Robot
The Darkness

Hade du velat fira din tjugoettårsdag med hetsätande bläckfiskarmar på en skitig mugg strax efter att din farbror velat spränga dig i bitar? Det ville förmodligen inte vår huvudperson Jackie Estacado heller. Men man får inte alltid som man vill...


Medlem
Vi lirar The Darkness

Får hoppas det är bra, får det på tisdagen och kan inte vänta


signatur

Videomupp

Inaktiv

Förvånansvärt dåligt betyg, trodde helt klart på högre. Kan själv inte bedöma då jag inte har spelat det.


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

Medlem

Tack så hemskt mycket för recensionen! Blir ett köp någon gång i juli


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

jag tycker det här spelet är jävligt bra


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

så det släpps nu i juli ?

Medlem

Jag tycker jag ser lite halvdana betyg lite överallt om The Darkness tyvärr. Jag har hursomhelst beställt det och får förhoppningsvis avgöra det själv på Måndag.

Skrivet av BangBoomBang:

så det släpps nu i juli ?

Spelbutiken.se har det till 360n nu, de skickade mitt ex. i Fredags.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

När jag lirade vart jag både positivt överaskad och samtidigt besviken. AI:n är en stor miss och hade hjälpt otroligt mycket. Jag använde i princip aldrig de små creepsen eftersom dem helt enkelt var för dumma och ofta sprang in i väggar och försökte skjuta genom väggar. En annan miss är till viss del kontrollerna av sina krafter. Mest värd att nämna är "The creeping dark" eller min halvtaskiga översättning "masken". Otroligt svårkontrollerad och att växla mellan väggar och golv är svårt och tidskrävande.

Mitt slutbetyg hamnade precis som FZ; 7/10 eller 3.5/5.

Hade AI:n varit vettigare samt vissa av kontrollerna till sina krafter varit bättre hade jag kunnat vara beredd att ge det så mycket som 9/10 och kanske ännu mer.

Trots detta är det ett givet köp, det finns inte mycket bättre spel att välja på under dessa sommarmånader. Och det är verkligen en "Epic story" och en jätterolig shooter. KÖP!

Medlem

Såg du en aikspray i spelet?? haha!

Medlem

Har de nämt varför spelet in skall lanserars till PC? Eller kommer det en portning senare? Jag tycker att det verkar roligt men knappast så man köper en konsol bara för detta...

Medlem

synd de inte kommer till pc, hatar fps på konsoller.

Medlem
Skrivet av liath:

Har de nämt varför spelet in skall lanserars till PC? Eller kommer det en portning senare? Jag tycker att det verkar roligt men knappast så man köper en konsol bara för detta...

Antagligen piratkopiering.

Medlem
Skrivet av Twitch:
Skrivet av liath:

Har de nämt varför spelet in skall lanserars till PC? Eller kommer det en portning senare? Jag tycker att det verkar roligt men knappast så man köper en konsol bara för detta...

Antagligen piratkopiering.

Ja, för det går ju inte att piratkopiera på XBOX360 ... dålig orsak tbh.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:
Skrivet av Twitch:
Skrivet av liath:

Har de nämt varför spelet in skall lanserars till PC? Eller kommer det en portning senare? Jag tycker att det verkar roligt men knappast så man köper en konsol bara för detta...

Antagligen piratkopiering.

Ja, för det går ju inte att piratkopiera på XBOX360 ... dålig orsak tbh.

Är ändå inte närmelsevis lika utsträckt som PC-spel, eftersom det kräver modifiering, och all garanti försvinner och det kostar för att bränna till skivor osv. Medans på PC.. ja vi vet ju hur lätt det är, och det kostar inte ett öre.

Så nej, inte en dålig orsak.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

synd de inte kommer till pc, hatar fps på konsoller.

men gaah... sluta tramsa.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Inaktiv

blev faktiskt besviken av spelet. tycker det var för segt imo.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Tydligen är det många som klagar på att det är för långsamnt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

måste hålla med, man går ju fram som en snigel, och vad jag hatar tyskgeväret innan man får sina darknessguns, jävligt enerverande


signatur

P.L.U.R

Medlem

Tveksamt om det blir ett köp när det nu försenats till PS3.


signatur
Medlem

Har spelat PS3-versionen i några dagar nu och är inte speciellt nöjd. Spelet hackar nästan ständigt och kontrollen är väldigt bökig, vilket gör det väldigt svårt att sikta. Dessutom har PS3-versionen ingen AA ö.h.t så grafiken är väldigt taggig och ful.
AIn är rätt dum också, så striderna blir lite trista.

Det jag däremot gillar riktigt mycket i spelet är storyn, röstskådespeleriet, musiken, stämningen och själva upplägget. Där har Starbreeze verkligen lyckats och därför kommer jag orka spela igenom spelet. Skulle nog ge det en 6:a av 10.

Ni som väntar på spelet - importera från VGP för runt 500 spänn istället! Spelet är regionfritt till både PS3 och 360. Vad väntar ni på?

Redaktör
Skrivet av Gullefjun:

Tveksamt om det blir ett köp när det nu försenats till PS3.

Handlar om cirka fyra veckor. Spel tar två, tre år att utveckla - nog kan du vänta till den 20 juli?

Skrivet av Consollus:

Dessutom har PS3-versionen ingen AA ö.h.t så grafiken är väldigt taggig och ful.

Det jag däremot gillar riktigt mycket i spelet är storyn, röstskådespeleriet, musiken, stämningen och själva upplägget.

Jag är verkligen ingen grafiktok, men det såg sannerligen knackigt ut utan kantutjämning på PS3:an. Trist att det följde med till fullversionen. Men är det inte så att du kan/måste välja mellan AA/kantutjämning och HDR/sjucker ljussättning?

Har bara testat som hastigast, men redan då kändes stämningen riktigt skön; dystert, sjavigt och skitigt. Rent av lite #Riddick... Dammit, #Starbreeze - ge mig min pc-verre!


signatur
Medlem

det riktigt trista i den här soppa är att DN's kultur avdening var snabbare med en recension en fZ (lördag 30 juni, kl 10.07 läste jag recensionen, bättre än hela "motor" bilagan som annars är det bästa DN skiter ur sig varje månad).

men enligt DN's skribent så verkar spelet vara ett givet köp, liksom många andra spel. fan att man måste välja mellan ny burk och 360/HD tv. får längta efter en portning.

Medlem

Hur kan några av er "privatpersoner" spelat det redan? Släpps det inte den 3 Juli till oss som har bokat det

Medlem

lol, det undrar jag också
Såg att Webhallen sålt slut på sina ex.(!) och att det går att beställa spelet från Spelbutiken.se. Men eftersom jag jobbar på Game blir det nog att vänta - till den 13 juli

Inaktiv
Skrivet av MackZ:

det riktigt trista i den här soppa är att DN's kultur avdening var snabbare med en recension en fZ (lördag 30 juni, kl 10.07 läste jag recensionen, bättre än hela "motor" bilagan som annars är det bästa DN skiter ur sig varje månad).

Hahah, amen to that!

Medlem
Skrivet av Floppydisk:

Hur kan några av er "privatpersoner" spelat det redan? Släpps det inte den 3 Juli till oss som har bokat det

Som sagt:

"Ni som väntar på spelet - importera från VGP för runt 500 spänn istället! Spelet är regionfritt till både PS3 och 360. Vad väntar ni på?"

Medlem

Bokat på Webhallen, får det på tisda skulle jag tro.

För er som undrar hur folk redan har spelat det.
Distributören hade skickat ut spelen för sent så iaf webhallen fick spel från england som dom skicka ut till dom flesta som hade bokat.

Medlem

Testade det på brossans 360 och håller med att kontrollerna är rätt kass men man kan leva med det, ai'n är jobbig och så tempot är rejält för sakta, men visst, hade dom ökat det hade man ju spelat igenom spelet på 2tim.. skämt å sido..

Medlem
Skrivet av Consollus:
Skrivet av Floppydisk:

Hur kan några av er "privatpersoner" spelat det redan? Släpps det inte den 3 Juli till oss som har bokat det

Som sagt:

"Ni som väntar på spelet - importera från VGP för runt 500 spänn istället! Spelet är regionfritt till bå
de PS3 och 360. Vad väntar ni på?"

Ah synd att man har missat det.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Jag är verkligen ingen grafiktok, men det såg sannerligen knackigt ut utan kantutjämning på PS3:an. Trist att det följde med till fullversionen. Men är det inte så att du kan/måste välja mellan AA/kantutjämning och HDR/sjucker ljussättning?

Frågan är om inte Sony väljer åt dig?! Ta bara en titt på John Severinson's blogg. Under releasefesten för just The Darkness märktes en markant skillnad mellan PS3an och 360 som valt lite olika applikationer.

John pratade med Jens på Starbreeze som sa så här "PS3 tvingades välja mellan att använda HDR (dynamisk ljussättning) och antialiasing, då det inte gick att använda båda samtidigt."

Så valet man måste göra som gamer verkar vara att välja mellan PS3 eller 360, istället för AA eller HDR på någon av maskinerna.

Vad som gäller för 360 är jag osäker på. Har även Microsoft gjort ett val?

12
Skriv svar