Medlem
Skrivet av Tompa:

Handlar om cirka fyra veckor. Spel tar två, tre år att utveckla - nog kan du vänta till den 20 juli?

Nja, en del av den där känslan av att köpa ett sprillans nytt spel försvinner när de har olika släpp för plattformarna. Dessutom är det lite av en principsak då jag blir förbannad när PS3ans version föresenas av okänd anledning.


signatur
Medlem

mmmm håller med, ge oss det till pc! Nuuuuuuuuu

Inaktiv

Haha en comparison film kom på detta spel för ett par dagar sen, och för första gången så ser faktist ps3 versonen bättre. Checka

http://www.gametrailers.com/player/21123.html

Inaktiv

Jag tyckte själv att konceptet var fenomenalt, storyn var härlig.. De små sakerna som att sitta framför TVn med sin flickvänn och få en acvhievement för det om man sitter kvar en längre stund..

Att inte alltid bara springa runt och panga som i alla FPS spel, utan ha alternativ som minions eller "svarta"-krafter, tycker jag höjde statusen väldigt.

Jag har nog aldrig lirat igenom ett FPS tidigare och njutit av det hela vägen, bästa FPS spelet till 360 på väldigt länge.

Om jag får välja så tycker jag spelet är ett klart köp, smaken är som baken.. Men försök även att se ljuset i mörkret.. spelet är inte bara negativt som flödas på detta forum. Finns fler Plus än Minus!

Värdelös recension. Urkass faktiskt.

Det finns inget sämre att göra än att avsluta recensionen innan man kommit till slutet.

Medlem
Skrivet av Floppydisk:

Hur kan några av er "privatpersoner" spelat det redan? Släpps det inte den 3 Juli till oss som har bokat det

Piratkopiering och import tycks vara helt främmande för dig

Medlem
Skrivet av infinity:

Haha en comparison film kom på detta spel för ett par dagar sen, och för första gången så ser faktist ps3 versonen bättre. Checka

http://www.gametrailers.com/player/21123.html

Inte för att jag bara äger en 360 och ingen PS3, men jag tyckte att 360'n såg snyggare ut faktiskt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Redaktör
Skrivet av Jackyboy:

Frågan är om inte Sony väljer åt dig?! Ta bara en titt på John Severinson's blogg. Under releasefesten för just The Darkness märktes en markant skillnad mellan PS3an och 360 som valt lite olika applikationer.

Vet, jag var där. Kom bara inte ihåg om det var valfritt och hur det funkar.


signatur
Medlem

Det är snyggare på 360, inget annat att säga egentligen. Motion blur, bättre flyt, AA... That's it.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Skulle ge den 8/10 åtminstånne, den har sina fel men är ändå ett väldigt bra spel. Fast jag har alltid varit en sucker för spel med en linjär cinematisk känsla.

Medlem
Skrivet av infinity:

Haha en comparison film kom på detta spel för ett par dagar sen, och för första gången så ser faktist ps3 versonen bättre. Checka

http://www.gametrailers.com/player/21123.html

Ser faktiskt bättre ut på PS3an, lite överaskande efter att man läst så mycket om hur, just den versionen, skulle se så mycket sämre ut.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av infinity:

Haha en comparison film kom på detta spel för ett par dagar sen, och för första gången så ser faktist ps3 versonen bättre. Checka

http://www.gametrailers.com/player/21123.html

Ser faktiskt bättre ut på PS3an, lite överaskande efter att man läst så mycket om hur, just den versionen, skulle se så mycket sämre ut.

hehe allt dom typ har gjort är att använda en annan kontrast tänk t.ex. på den högra backspegeln den ser bättre på xbox 360.


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Vill bara försvara PS3'an lite gällande AA och HDR, AA+HDR fungerar på PS3'an MEN det är knöligt för utvecklara att lägga in det, så det är lathet/okunskap ifrån starbreeze att dom inte gör det. kommer inte ihåg vilket spel till ps3 som har det men det finns/ska släppas snart

Medlem

Tycker att PS3-versionen ger en mer realistisk bild. Och att de är sån skillnad på kvalitén beror inte på maskinerna utan Starbreeze. PS3an kommer alltid att få en portad version när de gäller multi-platform då 360n är lättare att programmera till, och som vi alla vet så är inte alla företag bra på att porta. Starbreeze kunde säkert ha klämt in både AA och motion blur, andra företag har ju lyckats så, men antagligen så är deras kunskaper om PS3 inte så pass bra. Jag kommer nog att köpa mitt till PS3, jag har aldrig varit så pass kåt i varken AA eller motion blur, jag vill hellre ha bättre färger och ljus samt kortare laddningstider.

Inaktiv

Vill ifrågasätta följande citat från recensionen:

"The Darkness är baserat på Marc Silvestris serietidning från 1980"

Som serietidningsfan så kan jag säga att Image comics (och genom det Top Crow) inte bildades förens 1992 eller liknande, och The Darkenss inte kom förens 1996. Ifall jag har fel så kommer ni säkert rätta mig endå, men det går bra.

Medlem

Jo, det stämmer. Har de första numren av The Darkness i min serietidningssamling, och det står 1996 på dem om jag inte missminner mig helt.

Har dock för mig att Jacke först dök upp i ett nummer av Witchblade..? Fast det var ju heller inte 1980

Medlem
Skrivet av Mahone:

Tycker att PS3-versionen ger en mer realistisk bild. Och att de är sån skillnad på kvalitén beror inte på maskinerna utan Starbreeze. PS3an kommer alltid att få en portad version när de gäller multi-platform då 360n är lättare att programmera till, och som vi alla vet så är inte alla företag bra på att porta. Starbreeze kunde säkert ha klämt in både AA och motion blur, andra företag har ju lyckats så, men antagligen så är deras kunskaper om PS3 inte så pass bra. Jag kommer nog att köpa mitt till PS3, jag har aldrig varit så pass kåt i varken AA eller motion blur, jag vill hellre ha bättre färger och ljus samt kortare laddningstider.

....... Så du väljer sämre grafik, alla punkter, gentemot bättre grafik och mer flyt?

Antar att du bara har PS3, annars är man inte så inbilsk.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Mahone:

Tycker att PS3-versionen ger en mer realistisk bild. Och att de är sån skillnad på kvalitén beror inte på maskinerna utan Starbreeze. PS3an kommer alltid att få en portad version när de gäller multi-platform då 360n är lättare att programmera till, och som vi alla vet så är inte alla företag bra på att porta. Starbreeze kunde säkert ha klämt in både AA och motion blur, andra företag har ju lyckats så, men antagligen så är deras kunskaper om PS3 inte så pass bra. Jag kommer nog att köpa mitt till PS3, jag har aldrig varit så pass kåt i varken AA eller motion blur, jag vill hellre ha bättre färger och ljus samt kortare laddningstider.

....... Så du väljer sämre grafik, alla punkter, gentemot bättre grafik och mer flyt?

Antar att du bara har PS3, annars är man inte så inbilsk.

Vad du tycker är snyggt kanske inte jag tycker är snyggt, enligt mig så ser PS3-versionen mer realistisk ut, när fan vart du senast bländad av att åka i en tunnel t.ex.? PS3-versionen bjuder på mer glädje för pengarna då den bland annat har inbyggda TV-kanaler. För mig som har både PS3 och 360 så är valet inte så svårt då PS3-versionen i mina ögon ser bättre ut, tror inte att AA lär vara ett större problem för mig heller då jag ändå har en TV som klarar 1080p

Inaktiv
Skrivet av dr jr:

Vill ifrågasätta följande citat från recensionen:

"The Darkness är baserat på Marc Silvestris serietidning från 1980"

Som serietidningsfan så kan jag säga att Image comics (och genom det Top Crow) inte bildades förens 1992 eller liknande, och The Darkenss inte kom förens 1996. Ifall jag har fel så kommer ni säkert rätta mig endå, men det går bra.

Alldeles riktigt jag som har blandat ihop årtalen The Darkness debuterade på seriehyllorna i augusti 1996 .


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem
Skrivet av Mahone:

PS3-versionen bjuder på mer glädje för pengarna då den bland annat har inbyggda TV-kanaler.

Finns en mängd med olika TV-kanaler även på 360-versionen.

Medlem

Gillar det skarpt! Början vad nog den tråkigaste biten av spelet, men när man börjar få några olika krafter så blir det kanon kul. Dessvärre så stämmer det som många säger, lipsyncet är urdåligt och AIn är dessvärre inget vidare heller. Men det är grymt stämningsfullt och det finns så många bra detaljer så det är svårt att göra annat än älska det.

WTG Starbreeze :D:heart:


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Jag tror precis att du, som en fjårtis skulle ha uttryckt det, ägde dig själv Mahone. Inte bländad i en tunnel? Ingen AA för du har en 1080p-TV? Shheezh! :>


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

jag har inte ens fått mitt spel ännu från webhallen

Medlem

Tycker det här spelet var tråkigt.

Medlem

Otroligt härligt spel. Enorm story, grattis igen starbreeze.

Medlem
Skrivet av Twitch:
Skrivet av Mahone:

PS3-versionen bjuder på mer glädje för pengarna då den bland annat har inbyggda TV-kanaler.

Finns en mängd med olika TV-kanaler även på 360-versionen.

... vem sitter och glor på tv i ett spel anyway?

Medlem

Ett av dom tre bästa spelen jag spelat i mitt liv <3


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar