Triss i intryck från Fallout 3

Medlem
Triss i intryck från Fallout 3

Här finns en film där de snackar om just dessa "intryck" handlar om.
http://www.gametrailers.com/player/21125.html

Medlem

Hmmmmm hoppas nu Beathesda får till det.

Medlem

mmmmmmmmmmm... fallout.. *dreglar*

fan vad jag längtar ! har nog inte längtat efter ett spel så här mycket på flera år!

jag litar på betheseda 100% att dem kommer fixa till detta spel! no doubt about that shiz

Medlem

kan bli coolt


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Next Generation-länken går till sidan 2 av 4.

Inaktiv

GIVE ME NOW!!!


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

Hoppas konversationsmöjligheterna blir bättre än Oblivions, det måste varit det skämmigaste någonsin. Så extremt linjärt att det inte var sant. Vad fan man än klickade på så reglerade NPCn sig så att det inte spelade en jävla roll vad man sa.

Medlem

Fan va de hypar spelet tidigt. Över ett år innan release ju.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Skägg.
10 Chambers
Inaktiv

Verkars som de har valt first person och real tids strider även om man kan pausa

Inaktiv
Skrivet av http://xbox360.ign.com/articles/800/800872p1.html:

The one radical departure Bethesda is making to the Fallout format is that they're putting the game in a first person format. There are also options for a Resident Evil-style shoulder camera, or a more traditional isometric view.

En av dom bättre nyheterna om FO3 på länge, isometric view verkar finnas kvar.

Inaktiv
Skrivet av Felgard:

Verkars som de har valt first person och real tids strider även om man kan pausa

Jag har inte läst artiklarna, bara tittat på bilderna, men vad baserar du detta på? Står det i artiklarna?

Blir lite nervös nämligen, eftersom jag gillar roundbaseringen


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

Ååååååh, en Pipboy... Så snygg, fick nästan tårar i ögonen.

Inaktiv

verkar också blir mycket gore ^^

Inaktiv

Blir säkert ett riktigt kul spel, men en värdig uppföljare? Njae... Ser iaf fram emot ett nytt PA-spel.

QRT
Medlem

Att man ska kunna spela det som ett action-rpg hybrid säger ju ganska mycket, och att det även är anpassat för "modern players".

Sedan verkar V.A.T.S. riktigt kasst.

Medlem

VATS var väl nånting de var tvungna att dra till med för att det skulle bli spelbart på konsoler. Jag tror att det kan bli ganska tufft ändå. Det är ju fortfarande turn-baserat trots allt.

För övrigt installerade jag nyss Fallout 1 igen och började köra det det var lika bra och roligt som jag mindes det. ^^

Medlem

Yeah, ett spel anpassat till moderna spelare
då blev det inte ett sudoko iallfall

Medlem

Hoppet sjunker för varje bit information som släpps..
Ex:

Skrivet av Critical Hits:

most radiation from things like blown up cars (nuclear engines) and the mini-nuke weapon will dissipate given a little time.

Meh? Vad töntigt om så är fallet.

Edit: Oj

Skrivet av IGN:

Even with the small mushroom clouds sprouting up right on target, the Super Mutant Behemoth doesn't go down that easy.

Eeeeh, ska jag gråta nu? Jag tror jag gör det. Varför? Varför!?

hmm jag gillar grejen med att man börjar som en unge i valvet, man får lite mer känsla då tror jag.


signatur
Medlem

Mjea..
Det blir säkerligen ett bastant spel och ett garanterat köp i vilket fall som hellst.

Men jag tycker det verkar sakna mycket av den "öde" känslan som 1-2'an hade, där man kunde färdas genom en öken i mil och åter mil utan att se en bebyggelse.
I 3an har man sagt att 25% av världen kommer bestå av samma storstad, Washington.

Dessutom tycker jag det är lite väl "oblivion" över Pip-boyen, med övertydliga storlekar på fonter och dyl.. Men man får väl hoppas att det lilla "problemet" är exklusivt för Xbox'en och kommer att ändras på PC-realesen.

Lite synd också att dom har valt att ta bort valmöjligheten att skjuta folk i skrevet.
(Det var kanske inte så väl verklighetstroget att slå en råtta i skrevet med en powerfist i de första spelen, men på humanoider tycker jag det borde finnas kvar.)

Medlem

Turn based och Gore känns helt rätt. Kanske kan bli ngt iaf. Men Jag förbehåller mig fortf rätten att tvivla.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tycker det ser lovande ut, jag orkar inte ens bry mig om att överanalysera det i jämförelse med fallout 1 & 2. Det verkar ganska kul stående på sina egna ben.

Men som sagt ganska länge kvar tills det kommer så mycket kan hända

Medlem

Hmm, det verkligt roliga med 1&2 var ju rollspelandet och storyn tillsammans med känslan. Satsar man för mycket på combat så blir det hela bara ett dussinspel :/
Gillar inte heller att det ska gå på konsoller, men man får väl acceptera hur spelvärlden ser ut nuförtiden, den ser ut som skit helt enkelt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

Hmm, det verkligt roliga med 1&2 var ju rollspelandet och storyn tillsammans med känslan. Satsar man för mycket på combat så blir det hela bara ett dussinspel :/
Gillar inte heller att det ska gå på konsoller, men man får väl acceptera hur spelvärlden ser ut nuförtiden, den ser ut som skit helt enkelt.

Vars står det att dom fokuserar för mycket på combat :B ?

Skrivet av Ravenknight:

Turn based och Gore känns helt rätt. Kanske kan bli ngt iaf. Men Jag förbehåller mig fortf rätten att tvivla.

Det är inte turnbased, det är "realtime with pause". Du har en begränsad mängd poäng att använda när du pausar då du kan sikta. När de är slut måste du spela i realtid medans de regenererar.
Inte långt ifrån Max Payne med andra ord.

Inaktiv
Skrivet av Hoodkurt:
Skrivet av Felgard:

Verkars som de har valt first person och real tids strider även om man kan pausa

Jag har inte läst artiklarna, bara tittat på bilderna, men vad baserar du detta på? Står det i artiklarna?

Blir lite nervös nämligen, eftersom jag gillar roundbaseringen

first person baserar jag på en av bilderna i en artickel det andra så nämner han att man kan pausa och köa upp olika actions

1
Skriv svar