Test av mustillbehör till Playstation 3

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jo konsol spel är sjukt dyra,
men det beror på att dom har lagt ner extra mycke tid på dom.
ett bugigt konsol spel kan inte fixas med patchar eftersom allt ligger på dvd skivan.

medans ett spel på pc kan rättas till med patch.
har själv köpt många spel på pc som vart ruskigt bugiga och som det har kommit patchar till efter bara nån dag.

Hehe...buggiga konsoll spel fixas med patchar...bara så du vet! Det är ju Theee neeeext geeeeneration

Medlem

jag har slutat spela PC-spel pga att det är precis som Twitch säger alldeless för dyrt. Jag har en "svag" PC som gör allt jävligt bra utom att rendera grafik "in real time". Spela gör jag på konsoller därför att det är MYCKET BILLIGARE och OFTAST bättre. Undantag finns och ofta förekommer de inom FPS och strategi-grenen. Men iom att PS3 stödjer mus + tngbrd så tycker jag att fler borde stoppa in den funktionen i sina FPS-spel. Har man råd att vara verksam inom både PC och konsoll-värdlen så grattis, det har inte jag och då faller PC-n bort utan tvekan.

Medlem

Man blir ju lite förvirrad när ordet "dator" används som om det vorde något annat än sin tekniska beskriving. CPU, I/O buss och primärminne.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Lätt jag ska ha detta ökar känslan i FPS..

Sen zauii89, det är fortfarande stor skillnad.. det är väldigt lätt att dra hem polarna och bara poppa i ett spel, dela ut kontrollerna sen sitta å spela och ha skoj som fan.. Lite roligare än att spamma nån på msn och ge ip för att spen spela, eller dra hem hela jävla datorn för ett lan..

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jo konsol spel är sjukt dyra,
men det beror på att dom har lagt ner extra mycke tid på dom.
ett bugigt konsol spel kan inte fixas med patchar eftersom allt ligger på dvd skivan.

medans ett spel på pc kan rättas till med patch.
har själv köpt många spel på pc som vart ruskigt bugiga och som det har kommit patchar till efter bara nån dag.

Att konsolspelen är dyrare har ingenting med att spelutvecklarna har lagt ner mer tid på de. Orsaken till att de är dyrare beror på att konsolutvecklarna (framförallt Microsoft & Sony) går med förlust på varje såld konsolenhet och på något sätt måste få in de pengarna, vilket resulterar i dyrare spel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

jovars.
fast dom lägger också mer tid på konsol spel.

alla konsoller kan inte ta emot buggfixar.
tror knappast wii klarar det iaf.

Medlem

Perfekt för de likt mig som inte har lust att lägga ner en massa tusenlappar mer bara för att få lira UT3 med tgb + mus.

Så, måste spelutvecklarna stödja mus till PS3 för att denna pryl skall fungera bra?

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av zauii89:

Patetiskt ,
Sitter o skrattar med alla andra som håller med om att
consolerna nu mera är PC:s de sista som var kvar som
gjorde konsollerna te konsoller har nu alltså också det
försvunnit.

Vafan e meningen med dem lewl köp er en ordentlig PC
iställe där Mus & Keyboard hör hemma lmfao.

fjant...
det e ju riktigt bra för dem som inte riktigt får till det med att köra spel med handkontroll...är ju bara en bra sak. Och mus & tangentbord har ju funnits länge till konsoll, Xbox hade ju det också.

Nej , ta en titt på din ps3:a o sen säg dig själv
detta är tamefan en dator med 50 miljoner
mindre funktioner.

Tycker det var en helt annan sak förr då
konsoller var ett simpelt kul lätt sätt för folk
o bara trycka i ett spel o ha lite kul.

Idag försöker dem göra vad? Inte fan vet jag
webbbrowser , tangenbord asso herre gud
de finns nåt som heter dator..

Ja det har funnits till 360 länge men det
är fortfarande skratt retande löjligt om man
inte är fanboy och inte kan inse.

Det är fortfarande lika enkelt med konsoler att spela, bara sätta in spelet å köra igång.

exakt vad är ditt problem?
att det lagts till mer funktioner?
skit i extrafunktionerna då, så svårt är det inte.

förstår mig inte på vissa, dom vill bara klaga för klagandets skull, ni har fått för lite ni vet vad.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jo konsol spel är sjukt dyra,
men det beror på att dom har lagt ner extra mycke tid på dom.
ett bugigt konsol spel kan inte fixas med patchar eftersom allt ligger på dvd skivan.

medans ett spel på pc kan rättas till med patch.
har själv köpt många spel på pc som vart ruskigt bugiga och som det har kommit patchar till efter bara nån dag.

Konsoll spel är dyra pga att Sony/Microsoft/Nintendo tar ut pengar av företagen som säljer dem. Det är där de tjänar sina pengar, inte på konsollerna.

Har inget med tiden att göra, vilket du ganska lätt kan se på multiplatform spel som kommer på PC/Xbox360/PS3. PC spelet kan kosta ca 300-400 Kr, medans konsoll varianterna går på 600 Kr.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

den ena kontrollen ser ut som nunchuck kontrollen till wii


signatur

I'm the broken one who fixed it.

12
Skriv svar