Hemsida för Crysis uppe

Robot
Medlem
Hemsida för Crysis uppe

äntligen!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Blir att köpa en ny dator innan det här spelet släpps . Ser ut att kräva det allra senaste för att ens få igång :\ . Får ta och köpa mig en ny dator när jag har råd...

PS. Kommer dagens datorer att klara av det här på högsta? en dator runt 10.000 kr?

T ex den här: http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10180

EDIT: Glömde fråga men om man köper en spillrans ny dator runt 10.000 kr är operativsystemet installerat då eller måste man installera det själv?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Hittade en tråd om systemkraven på sidans forum. Infon kom från någon gamespot gubbe, så hoppas att den är korrekt.

Medlem

Dålig sida


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Citat:

Blir att köpa en ny dator innan det här spelet släpps . Ser ut att kräva det allra senaste för att ens få igång :\ . Får ta och köpa mig en ny dator när jag har råd...

PS. Kommer dagens datorer att klara av det här på högsta? en dator runt 10.000 kr?

T ex den här: http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10180

EDIT: Glömde fråga men om man köper en spillrans ny dator runt 10.000 kr är operativsystemet installerat då eller måste man installera det själv?

Ja dagens datorer kommer klara av det här.
Spelet kommer vara mycket skalbart precis
som HL2 kommer det vara vänligt mot både
Low-end & High-end pc's.

En dator för 10,000kr räcker gott och väl
och den du länkade till kommer kunna köra
Crysis på hög setting utan problem i både
dx9 , dx10.

Om operativsystem är installerat eller ej
beroer helt på hur datorn säljs det finns
inget ja / nej kolla upp det med försäljaren.

På komplett ståre om OP-system medföljer.

Have a nice day
//Zauii

Medlem

En E6600 och 8800GTS hade nån på crytek sagt att räcker till Ultra High setting. Stog inte hur hög upplösning dock, men spela roll. Med ultra high settings på 1280x1024 så är jag super nöjd...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

har de inte sagt att om en dator klarar de höga inställningarna på far cry så klarar den de låga inställningarna på crysis? har för mig det iaf.

Medlem
Skrivet av moberg:

har de inte sagt att om en dator klarar de höga inställningarna på far cry så klarar den de låga inställningarna på crysis? har för mig det iaf.

Det tvivlar jag starkt på, du tänker nog på Enemy Territory Quake Wars??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

nja, ganska säker på att det var crysis. fast jag är lite osäker.

Medlem

Nej det kan du glömma, lol farcry är lite gammalt knappast.

Medlem
Skrivet av moberg:

nja, ganska säker på att det var crysis. fast jag är lite osäker.

???

Ta lägre doser av vilken farmaceptika Du nu än brukar. Detta funkar inte.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

"It was recently stated in a GamesRadar preview that Cevat Yerli, Crytek CEO, said that Crysis will be able to run on Ultra High settings with the following specs.

Ultra High Requirements
CPU: E6600 Core 2 Duo
Graphics: Nvidia 8800GTS
RAM: 2GB
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive: DVD
Software: DX9 with Windows XP / Vista "

Inaktiv

Fan va skönt, har lite marginal till och med, GTX och 4gb ram xD

Inaktiv
Skrivet av Oneone:

"It was recently stated in a GamesRadar preview that Cevat Yerli, Crytek CEO, said that Crysis will be able to run on Ultra High settings with the following specs.

Ultra High Requirements
CPU: E6600 Core 2 Duo
Graphics: Nvidia 8800GTS
RAM: 2GB
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive: DVD
Software: DX9 with Windows XP / Vista "

=O VA? Ursäkta men varför är det "internetkrav" för att kunna köra på Ultra High? Och borde det inte vara DX10 istället för DX9?

Medlem

Oh... ny dator ångest igen...

Men satan va najs det kommer bli. Ett sådant spel som man vet aldrig kommer floppa, som Hl2 innan det släpptes.

Men är det någon annan som blir irriterad över att behöva välja födelsedatum hela tiden. Den borde känna igen om man surfar från Sverige och inte USA

Medlem

Men fan, det står ju att det kommer ut "fall 2007"...jag har iofs inte hängt med på ett tag men skulle det inte komma i juli???

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Oneone:

"It was recently stated in a GamesRadar preview that Cevat Yerli, Crytek CEO, said that Crysis will be able to run on Ultra High settings with the following specs.

Ultra High Requirements
CPU: E6600 Core 2 Duo
Graphics: Nvidia 8800GTS
RAM: 2GB
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive: DVD
Software: DX9 with Windows XP / Vista "

=O VA? Ursäkta men varför är det "internetkrav" för att kunna köra på Ultra High? Och borde det inte vara DX10 istället för DX9?

ja det var en bra fråga, borde ju vara DX10 och VISTA som sagt, men jag vet inte jag citerar bara ifrån vad snubben på crytek sa :P. men det är väll grundkraven för att det skall funka så bra som möjligt antagligen.

Medlem

Mmm.
Att köra 8800gtx i SLI är fanemej "ovrkill" , seriöst ett gtx
eller ett gts kommer man långt med.

Är man ändå väldigt prestandad beroende ska man isf vänta
på 9800 Serien från Nvidia som lär lanseras snart.

Men som sagt Crysis är Crysis.

Medlem

Vill ha! Vill ha! Vill ha! Vill ha!

Skrivet av Oneone:
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Oneone:

Ultra High Requirements
CPU: E6600 Core 2 Duo
Graphics: Nvidia 8800GTS
RAM: 2GB
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive: DVD
Software: DX9 with Windows XP / Vista "

=O VA? Ursäkta men varför är det "internetkrav" för att kunna köra på Ultra High? Och borde det inte vara DX10 istället för DX9?

ja det var en bra fråga, borde ju vara DX10 och VISTA som sagt, men jag vet inte jag citerar bara ifrån vad snubben på crytek sa :P. men det är väll grundkraven för att det skall funka så bra som möjligt antagligen.

Dom är ju inte officiella så bör tas med en nypa salt. Internet kraven är antagligen för MP delen samt eventuellt så kan man behöva skapa ett Windows Live konto på Vista för att kunna spela spelet. Men ärligt talat, hur många sitter på 56k/ISDN modem idag?
Edit: Crysis funkar på Win XP också fast då får man nöja sig med DX9.

Skrivet av zauii89:

Mmm.
Att köra 8800gtx i SLI är fanemej "ovrkill" , seriöst ett gtx eller ett gts kommer man långt med.

Ää mycket vill ha mer
Jag ljuger om jag säger att jag inte har funderar på att skaffa ett till GTX samt en gig ram till.
Det fina med SLI är att det funkar bra i höga upplösningar, så vill man köra ut Crysis på sin 42" i 1080p upplösning :$ så krävs det lite under huven.


signatur

How can we win when fools can be kings?

1
Skriv svar