The Darkness censureras i Tyskland

Robot
Medlem
The Darkness censureras i Tyskland

:eyeroll:


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

"Att importera en oklippt version vore säkert lockande"
Tack och lov fins piratikopieringen så även tyskarna kan uppleva
spelet som det var tänkt än att få spela nån statmodifierad skitverson.

Medlem

Tyskland är fan ett sjukt land, 3års fängelse för att importera en ocensurerad version av ett spel.

Medlem

"Att importera en oklippt version vore säkert lockande, om inte innehavet av en sådan kopia skulle kunna resultera i upp till tre års fängelse."

Skojar de eller!?

Medlem

Att rita en svastika kan ge två års fängelse.
Det är ju rätt absurt.
Nog för att Hitler smuttsade ner den det gammla turtecknet rejält men att försöka möra nått så är bizzart.

Medlem
Skrivet av Taikon:

"Att importera en oklippt version vore säkert lockande"
Tack och lov fins piratikopieringen så även tyskarna kan uppleva
spelet som det var tänkt än att få spela nån statmodifierad skitverson.

det är ingen ursäkt eller argument för att man ska snylta och inte fatta att man ska betala för sig!

ON TOPIC: Tyskarna är bara för löjliga, de bort skärpa sig!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ja så kan man tolka det. Men jag ville framhäva friheten med piratkopiering och inte skyltningen
Borde det ju vara ok att köpa sig en version och sen ladda ner den riktiga? Men det är det inte ens i sverige.

Medlem
Medlem

Hehehe, tre års fängelse är ju verkligen absurt.
Hur ser det ut med fängelsestraff för andra brott i Tyskland? (mord, våldtäkter osv tänkte jag på.)


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

H-e-r-r-e-g-u-d-!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jösses.... Jäkla tyskar alltså, snart förbjuds det väl i england oxå.... Och några stater i USA.... Och om kristendemokraterna får som dom vill så blir det förbjudet här med (men det är förhoppningsvis inte så sannolikt)

Medlem

fan vilket skit vad ska man ha i stället för nazister i spelet? helvetes världen utspelar sig ju i andra världskriget!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

hahaha tyskarna skäms verkligen över nazizmen...
försöker de få folk att glömma skiten genom att radera den ur sin historia?
asgarv


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Tyskar är sjuka, sjuka människor.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Alltså så dåligt av deras regering.
Tycker synd om gamers där , alltså seriöst vafan
har spelet en åldersgräns och man är över den skare
inte vara något problem precis samma sak gäller att
man ska kunna skilja på Verklighet och Spel.

Nä de e lite dejavu ala swedish media bara att
i tyskland har det gått så långt att de blivit sant.

När händer de i sverige?
(när aftonbladet får bestäma)

Inaktiv
Skrivet av Taikon:

Att rita en svastika kan ge två års fängelse.
Det är ju rätt absurt.
Nog för att Hitler smuttsade ner den det gammla turtecknet rejält men att försöka möra nått så är bizzart.

att smutsa ned det svenska språket borde ge två års fängelse också...

Medlem

Helt sjukt att man inte får bestämma själv vad man ska spela å inte spela.

Medlem

Jag undrar om vi kommer se att det bli vanligare och vanligare med censur efter det här?
Kommer censurfolket använda samma argument vid fler och fler spel, och kan det leda till att det successivt blir strängare och strängare krav?

Lite otäck utveckling vi ser i många länder nu tycker jag. :/


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Efter det här? Utanför Tyskland? Knappast. Dom har alltid hållt på så och kommer nog göra det ett bra tag till framöver. Resten av världen fortsätter med åldersgränser. Sen finns det ju alltid folk som tjatar endå.

Medlem

Jag blev lite smått chockad när jag läste detta. Inte av att Tyskland censurerar spel, det är ju knappast någon nyhet. Men fängelse? För innehav av ett importerat TV-spel? Jag trodde att det på sin höjd skulle kunna röra sig om fjuttiga böter. Men är detta verkligen något som skulle ske i praktiken? Skulle en domare verkligen sätta en person i finkan bara för att hon eller han importerat ett TV-spel för privat bruk? Har de inga riktiga brott i Tyskland, eller? Detta låter ju nästan som ett dåligt aprilskämt.

Medlem

Ska de inte förbjuda skalpell operationer medan de är på gång? Tänk vad traumatiserade doktorer och småbarn kan bli på akuten!

Medlem

fedt fattigt.
Ere nåt som ISF ska censureras om dem gråter över saker
så ere väl filmer det är väl för fan den mest bidragande
faktorn av allt.

Sen sätt åldersgräns på spelen iställe för o stänga ute
alla lirar fans och normala gamers i tyskland.

Tycker seriöst synd om tyskarna.
I sverige är vi väl snart där också iaf om man lyssnar
på aftonbladets repotage..

Inaktiv
Skrivet av Marv:

Men fängelse? För innehav av ett importerat TV-spel? Jag trodde att det på sin höjd skulle kunna röra sig om fjuttiga böter. Men är detta verkligen något som skulle ske i praktiken?

Naturligtvis inte, Tyskland har precis som Sverige straffskalor, det är inte så att ett visst brott ger en automatisk bestämd påföljd.

Ex. är väl maxstraffet för rattfylleri just 2 år i Sverige, men det normala är snarare att man blir av med körkortet och får böta.

Fängelse är maxstraffet för brottet men med all sannolikhet så är nog böter ett troligare straff om det rör sig om en privatperson som importerar ett enstaka exemplar.

Skrivet av yonaz:

Tyskar är sjuka, sjuka människor.

Bwahaha! Bästa påståendet någonsin.

Medlem
Skrivet av toli:
Skrivet av Marv:

Men fängelse? För innehav av ett importerat TV-spel? Jag trodde att det på sin höjd skulle kunna röra sig om fjuttiga böter. Men är detta verkligen något som skulle ske i praktiken?

Naturligtvis inte, Tyskland har precis som Sverige straffskalor, det är inte så att ett visst brott ger en automatisk bestämd påföljd.

Ex. är väl maxstraffet för rattfylleri just 2 år i Sverige, men det normala är snarare att man blir av med körkortet och får böta.

Fängelse är maxstraffet för brottet men med all sannolikhet så är nog böter ett troligare straff om det rör sig om en privatperson som importerar ett enstaka exemplar.

Ja, detta låter ju betydligt mer troligt. Jag antar att de bara vill krydda nyheten lite extra när de skriver att man riskerar upp till tre års fängelse om man importerar ett ocensurerat exemplar av spelet.

1
Skriv svar