Nyhet: Killzone 2 imponerar på recensenter!

Medlem
Nyhet: Killzone 2 imponerar på recensenter!

Killzone 2 hypen bara ökar för varje dag. Hela tiden hör man lovord från folk som fått spela den stänga betan eller testat delar av SP delen. Men nu har de första recensionerna läckt ut och det ser minst sagt lovande ut! Nedan är alla nedskriva och citerade: ENjoy!

Playstation: The Official Magazine (US)
Score- 5/5
"Without a doubt Killzone fans, action and shooter fans of any stripe will instantly tag this sequel as a powerful contender for best game of 2009."

Playstation Official Magazine Australia
Score- 10/10
"I´ll say it again: Killzone 2 is the best console first person shooter ever. It will be bested one day, and that is as it should be, but this game has set the proverbial bar so high we reckon it?ll be the king for a good long while? Hail to the king, baby."

MEGamers
Score- 99/100
"To put it short, this game makes "Gears of War 2" look like a high school attempt at gaming and that is a HUGE compliment!"

Playstation Official Magazine UK
Score- 90/100
"This is a PS3 showing what it´s truly capable of and delivering a landmark piece of explosive entertainment you can´t afford to miss."

Gameplay Magazine (Croatia)
20/20
When compared to all other console titles - while on PC Crysis remains only true competitor regarding graphics - Killzone 2 takes every of it's moment to justify it is the first true and pure Next-Gen title in every mean imaginable."

576KByte (Hungary)
9.7/10
"Killzone 2 is one of the most gorgeous and atmospheric FPS ever released, surprassing easily everything the PS3 has to offer. It's easily one of the best games of 2009. What will happen with the franchise in the future? We hope that it will be successful, reaching heights of happines never reached before and bringing a real conclusion to the unfinished saga. When and how it will happen? Only God knows - he likes to be called Guerilla Games nowdays"

Official Playstation Magazine (Spain)
9.5/10
Graphics: 9.6
Sound: 9.4
Playability: 9.5
Longevity: 9.3
Online: 9.4
Overall: 9.5

"The years of waiting are worthy, killzone 2 is a masterpiece"

"the most spectacular shooter ever seen in PS3"

"I will give it a 9'7 but i know killzone 3 will surpass it"

Man kan summera det hela såhär:
De som älskar FPS, de som älskar online action, de som älskar att spela i klan, de som vill spela världens snyggaste spel, ja då är KZ2 ert val!

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Nyhet: Killzone 2 imponerar på recensenter!

Okej, 4 stycken av de är "PS3exklusiva" sidor/tidningar. Sedan så är MEGamers uttalande bara patetiskt, för bortsett från vacker grafik har Gears 2 och KZ2 inget gemensamt. Så jag väntar hellre på betyg från sidor som inte är fanboys innan jag blir helt övertygad.

Medlem
Skrivet av lordnizze:

Okej, 4 stycken av de är "PS3exklusiva" sidor/tidningar. Sedan så är MEGamers uttalande bara patetiskt, för bortsett från vacker grafik har Gears 2 och KZ2 inget gemensamt. Så jag väntar hellre på betyg från sidor som inte är fanboys innan jag blir helt övertygad.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Gears är så jävla skönt för att man kan springa fram och såga monster i bitar as gött ju. Sköna vapen också och just det att locust slits i stycken när man dödar dem är mys mys mys.

Killzone 2 får vi se hur det slutar med. Men jag är positiv till spelet och tror att det kommer sälja 10 miljoner ex eller mer världen över (minst då)


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Gears är så jävla skönt för att man kan springa fram och såga monster i bitar as gött ju. Sköna vapen också och just det att locust slits i stycken när man dödar dem är mys mys mys.

Killzone 2 får vi se hur det slutar med. Men jag är positiv till spelet och tror att det kommer sälja 10 miljoner ex eller mer världen över (minst då)

Jag skulle inte vara så positiv om Kz2 faktiskt, men jag är säker på att det kommer sälja bra och vara ett spel som kommer kunna leverera nöje under dom timmar man spelar

Sen att folk hypar sönder det är ju synd, för dom kommer bara bli besvikna när spelet "bara" är bra och inte gudomligt.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

luktar något lustigt kring denna blogg alltså

sen tycker jag detta är kul
Maxim tycker nya 50 cent spelet är bättre än KZ2 haha

http://www.ps3fanboy.com/2009/01/20/50-cent-game-better-than-...


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Nyhet? hah alla vet ju att Killzone 2 kommer att vara ett mästerverk


signatur

I'm the broken one who fixed it.

1
Skriv svar