ.

hade den funkat för mig så blir jag positiv.

egentligen borde man fått ersättning för bensinpengar och bortkastad tid för alla resor fram å tillbaks med pajade 360 maskiner.

det tar mig 2 timmar att komma till närmaste ställe som säljer 360.

1
Skriv svar