Intryck från Enemy Territory: Quake Wars

Robot
Medlem
Intryck från Enemy Territory: Quake Wars

lite inlärningskurva indeed, men tar bara några timmar eller så att lära sig grunderna för den vane fts-nötarn. dock så, efter att ha lirat i en vecka, så lär man sig fortf små knep och hittar funktioner som man inte visste fanns. skulle nästan behöva en lista på alla features i spelet så man inte missar nått värdefullt

Medlem

mm, jag var rätt förvirrad ibörjan, men ju mer man lär sig desto roligare blir det!

Medlem

Jag tyckte det var alldeles för mkt bunnyhoppande och massa sånt skit. Sen dessutom att man kan spränga en tank med en vanlig kulspruta... liksom hallå?


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

årets kalkon


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

spelet saknade spelkänslan. Ljudet var riktigt dåligt, grafiken så dålig så det skar sig i ögonen, även animationerna och designen på vapen och karaktärer riktigt dåligt och slarvigt utförda, för att inte tala om ban designen. Nej tack, visst, det är en beta, men så mycket hinner de inte fixa tills det går guld...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

För oss gammla wolf: ET rävar var det väl ganska förvirrande i början. men basic är det väl samma sak. Dom har rört runt lite i klasserna. mest förvirrande var väl att spela strogg när dom envisats med att kalla klasserna vid helt andra namn så man viste knappt vad man var till slut... sen börjar den där "berättar rösten" på vad som händer bli lite tjatig efter att har hört "We building th blablabla" sådär 50 ggr på 20 min


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Suveränt lir. Man kände igen sig som ET-räv, och något som ger det lilla extra är att man gör uppdrag istället för att jaga onödigt trams på kartan. Det finns fortfarande mycket att önska, och jag ser uppåt istället för neråt. Förbokat och klart.

Inaktiv

Jag får allt ta och hålla med redmac till viss del, ok sure inte i allt men ja spelkänslan saknas till rätt stor del tycker jag, sen så tycker jag även att grafiken är lite ryckig på något sätt, och då har jag ett system som är sprillans nytt och klarar av allt på max så där är inte problemet.

Som sagt det är en beta med bara en bana men blir det inte bättre än vad det är nu så ja då kan de nog kvitta.

Inaktiv

Flopp, säger jag. Extremt besviken på det, inget som kallas känsla i spelet...

Inaktiv

Jag tyckte det var ett härligt lir som fan och jag fastna helt för Strogg laget dem röjer ju allt i sin väg (lite överdrivet kanske men vafan) GDF kan gå och lägga sig STROGG HELA VÄGEN!!!

Medlem

Fixar dom balanseringen, hitboxarna och gör så att fordonen känns som fordon tills release så har vi årets hetaste onlinespel.

Medlem
Skrivet av FankeN:

Fixar dom balanseringen, hitboxarna och gör så att fordonen känns som fordon tills release så har vi årets hetaste onlinespel.

Håller med, plus att fixa nätkoden, fixa ljuden, fixa alla större buggar... Gör dem det så kan det bli årets online spel... MEN... jag tvivlar dem klarar av det.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Spelar väldigt mycket ET, men gillade verkligen själva spelkännslan i QW. Saknade det där härliga flytet. Sen så sög ljudet så totalt att man blev less efter 10min spelande, men hoppas fortfarande att det här spelet kan bli bra! Så det blir nog ett köp ändå.

Medlem

Tycker det var ett trevligt spel.
Förstår inte vad alla klagar på... flyter på fint, vacker grafik etc etc.

Kanske ska nämna att jag inte är någon direkt FPS person heller men tycker ändå att det var roligt.


signatur

osv.

Medlem

Jag var mycket nöjd med det, det blir definitivt en förbokning av detta spelet. Hade verkligen roligt.

Medlem

förstår inte hur vissa är så extremt negativa till det enda jobbiga med ljudet tycker jag är när kulorna träffar backen. låter som nå slags ljudbugg, men det kan jag garrantera att de åtgärdar.

de får enormt mkt feedback, och kan garrantera att de inte är som dice å bara skiter i'n.

spelet går lite ryckigt, de har lite hitboxproblem atm, men det är fan mer spelbart än bf2 någonsin varit imo och ändå är det bara i betafasen.

tror att det kommer att bli riktigt bra till slut, och att bedöma ett spel efter att ha lirat en beta, då är man bara dum. från beta till retail kan det hända sjukt mkt, har man lirat betor förut borde man ha erfarenhet när det gäller sånt

Medlem
Skrivet av Katana:

har man lirat betor förut borde man ha erfarenhet när det gäller sånt

Ja då har du nog inte själv spelat så mycket betor?? För av egen erfarenhet så är det inte ofta så stor skillnad på beta och retail, förutom massa buggfixar förstås men rent spelmässigt så är det oftast inte så stor skillnad. Däremot pre-alpha och retail är det ofta väldigt stor skillnad. Därför lägger jag inte för stora förhoppningar på SD klarar av att fixa spelet tills release. Men däremot efter ett antal patchar kan nog spelet bli riktigt bra...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

I lovin teh beta like i lovin teh tigurz

Medlem

Jag tror att man bör ha spelat ET fört att uppskatta ETQW, har man spelat BF så, tja... vi ET spelare känner ju igen oss i konceptet. BF spelarna letar väll fortfarande efter 12-13 flaggor att cappa...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Jag tror att man bör ha spelat ET fört att uppskatta ETQW, har man spelat BF så, tja... vi ET spelare känner ju igen oss i konceptet. BF spelarna letar väll fortfarande efter 12-13 flaggor att cappa...

word

utöver det vill jag nog bara tillägga en liten personlig fundering om att om man tidigare spelat bf-spelen så krävs det förmodligen att man investerar ganska mycket tid på att försöka lära sig och förstå inte bara spelsättet, men kanske även grunden till varför en viss klass är utformat på ett visst sätt. Kanske verkligen ha viljan att försöka lära sig tycka om det (ty skillnaderna är markanta jämfört med bf-spelen) som gör klasserna unika och tillsammans hjälps åt att balansera ut lagen.
Dock ska man nog inte säga alldeles för mycket om någonting i beta-stadiet, vi har till exempel fortfarande inte sett strogg attackera och GDF försvara bara för att nämna något. Kanske värt att notera att detta bara är en bana av de många som kommer finnas i retail?

Medlem

Detta spel var ett givet köp efter alla trailer/bilder, men efter att ha kommit över en beta och testat det nu i ett par dagar så tänker jag absolut inte köpa..
Finns ingen känsa för 5öre, mest stelt och allmänt tråkigt

Men ska väll inte döma allt nu det e ju trots allt en beta så blir att testa när ett eventuellt demo.

Medlem
Skrivet av akitaka:

Men ska väll inte döma allt nu det e ju trots allt en beta så blir att testa när ett eventuellt demo.

Ja det tycker jag du ska göra... Men som du säger, är inte demot mycket bättre än betan så lär nog många tänka som du. Själv är jag BF spelare, och jag kan erkänna att jag trodde spelet skulle vara en bf/et liknande spel i Quake världen. Men har inget med BF att göra med att jag inte är helt nöjd med ETQW betan. Det som stör mig är massa andra saker, som att fordonen är väldigt oproffsigt kodade, vapenljuden, allmänna känslan i styrningen m.m. Börjar tröttna på den eviga flamewar'en mellan BF och ET spelare. Och skulle nu ETQW floppa, vilket jag faktiskt tvivlar, men om så är det SD´s eget fel. Dem har faktiskt hypat spelet ganska mycket mot BF spelare. Kan ju vara så att det inte är SD´s eget val av PR. Men isåfall får dem ju säga ifrån... Många spelare som verkar motbjudna av betan är många BF spelare just för dem gick på HYPEN. Och jag kan erkänna att jag själv nog gjorde det lite också... Men kan man komma över den besvikelsen så kan man nog tycka om spelet i långa loppet... Det vill säga ifall SD fixat det mesta dåliga i spelet!!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Katana:

har man lirat betor förut borde man ha erfarenhet när det gäller sånt

Ja då har du nog inte själv spelat så mycket betor?? För av egen erfarenhet så är det inte ofta så stor skillnad på beta och retail

Lirade Auto Assault-betan förut. kändes riktigt kasst, det krashade å hade sig och var allmänt kackigt. så sket i att lira det på nån månad eller två. testade det sen igen, fortf under beta-fasen, och det var som ett helt nytt spel. det hade slutat krasha, sprojlans nytt interface etc.
samma sak med supreme commander betan. tog ett par veckors paus och sen när jag testlirade igen så var det en hel del som var förändrat.

kan garantera att etqw inte går guld i det stadie som det är i nu.

Medlem

är det nån skribent eller nån ingame film från spelet som har gett ett intryck av att spelet är skit? gamla filmer visar hur fordon fungerar precis som dom ska, gubbarna rör sig på ett snyggt sätt, allt verkar funka.

det kan vara så att SD betalar journalister för att ljuga men jag tror snarare att det som behöver fixas är kompabilitetsproblem.

men men, vad kan jag.

sen så måste man ju high lighta en kommentar från förtitten:
"If muppets acquire the MCP, the vehicle will automatically be annihilated by the game's in-built idiotometer"

Medlem

Mja, Bilarna fungerar inte direkt som dom ska, men nästan bra iaf.
fast kan hålla med om att gubbarna rör sig på ett snyggt sätt.

Medlem

Detta var ett spel jag hade stora förhoppningar om sedan jag såg de första bilderna under 2006. Förstå vilka möjligheter! En prequel till Quake serien. Jag tyckte väldigt mycket om det Wolfenstein: Enemy Territory, och var positiv till vad Splash Damage kunde uppnå med ett riktigt, kommerciellt spel. Ju mer man såg av gameplay videosarna, ju mer besviken blev man dock. Visst var det en del förbättringar sedan förra ET: större kartor, fordon, nya klasser och så. Men jämför man med ett spel som BF så är känslan i allmänhet inte bra alls. Nätkoden är förskräcklig, så man måste sikta 2-3 m åt det hållet som ens motståndare springer för att träffa. Sen laggar hela spelet lika mycket oavsett vilka settings man kör på. Jag har ändå ett riktigt kraftfullt system, som ska klara av spel som dessa. Grafiken är heller ingenting spektakulärt. Dom skryter om sina 500mb stora megatexturer, men som bara verkar vara slöseri på hårddisksutrymme. Miljöerna är ju knappt vackrare än de i BF2. Notera att jag inte är någon BF-fanboy ändå. Det har också sina problem, som till exempel att man måste vänta i en 10 min innan man får börja spela. Quake Wars kunde bara ha varit så mycket bättre. Det är synd, eftersom det visade sån potential. Inget köp för min del.

Medlem

spelet är ooptimerat, att avslå ett köp pga dålig prestanda.. äh, orka argumentera, ni som förlorar på't ;P

Medlem

Det är möjligt att andra banor är helt annorlunda men som det är i betan så känns det som om fordonen är i stort sett onödiga. Man spawnar sällan mer än 10-15 sekunder bort från "målet" och det är större chans att man tar sig dit osedd till fots.

Jag har aldrig sett att en bunt spelare hoppat in i ett fordon och åkt någonstans tillsammans och sedan hoppat ut. Dessutom känns fordonen som lådbilar i kartong med dålig styrning. Det är möjligt att en del av fordonen känns mer motiverade på andra kartor.

Jag hade gärna sett att de tog bort en hel del fordon (möjligen även en del andra funktioner) och koncentrerat sig på att göra en mer renodlad snabb "shooter".

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är möjligt att andra banor är helt annorlunda men som det är i betan så känns det som om fordonen är i stort sett onödiga. Man spawnar sällan mer än 10-15 sekunder bort från "målet" och det är större chans att man tar sig dit osedd till fots.

Jag har aldrig sett att en bunt spelare hoppat in i ett fordon och åkt någonstans tillsammans och sedan hoppat ut. Dessutom känns fordonen som lådbilar i kartong med dålig styrning. Det är möjligt att en del av fordonen känns mer motiverade på andra kartor.

Jag hade gärna sett att de tog bort en hel del fordon (möjligen även en del andra funktioner) och koncentrerat sig på att göra en mer renodlad snabb "shooter".

Fattar inte heller vad fordonen gör på den mapen. Wolf: ET´s Fueldump är fan större hehe, men som sagt fordonen kanske kommer till användning på andra maps.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

12
Skriv svar