Vinn datorchassin från Shuttle!

Robot
Medlem
Vinn datorchassin från Shuttle!

ska bli intresant och se ifall man vinner ett chassi

jag behöver byta ut min gamla 486 i garderoben


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Tycker fortfarande sista frågan är grymt svårsvarad. Hur man än ser på det finns det olika svar. Fick svara vad jag trodde FZ menade helt enkelt. I de tidigare kommenterna skrev en admin "titta på svaren så borde det vara enkelt" jo visst. Kunde valt 3, 4 och 5 och alla hade varit rätt beroende på hur man tänkte. Nåja

Sen tycker jag det är bättre att man kallar det Lotteri istället för Tävling. Gör man det så slipper man (så vitt jag vet) den där utslagsfrågan som gör att de flesta struntar i att delta. För om jag minns rätt måste en "Tävling" innehålla något som gör att det är skicklighet som avgör och inte rent lotteri.

Mycket gnäll från min sida nu, så jag avslutar med att det är finfina priser och tävlingar är alltid välkomna

Medlem

Instämmer helt.
Finfina priser i potten.
Men som vanligt sitter jag bara å tittar på när andra roffar hem priserna.
Man e ju lite av en jinx. =(

Redaktör
Skrivet av Twitch:

Tycker fortfarande sista frågan är grymt svårsvarad. Hur man än ser på det finns det olika svar.

Nej, bara ett av svarsalternativen passar.

Skrivet av Twitch:

Sen tycker jag det är bättre att man kallar det Lotteri istället för Tävling.

Det krävs tillstånd för att bedriva lotteri, kunskapsbaserade tävlingar inte.


signatur
Medlem

äh sluta gnäll va glada över att vi får tävlingar här

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Twitch:

Tycker fortfarande sista frågan är grymt svårsvarad. Hur man än ser på det finns det olika svar.

Nej, bara ett av svarsalternativen passar.

Skrivet av Twitch:

Sen tycker jag det är bättre att man kallar det Lotteri istället för Tävling.

Det krävs tillstånd för att bedriva lotteri, kunskapsbaserade tävlingar inte.

Behövs det verkligen tillstånd när lotterna är gratis?
Kan förstå att det behövs när varje lott har ett pris, typ 10 kr men när de är gratis?

Redaktör

Ja, det krävs tillstånd från Lotteriinspektionen även om "lotterna" är gratis.

Citat:

1.1 Lotterilagstiftningen
Reglerna för lotterier finns i lotterilagen (1994:1000). Enligt 3 § lotterilagen avses med lotteri en verksamhet där en eller flera deltagare, med eller utan insats, kan få en vinst till ett högre värde än vad var och en av de övriga deltagarna kan få. Till lotteri hänförs

* lottning, gissning, vadhållning och liknande förfaranden,
* marknads- och tivolinöjen,
* bingospel, automatspel, roulettspel, tärningsspel, kortspel, kedjebrevsspel och liknande spel

Mer info.


signatur
Ozo
Medlem
Skrivet av Tompa:

Ja, det krävs tillstånd från Lotteriinspektionen även om "lotterna" är gratis.

Citat:

1.1 Lotterilagstiftningen
Reglerna för lotterier finns i lotterilagen (1994:1000). Enligt 3 § lotterilagen avses med lotteri en verksamhet där en eller flera deltagare, med eller utan insats, kan få en vinst till ett högre värde än vad var och en av de övriga deltagarna kan få. Till lotteri hänförs

* lottning, gissning, vadhållning och liknande förfaranden,
* marknads- och tivolinöjen,
* bingospel, automatspel, roulettspel, tärningsspel, kortspel, kedjebrevsspel och liknande spel

Mer info.

Soft

Hoppas man vinner =D... gissade på det mesta ;P

1
Skriv svar