Ubisoft drar tillbaka spel

Robot
Medlem
Ubisoft drar tillbaka spel

Så i Japan är det helt OK att kalla spelarna för CP?

Inaktiv

Är CP-skadade mentalt handikappade? Det var väl ändå inte vad du menade?

Medlem
Skrivet av monsteras:

Är CP-skadade mentalt handikappade? Det var väl ändå inte vad du menade?

Ofta, men inte alltid, eller? Jag vet att det är främst rörelsehinder, men enligt Wikipedia har mer än hälften också förståndshandikapp. Ändrade formuleringen nu, hursomhelst.

Medlem
Medlem

ofta! så spelet kallar en cp om det inte går bra för mig?

Medlem

10 points out of 50... YOU'RE A RETARD!!!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

ahhahaha


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

Haha, vad lustigt.. Inte ifall du har skadan iofs.

Inaktiv

Typ som en mer modern version av "All your base are belong to us"?

Medlem

Ett ord: Löjligt.

Visst jag kan tänka mig att dem ändrar alla spel som tillverkas efter detta. Men att dra tillbaka alla spel hos återförsäljare?

Suck, blir bara irriterad på sånt här fjanteri. Hade det varit mer allvarliga grejer så kanske. Men detta är löjligt. Så om man skriver att någon har IQ < 50 så är det trakaserier mot alla med det.

Det är synd om alla som har Cerbral Pares inget snack om den saken, men att återkalla ett spel för det.........

Medlem

Tycker dom överreagerar en smula. Bild på felet som jag fattar det som.

Wiki förklarar hyfast varför folk har uppfattat det stötande pga olika språk (US mot UK engelska)

http://en.wikipedia.org/wiki/Spastic


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

återstår inte det självklara att en CP skadad person skulle nog med stor självklarhet faktiskt ha en dålig poäng i spelet. förstår mig inte på sånt här. om jag går upp till en tjock person och kallar han tjock så borde inte han ta det som en chock, inte riktigt en överaskning han e ju faktiskt tjock. orka folk som nekar sanningen.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem
Skrivet av PiGGeZ:

återstår inte det självklara att en CP skadad person skulle nog med stor självklarhet faktiskt ha en dålig poäng i spelet. förstår mig inte på sånt här. om jag går upp till en tjock person och kallar han tjock så borde inte han ta det som en chock, inte riktigt en överaskning han e ju faktiskt tjock. orka folk som nekar sanningen.

Va fan, dom har ju bara en stor benstomme!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

sedan är det ju frågan om han vill bli påmind om det...

Medlem

Hahahahaha!


signatur

// Peace

Medlem
Skrivet av jojon:

sedan är det ju frågan om han vill bli påmind om det...

bara för att han inte vill bli påmind om det ska inte jag nekas rätten att säga CP, kan ju vara osmakligt, men skall ju kunna säga't


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem

Jag håller faktiskt med PiGGeZ. För övrigt, hur många cp-skadade spelar på ett Nintendo DS? Jag menar, det måste ju vara svårt att hantera en konsol i största allmänhet om man har ett rörelsehinder så att säga.

Medlem

Helt otroligt vilken okunskap och vilka fördomar som finns här. Det är många cp-skadade som spelar tv-spel. En cp-skada är individuell och många kan spela tv-spel utmärkt och många har absolut ingen nedsatt begåvning. T.ex. kan du ha en cp-skada som gör att du sitter i rullstol men annars fungerar väl. Varför skulle inte dessa spela DS?

För övrigt tycker jag det är fånigt och dumt, men då jag inte är britt kan jag inte begripa hur offensive ordet är. Det kanske är som att det skulle stå "Du är ett jävla mongo" när man spelat dåligt och det skulle ju vara stötande i Sverige..

Tänk på att spelet riktar sig till barn..

Medlem

skyll på japanerna, det är ju uppenbarligen ett linguistiskt problem de har att göra med. ungefär som att svenskans rolig och norskans rolig betyder olika saker (där det förresten är väldigt intressant att oroligt är motsattsen till lugn på svenskan medans rolig inte harn ågot med ordet att göra).

MFC
Medlem

tycker inte det är mycket att gnälla över men att felet uppstår på grund av att man "missat" översättningskontrollen.. det är lite "all your base are belong to us"-syndrom över det hela


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Hade varit coolare med en animering istället för texten.
Typ att får man så dålig score skall denna visas.

http://ctrl-alt-delete.nu/stuff/103.swf


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Det florerar som sagt en hel del missuppfattningar här.
Att någon har en CP skada betyder definiivt INTE med automatik att den personen också har ett mentalt handikapp. I vissa fall är den effekten väldligt begränsad, ex. kraftigt försämrad rörlighet i en arm/hand pga att den är spastiskt förlamad.
Jag har en bekant som har en sådan skada och på henne så syns det överhuvudtaget inte, det är först när hon använder sin vänstra hand som man märker att hon är ganska "klumpig" och har svårt att använda fingrarna. De flesta inser nog inte ens att det är en CP skada.

Inaktiv
Skrivet av hunden:

Så i Japan är det helt OK att kalla spelarna för CP?

Ja, det verkar så... men de äter ju hundar och katter där borta också, så vad förväntar man sig av såna människor?

Deras huvuden är ju så fulla av teknik så något vett har de inte lyckats trycka in.

Inaktiv

Vi äter ju ko bla. fö så har jag lusta att äta hund och massa annat(jag har själv en hund, oroa er inte , henne ska jag inte äta).

OnT. lite väl att ta i och kalla tillbaka alla? men det kanske är bra. De är ju bra att visa att man har lite sympati och så

Medlem

"Ordet i fråga tycks vara det som på svenska heter cerebral pares."
Och när blev cerebral pares svenska? Måste ha missat den lektionen när jag gick i skolan.
Är nog större chans att det e på latin.

Medlem

Orka tjata om nått som uppenbarligen är ett misstag och blivit översatt dåligt..

Medlem
Skrivet av Håkan:

"Ordet i fråga tycks vara det som på svenska heter cerebral pares."
Och när blev cerebral pares svenska? Måste ha missat den lektionen när jag gick i skolan.
Är nog större chans att det e på latin.

Oh noes! Ve och fasa! Du har halvrätt, om vi nu ska vara besserwissers. Det är förvisso latin, men ändå korrekt då det ju också är vad det heter på svenska. Tänkte mest på att det heter olika på olika språk - engelskan anglifierar det till cerebral palsy, på spanska heter det parálisis cerebral, o s v. Och du hittar mängder med latinska låneord i SAOL.. men jag ändrade formuleringen, så att det inte väcker mer anstöt.

1
Skriv svar