Robot
Shadowrun

Shadowrun är ett viktigt spel för Microsoft, inte bara för Xbox 360 utan även för Windows Vista då spelet är det första som stödjer spel mellan de båda plattformarna. Frågan är dock om Shadowrun är spelet som den amerikanska jätten har hoppats på då FASA Studios har slarvat en hel del.


Medlem
Shadowrun i testlabbet

kul med nytänkande och olika plattformar. men det låter som att dom stressat färdigt spelet för att hinna ut snabbt på markanden och hoppas på att "det första pc-xbox360 spelet" räcker för att folk ska köpa det.

Medlem

Haha är det ett skämt eller? Att man pajjar kontriller för PC-spelare bara för att konsol-spelarna ska hänga med? :D. Det är som om man skulle köpa en splitterny Audi TT där man medvetet pumpat däcken med alldelles för mycket luft, pajjat servon, tatt bort två cylindrar, ändrat så man inte kan växla snabbt och lagt in gamla tändstift bara för att bilen ska tävla på samma "låtsas"-vilkor som en WW från -65. Rent sagt urlöjligt. Aldrig att jag ens går i närheten av sån spel som PC-lirare. De kan kyssa mig nånstans...

Medlem

"Ryktet om medvetet sämre pc-styrning stämmer inte: kontrollerna fungerar som i vilken shooter som helst."

Läste du överhuvudtaget recensionen?

Medlem
Skrivet av TheEvilDog:

"Ryktet om medvetet sämre pc-styrning stämmer inte: kontrollerna fungerar som i vilken shooter som helst."

Läste du överhuvudtaget recensionen?

Det fanns inte där innan.

Medlem

den fanns innan jag skrev mitt inlägg.

Medlem
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av TheEvilDog:

"Ryktet om medvetet sämre pc-styrning stämmer inte: kontrollerna fungerar som i vilken shooter som helst."

Läste du överhuvudtaget recensionen?

Det fanns inte där innan.

Jodå, det fanns.

Synd att folk kollar på betyget sen lägger en kommentar, och struntar fullständigt i innehållet.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av TheEvilDog:

"Ryktet om medvetet sämre pc-styrning stämmer inte: kontrollerna fungerar som i vilken shooter som helst."

Läste du överhuvudtaget recensionen?

Det fanns inte där innan.

Jodå, det fanns.

Synd att folk kollar på betyget sen lägger en kommentar, och struntar fullständigt i innehållet.

Alltså då måste jag ha gått in precis när ni lagt upp nyheten för hela rutan om andra åsikt inte fanns. 100 på det.

Ontopic: Tycker inte spelet är nåt att ha. Bra recension annars.

Medlem

artman, du skrev ditt första inlägg 10 minuter efter mig, och som jag skrev, det stod där innan mitt första inlägg. antingen läser du ett ord/kvart eller så missade du en avgörande del av recensionen.

Redaktör
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av TheEvilDog:

"Ryktet om medvetet sämre pc-styrning stämmer inte: kontrollerna fungerar som i vilken shooter som helst."

Läste du överhuvudtaget recensionen?

Det fanns inte där innan.

Jodå, det fanns.

Synd att folk kollar på betyget sen lägger en kommentar, och struntar fullständigt i innehållet.

Alltså då måste jag ha gått in precis när ni lagt upp nyheten för hela rutan om andra åsikt inte fanns. 100 på det.

För att stilla debatten: texten är oändrad efter publicering, nämnda rad har alltså funnits med hela tiden.


signatur
Medlem

Oavsett vad så bevisar ju detta att FPS-spel alltid kommer att vara bättre ämnade för pc med tanke på att man ger fusk aim till konsolspelarna.


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Fick X360 versionen idag och vart positivt överaskad. Grymt online-lir!

Medlem
Skrivet av DreD:

Oavsett vad så bevisar ju detta att FPS-spel alltid kommer att vara bättre ämnade för pc med tanke på att man ger fusk aim till konsolspelarna.

Bra uppstyrning där!;)

Medlem

Rätt satt betyg. Det största minuset är att det inte finns någon single player mode..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Så ointressant att göra en vanlig shooter av en så spännande licens. Jaja.

Medlem

Alltså, nu har jag inte så mycket koll på shadowrun världen, men jag tycker att det här spelet är helt okej. Det är väldigt likt Halo, nästan så jag tror att det är samma motor. Kanske skulle förklara varför det inte finns någon animation för klättring i stegar. Det är lite hastigt portat, med live-grejset och A och B knappar i menyn och så, men det går an. Sen kan jag hålla med om att det finns lite för få gameplay modes, banor och modeller, men det kanske kan tillkomma i någon patch? Själva gameplayet är skönt, det är snyggt, och det flyter. Det finns för få multiplayer shooters ute nu, och det här är en av de bättre.

Medlem
Skrivet av simon:

Låt mig göra en sak klar här och nu: Shadowrun till Xbox 360 har, förutom namnet, ingenting gemensamt med det klassiska rollspelet till Nintendos 16-bitarskonsol.

Förutom spelgenren har dom väldigt mkt gemensamt. Båda är baserade på samma gamla rollspel som släpptes 1989.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shadowrun


signatur

www.Nintendoblogg.se !! Nyheter om Nintendo o vad allt de berör!!

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Haha är det ett skämt eller? Att man pajjar kontriller för PC-spelare bara för att konsol-spelarna ska hänga med? :D. Det är som om man skulle köpa en splitterny Audi TT där man medvetet pumpat däcken med alldelles för mycket luft, pajjat servon, tatt bort två cylindrar, ändrat så man inte kan växla snabbt och lagt in gamla tändstift bara för att bilen ska tävla på samma "låtsas"-vilkor som en WW från -65. Rent sagt urlöjligt. Aldrig att jag ens går i närheten av sån spel som PC-lirare. De kan kyssa mig nånstans...

du grabben,..du hänger inte med mycket,,
konsollerna kommer snart slå ut pc`n som spelplattform helt,,,räcker att man köper en konsoll ca vart 5e år,inga extra grejjer behövs,man behöver inte byta grafikkort en gång om året,inte byta processor en gång om året,,,spelen är lika snygga oavsett och nu lär dom tilloch med hänga med grafikmässigt säkert nästan hela vägen fram tills nästa konsollsläpp

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Haha är det ett skämt eller? Att man pajjar kontriller för PC-spelare bara för att konsol-spelarna ska hänga med? :D. Det är som om man skulle köpa en splitterny Audi TT där man medvetet pumpat däcken med alldelles för mycket luft, pajjat servon, tatt bort två cylindrar, ändrat så man inte kan växla snabbt och lagt in gamla tändstift bara för att bilen ska tävla på samma "låtsas"-vilkor som en WW från -65. Rent sagt urlöjligt. Aldrig att jag ens går i närheten av sån spel som PC-lirare. De kan kyssa mig nånstans...

är du rädd för att få stryk eller?,,jag anser att man inte har ngn fördel i shadowrun alls när man kör på konsoll..,,,
jag kan till och med slå vad om att skulle dom ta och porta geas of war till pc,eller göra gears of war 2 till pc och konsoll så skulle jag spöa pc spelarna lätt fast jag sitter med vanlig handkontroll på 360ìt....
jag har tidigare lirat en hel del fps på pc förr,men jag upplever ingen skillnad om man jämför med att spela på tex xbox360,det var väl annat förr när spel mest portades till konsoll efter det släppts på pc,istället för att släppas samtidigt eller släppas först på konsoll...det är mest å att pc spelare är bortskämde som kunnat spela fps så länge....

Medlem

Ser ut som ett riktigt skitspel, inte ett vettig shooter till PC iallafall. På skärmskotten ser det ut som någon slags hemmabygga till HL1 eller UT99, föga imponerande.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av Langos:

Ser ut som ett riktigt skitspel, inte ett vettig shooter till PC iallafall. På skärmskotten ser det ut som någon slags hemmabygga till HL1 eller UT99, föga imponerande.

det är inget som helst fel på grafik i detta spel ngt av dom snyggaste spel som är ute tycker jag,allt ser snyggt och rent ut+häftiga ljuseffekter när man teleporterar mm..,,,ett tips kan nog vara att skaffa glasögon med rätt skärpa,och kanske prova spelet på en hd-tv om du har råd....och så inser du nog att detta är ett av dom mest roliga och ösiga multiplayer -lir som släppts på senare år..

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Haha är det ett skämt eller? Att man pajjar kontriller för PC-spelare bara för att konsol-spelarna ska hänga med? :D. Det är som om man skulle köpa en splitterny Audi TT där man medvetet pumpat däcken med alldelles för mycket luft, pajjat servon, tatt bort två cylindrar, ändrat så man inte kan växla snabbt och lagt in gamla tändstift bara för att bilen ska tävla på samma "låtsas"-vilkor som en WW från -65. Rent sagt urlöjligt. Aldrig att jag ens går i närheten av sån spel som PC-lirare. De kan kyssa mig nånstans...

är du rädd för att få stryk eller?,,jag anser att man inte har ngn fördel alls för att man kör på konsoll mot pc spelarna,,,
jag kan till och med slå vad om att skulle dom ta och porta geas of war till pc,eller göra gears of war 2 till pc och konsoll så skulle jag spöa pc spelarna lätt fast jag sitter med vanlig handkontroll på 360ìt....

Medlem

Cisco, jag spelar inte på en TV, jag spelar på en skärm med högre upplösning än din TV. FYI, jag har testat det nu och står fast vid min åsikt, det suger.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

1
Skriv svar