Wii säljer bäst i Japan

Robot
Flakmonkey
Wii säljer bäst i Japan

Om Wiin slår Playstation på fingrarna i Japan så vill jag nog inte veta vad den gör med 360?

Inaktiv

Ser ut som Nintendo verkar ha valt rätt målgrupp. Gamers är en förhållandevis liten del av befolkningen.

Hårdvaruförsäljninen i japan veckovis

Inaktiv

West is the best.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Om Wiin slår Playstation på fingrarna i Japan så vill jag nog inte veta vad den gör med 360?

Du är aldrig sen med din 360 bashing nosnos!! Har det så stor betydelse när 360 säljer mer i staterna och europa än ps3an?

Medlem

Hehe sant....
Måste dock fråga, gäller detta hela Sony företaget eller gäller det bara SCE - spelsidan(har för mig de heter så?).
Hur som helst är de ju verkligen imponerande att Nintendo efter såhär lång tid kan fortfarande med enbart konsoler och spel i fokus gå förbi jättar som Sony som har sina fingrar i inte bara tv-spelsmarknaden utan all annan elektronik också.

Det som stör mig lite på Wii är just kvaliten på spelen. Vissa spel som tex, Legend of Zelda - Twillight Princess håller ju högsta klass medans andra känns som något hemmaknåp eller taskig konvertering ifrån Playstation 2.
Många av de titlar som kommer ifrån Japan man sett här på FZ som kommer till Wii verkar också använda samma celshading grafik som ett dussintals med spel gjorde till Playstation 2 och då är det nästan identiskt när det gäller gameplay också.

Här hemma står Wiin nästan 24/7 urkopplad medans Xbox 360in som vi praktiskt taget fick gratis via ett byte har börjat gå varm.

Ser fram imot massa titlar till 360in medans Wii har några enstaka som ser intressanta ut. Men som sagt Nintendo får ju en del press på sig iomed att kundkretsen blir så stor, så man kan ju hoppas att de kan locka till sig lite fler stor titlar förutom sina egna.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Det är hela Sony, och det är börsvärdet på japanska börsen det handlar om.


signatur

I never hate in plural.

Flakmonkey
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nosnos:

Om Wiin slår Playstation på fingrarna i Japan så vill jag nog inte veta vad den gör med 360?

Du är aldrig sen med din 360 bashing nosnos!! Har det så stor betydelse när 360 säljer mer i staterna och europa än ps3an?

Äh, hade det stått att 360n hade blivit slagna på fingrarna hade jag skrivit att PS3an också blir det, jag försvarar alltid den maskinen som blir bashad iom att jag anser att alla konsoler och företag förtjänar att bashas lika mycket, eller i många fall lika lite. Just nu är det PS3an som får massa skit till höger och vänster, allt vänds mot den i media, så då försvarar jag den. Innan 360n släpptes å försvarade jag 360n och då fick jag en ohygglig massa skit för det. Samma sak när Revolution bytte namn till Wii och alla rackade ner på Nintendo för det och då blev man kallad för Nintendo-fanboy.

De flesta vänder kappan efter vinden, jag vänder snarare kappan mot vinden.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Om Wiin slår Playstation på fingrarna i Japan så vill jag nog inte veta vad den gör med 360?

Uppdaterade nyheten med lite om det. Längst ner på http://www.m-create.com/jpn/s_ranking.html är hela listan (för sista veckan)

Flakmonkey

Mest fascinerande med listan är ju dock den kopiösa mängden Nintendo DS som säljs i Japan. Iofs känns ju det landet som otroligt "trendkänsligt" om något blir hett där så kokar det över på nolltid, då måste alla ha det och är ju precis det som hänt med DS... Känns inte som om det är lika extremt på det viset i USA och Europa.

Medlem

Kul att höra men är inte förvånad, alla dessa gulliga spel till Wii med manga stuk (t.ex. MySims, Fifa08 (Mii bilderna)) passar Japanerna som handen i hansken, medans PS3 och 360 mer levererar spel för den Amerikanske och Europeiska marknaden.
Dessutom så har väl Wii fler spel som man kan spela ihopa med polarna (till exempel de spel som följde med Wii) så jag antar att den passar den japanska kulturen mer än den i USA/EU (förståeligt egentligen när Nintendo är japanskt).:)


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv
Skrivet av andman:
Skrivet av Nosnos:

Om Wiin slår Playstation på fingrarna i Japan så vill jag nog inte veta vad den gör med 360?

Uppdaterade nyheten med lite om det. Längst ner på http://www.m-create.com/jpn/s_ranking.html är hela listan (för sista veckan)

Det här spelet är ju mitt favoritspel ur listan: マナケミア 〜学園の錬金術士たち〜(限定版含む)

Medlem

^- Äh, det suger jue.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Mest fascinerande med listan är ju dock den kopiösa mängden Nintendo DS som säljs i Japan. Iofs känns ju det landet som otroligt "trendkänsligt" om något blir hett där så kokar det över på nolltid, då måste alla ha det och är ju precis det som hänt med DS... Känns inte som om det är lika extremt på det viset i USA och Europa.

DS säljer sjukt bra i staterna också, kolla bara in NPD siffrorna.

roande hur allt som säljer bra från nintendo blir kallat en trend eller "fad".

Inaktiv

frågan är väl hur länge folk tycker wii är kul,
3 månader räckte för mig sen såldes den.

Medlem
Skrivet av mh76:
Skrivet av andman:
Skrivet av Nosnos:

Om Wiin slår Playstation på fingrarna i Japan så vill jag nog inte veta vad den gör med 360?

Uppdaterade nyheten med lite om det. Längst ner på http://www.m-create.com/jpn/s_ranking.html är hela listan (för sista veckan)

Det här spelet är ju mitt favoritspel ur listan: ????? ??????????????????


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

frågan är väl hur länge folk tycker wii är kul,
3 månader räckte för mig sen såldes den.

Så du menar att du inte tröttnat på din PS3 ännu? Hur kul har du igentligen med den? Inom detta år så kommer det finnas tillräckligt med intressanta Wii-spel som utnyttjar kontrollen på helt nya sätt. Wii kommer ändra marknaden på hur man spelar TV-Spel, varken sig man vill eller inte.

Nintendo blir bara starkare och starkare med deras DS och Wii, medans Sony tappar mer och mer och MS tar över vad Sony haft tidigare.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

De flesta vänder kappan efter vinden, jag vänder snarare kappan mot vinden.

Eller kanske nos mot nos!

Inaktiv

du är rolig du radiuz.

dom som gillar playstation fortsätter att göra det.
och köper ps3 eller sparar till det.

ms har inte lika stor skara av trogna anhängare.
och som du nog vet har många problem med 360.

tyvärr har ms satt sig i en inte så fullt seriös roll med 30% av sålda maskiner returnerade.

ska faktiskt säga dig att jag övergav 360 helt enkelt för att skiten funkade inte,
efter 3 maskiner som man bytt så fick det räcka.

jag vill kunna lira spel och inte behöva tillbringa min fritid åkandes fram å tillbaka till siba för att byta maskin var tredje månad.

så det är faktiskt allt krångel med 360 som gjorde att jag skaffade ps3.

fick nog helt enkelt.

och tror att även du hade fått nog efter en massa springande för att lämna in defekta maskiner.

dom som har en felfri 360 är bara att gratulera,
men alla har inte samma tur.

känner många som kan tänka sig skaffa 360,
men blivit avskräckt av dessa problem,

har läst här nyligen att det är problem med kylpastan i 360n ?

tror säkert 360 hade haft en ännu större mängd personer som skaffat maskinen om det inte vore för dess fel och brister i alltför många maskiner.

och det kan inte ens den mest inbitna ms anhängare förneka.

och att jag tröttnade på Wii beror enbart på en sak,

du vet att det är en kort lina mellan wiimote och nunchucken ?
när man slogs i boxning eller red steel då rör man kontrollerna lite häftigt ibland pågrund av inlevelsen,

och då hoppar den förbaskade sladden mellan nanchuck och wiimoote upp å ner å ibland upp i ansiktet,
och ibland trasslar in sig i nån kontroll,
varför kunde dom inte ha nanchuch och wiimote var för sig utan bindnings sladd ?

visst då hade det behövts batterier i nanchucken också,
men hellre det än få en tråd hoppande upp ner som trasslar in sig.

och förmodar många med mig vill slippa linan mellan nanchucken och wiimoten.

Medlem

Hehe, inte direkt förvånad, men ändå glad att de går bra för Wii

Har dock en polare som sålde sin Wii för en 360 efter andra månaden, när han klarat Zelda och Redsteel.. Hoppas att Nintendo kan få ut några riktigt grymma spel så att dom klarar sig!

Inaktiv

så är det nån som vet om nintendo kommer släppa en nanchuck och wiimote som man slipper koppla ihop med sladd ?

kommer det då skaffar man Wii igen utan att tveka.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

mycket trollande...

Det lustiga är dock att trots 360's brister och fel så fortsätter försäljningen att öka...

Medlem

Men, finns det några bra spel till wii då? Förutom Nintendos egna, vill säga.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Men, finns det några bra spel till wii då? Förutom Nintendos egna, vill säga.

Det borde komma, utvecklarna fick ju inte riktigt upp ögonen för konsollen för än de fick se siffrorna strax efter releasen. Men om man köper en Nintendokonsoll för tredjepartsstödet så är man ganska dum.

Själv ser jag inga spel som tilltalar mig på konsollen än förutom möjligtvis #Super Mario Galaxy..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Det borde komma många spel i framtiden i och med den försäljningssuccé som råder. Ett scenario liknande DS känns inte helt otänkbar där det kommer högvis med spel bara för att konsolen har sålt så otroligt.


signatur
Inaktiv

kan nån snälla om nån vet,
kommer nintendo släppa nanchuck och wiimote som inte behöver sitta ihop via en irriterande sladd ?

1
Skriv svar