Vilken blir sommarens bästa spelmässa?

Robot
Vilken blir sommarens bästa spelmässa?
Medlem
Vilken blir sommarens bästa spelmässa?

Inom några åt så kanske Dreamhack kan tävla om titeln, om expo-delen av Dreamhack fortsätter växa till sig samtidigt som E3 drar ner.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av HYBRiS:

Inom några åt så kanske Dreamhack kan tävla om titeln, om expo-delen av Dreamhack fortsätter växa till sig samtidigt som E3 drar ner.

Det är ditåt de vill komma, så det är inte omöjligt. För oss européer tror jag GC är mer lockande än Tokyo om man bara är ute efter att glo spel. Kulturmässigt är nog japan något före forna östtyska industristäder.


signatur
Medlem

Jag tror på the Return of Space World!

Medlem

Börjar E3 den 10 juli?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Ska quota wiki:
"As of 2007, E3 will be invitation-only, meaning that instead of around 60,000 people at E3 there will only be 5,000. The reason for this change is to allow for a more intimate atmosphere where business will be emphasized."

Själv tycker jag det är lite tragiskt.

Medlem

Sjukt tragiskt, jag tänkte åka nästa år för första gången i mitt liv, ska nämligen till USA då, men nej, så lär det inte bli :)!

Medlem

fattar inte heller vad de pysslar med. E3 har ju alltid varit coolast att följa och från 60 000 till 5 000 är väl lite väl drastiskt


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

mm synd de där me e3 :/.

Men jag tror ändå E3 förblir största game mässan
med nyheter etc.

Medlem

Vilken blir sommaren(s?) bästa spelmässa?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Som ps3-ägare måste jag nog säga att e3 endå kommer bli årets höjdpunkt. Oavsett sony imponerar eller floppar så är jag så innihelvete peppad på att se vad de vill visa upp (är väl först och främst Killzone2 som sitter i tankarna)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Tokyo game show lett, när är den för då den är lär det ju komma en ny metal gear solid 4 trailer!

Flakmonkey
Skrivet av nudelsdesign:

fattar inte heller vad de pysslar med. E3 har ju alltid varit coolast att följa och från 60 000 till 5 000 är väl lite väl drastiskt

Skillnaden ligger ju i att de har stängt ute de vanliga besökarna så att det ska bli lättare att visa upp sitt spel för pressen... Tror faktiskt att det kan bidra till en bättre bevakning... mer konkret information om spelen och mindre bilder från allt lullull runomkring

Inaktiv

E3 antar jag


signatur

War never changes.

Antikvitet

E3 har gått från att vara en flådig mässa till att bli mer av en konferens, kan man kanske säga. E3 handlar nu om att få ut information till pressens läsare, inte att dema spel på plats för så många som möjligt.

Vi kommer att lansera en E3-sajt i dagarna där ni kommer kunna hitta den bästa E3-bevakningen. Håll ögonen öppna.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av nudelsdesign:

fattar inte heller vad de pysslar med. E3 har ju alltid varit coolast att följa och från 60 000 till 5 000 är väl lite väl drastiskt

Skillnaden ligger ju i att de har stängt ute de vanliga besökarna så att det ska bli lättare att visa upp sitt spel för pressen... Tror faktiskt att det kan bidra till en bättre bevakning... mer konkret information om spelen och mindre bilder från allt lullull runomkring

jo i och för sig, det lades ju ner löjligt stora kapital på trams tidigare.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av John:

Vi kommer att lansera en E3-sajt i dagarna där ni kommer kunna hitta den bästa E3-bevakningen. Håll ögonen öppna.

Väldigt bra johnny pojken. Har alltid saknat det på FZ, tråkigt att behöva åka till andra sidor för att skaffa info om E3. Ni kommer ha mycket jobb dock om ni ska uppdatera alla de spelen som vi suktar efter här dock, så lycka till.

Medlem
Skrivet av Bazil:
Skrivet av John:

Vi kommer att lansera en E3-sajt i dagarna där ni kommer kunna hitta den bästa E3-bevakningen. Håll ögonen öppna.

Väldigt bra johnny pojken. Har alltid saknat det på FZ, tråkigt att behöva åka till andra sidor för att skaffa info om E3. Ni kommer ha mycket jobb dock om ni ska uppdatera alla de spelen som vi suktar efter här dock, så lycka till.

Jo, låter smaskigt det där. Men ingen har svarat på min fråga än: Börjar E3 den 10 juli?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar