Mirror's Edge - nytt från DICE

Robot
Medlem
Mirror's Edge - nytt från DICE

dom ska väll bli färdiga med bad company först


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Flakmonkey

Känns som att DICE borde vara tillräckligt stora vid det här laget för att kunna arbeta på mer än en titel åt gången

Medlem

Men med tanke på hur buggiga deras spel burkar vara så kanske de borde ta tiden till att lära sig programmera


signatur

There are few problems that cannot be solved with the usage of high explosives

Medlem
Skrivet av Molotov:

dom ska väll bli färdiga med bad company först

True that, ge mig Bad Company!

Skrivet av Liquid X:

Men med tanke på hur buggiga deras spel burkar vara så kanske de borde ta tiden till att lära sig programmera

Har inte du en bro att vakta, troll?

Medlem

Hörrni, visste ni om att de arbetar med 3 hemliga spelprojekt till som ännu inte offenliggjorts?

Spännande!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Molotov:

dom ska väll bli färdiga med bad company först

True that, ge mig Bad Company!

Skrivet av Liquid X:

Men med tanke på hur buggiga deras spel burkar vara så kanske de borde ta tiden till att lära sig programmera

Har inte du en bro att vakta, troll?

Smileyn tyder väl på att han inte var alltför seriös. Ett lättsamt skämt som ändå har en poäng. För min del var det just buggarna i BF2 som fick mig att till slut tröttna och lägga ner, så att Dice får sig en eller annan skämtsam gliring över sin oförmåga att släppa en färdig produkt så har jag svårt att se det som trollande.

Inaktiv

smileytolkare hör till lunarstorm...

Medlem

hmmm mirrors edge.... låter bra!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Hörrni, visste ni om att de arbetar med 3 hemliga spelprojekt till som ännu inte offenliggjorts?

Spännande!

Jepp...såg massvis med Bilder och Art som menade att dom hade ett nytt spel på gång

(Hade prao på DICE!)

Inaktiv
Skrivet av elak.:
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Molotov:

dom ska väll bli färdiga med bad company först

True that, ge mig Bad Company!

Skrivet av Liquid X:

Men med tanke på hur buggiga deras spel burkar vara så kanske de borde ta tiden till att lära sig programmera

Har inte du en bro att vakta, troll?

Smileyn tyder väl på att han inte var alltför seriös. Ett lättsamt skämt som ändå har en poäng. För min del var det just buggarna i BF2 som fick mig att till slut tröttna och lägga ner, så att Dice får sig en eller annan skämtsam gliring över sin oförmåga att släppa en färdig produkt så har jag svårt att se det som trollande.

Kan bara hålla med pga av buggarna så slutade jag också att spel Bf2.

Har Dice glömt Pc marknaden totalt ? Synd..


signatur

Bättre sent än aldrig!

Flakmonkey
Skrivet av Milec:

Kan bara hålla med pga av buggarna så slutade jag också att spel Bf2.

Har Dice glömt Pc marknaden totalt ? Synd..

Tja, där slipper de ju anpassa sitt spel till en massa olika kombinationer av hårdvara och därmed blir det lättare att undvika en massa buggar

Medlem

Milec: Jag har då inte spelat ett enda DICE-konsolspel... De har glömt konsolmarknaden

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Hero_Swe:
Skrivet av WaltX:

Hörrni, visste ni om att de arbetar med 3 hemliga spelprojekt till som ännu inte offenliggjorts?

Spännande!

Jepp...såg massvis med Bilder och Art som menade att dom hade ett nytt spel på gång

(Hade prao på DICE!)

var det krigs spel eller?


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv
Skrivet av Milec:

Har Dice glömt Pc marknaden totalt ? Synd..

Nej PC marknaden ær en dålig platform att sælja spel på. Om det inte vore før MMOG's skulle PC som platform varit død før længe sedan. Såfort konsoler har implementerat keyboard som standard kommer PC'n æntligen få sitt dødsryck.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Milec:

Har Dice glömt Pc marknaden totalt ? Synd..

Nej PC marknaden ær en dålig platform att sælja spel på. Om det inte vore før MMOG's skulle PC som platform varit død før længe sedan. Såfort konsoler har implementerat keyboard som standard kommer PC'n æntligen få sitt dødsryck.

Tror du ja..

Inaktiv

Mirror's Edge huh ... bara o invänta überhypen under de närmaste åren fram till release 2010.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Milec:

Har Dice glömt Pc marknaden totalt ? Synd..

Nej PC marknaden ær en dålig platform att sælja spel på. Om det inte vore før MMOG's skulle PC som platform varit død før længe sedan. Såfort konsoler har implementerat keyboard som standard kommer PC'n æntligen få sitt dødsryck.

Finns klart bäst spel till pc. Spelar mest på den.
Pc som spelplattform kommer aldrig försvinna. Inte så länge jag lever iaf

Medlem

Känns som om de enda spelen som släpps till PC är multiplayer spel, fast de har väl sina orsaker såklart.

Ska bli kul att se vad detta är för spel.

Medlem

Men FFS BATTLEFIELD 3 DÅ????!!!

Medlem
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Hero_Swe:
Skrivet av WaltX:

Hörrni, visste ni om att de arbetar med 3 hemliga spelprojekt till som ännu inte offenliggjorts?

Spännande!

Jepp...såg massvis med Bilder och Art som menade att dom hade ett nytt spel på gång

(Hade prao på DICE!)

var det krigs spel eller?

Vet inte om jag kan avslöja det innan dom gör det själva....skrev ju sånt där "Icke säga" papper!

Inaktiv
Skrivet av ZereCool:

Finns klart bäst spel till pc. Spelar mest på den.
Pc som spelplattform kommer aldrig försvinna. Inte så länge jag lever iaf

Spel kommer alltid finnas på PC, visst.. Det ær fortfarande den enda øppna spelplatformen før amatørspelutvecklare och modare.

Men hurvida det finns bæst spel på pc eller inte handlar væl om en smaksak. Det går dock inte att førneka att Halo, Metal Gear Solid, Final Fantasy, Sonic, Tomb Raider och alla andra tusen konsolspel som har portats från konsol till PC kommer snart inte bli portade længre.

Skrivet av kozzak:

Tror du ja..

Japp, jag tror. Likaså som du tror att PC marknaden inte kommer dø.

Det ær helt enkelt inte gångbart att sælja produkter på PC'n. Det finns alldeles før mycket illegal piratkopiering att marknaden blir undersaturerad.

Jag ær spelutvecklare sjælv, det ær så folk i industrin resonerar.

Medlem
Skrivet av kozzak:
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Milec:

Har Dice glömt Pc marknaden totalt ? Synd..

Nej PC marknaden ær en dålig platform att sælja spel på. Om det inte vore før MMOG's skulle PC som platform varit død før længe sedan. Såfort konsoler har implementerat keyboard som standard kommer PC'n æntligen få sitt dødsryck.

Tror du ja..

Tror nog att många spelutvecklare ser det så bl.a. p.g.a. piratindustrin. Själv tycker jag att PC är den med underhållande maskinen om man ska jämföra med konsoler, men det finns väldigt många spel som jag hellre spelar på konsol.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

ju mer konsoler och spel till dessa som kommer på marknaden desto mer piratkopior blir det till dom. säg att dataspelsmarknaden helt dör ut då måste man ju piratkopiera spel till konsol.

on topic, även om det är buggiga spel som släpps från DICE så är dom väldigt underhållande så det här blir nåt att hålla ögonen på.

Medlem

Det vore konstigt om DICE bara jobbade på ett spel i taget när man är över 250 pers...


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Kul att ni säger att PC:n är död så fort konsol får tangentbord [och mus]. Vad har ni plötsligt då? Hoho, en PC!

Tycker fortfarande det är skitkul att de lyckas kränga spel för uppåt 800kr till de nya konsollerna, när utvecklingen inte skiljer sig från PC-spel. Om nånting borde det kosta mindre, då man slipper testa produkten på hundratals system.

Men men, för min del har de bästa spelen alltid funnits på PC. Halo-serien är ju ett skämt - nej, ge mig Total War och OFP/Armed Assault!

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Milec:

Har Dice glömt Pc marknaden totalt ? Synd..

Nej PC marknaden ær en dålig platform att sælja spel på. Om det inte vore før MMOG's skulle PC som platform varit død før længe sedan. Såfort konsoler har implementerat keyboard som standard kommer PC'n æntligen få sitt dødsryck.

Du menar när consolerna går över till att vara datorer.

Inaktiv
Citat:

Noken skrev:

Känns som om de enda spelen som släpps till PC är multiplayer spel, fast de har väl sina orsaker såklart.

Ska bli kul att se vad detta är för spel.

Har Noken glömt bort Half-Life 2? Episode 2 kommer väl inom de närmsta 6 månaderna *Längtar*

Inaktiv
Skrivet av gimpfarfar:

Kul att ni säger att PC:n är död så fort konsol får tangentbord [och mus]. Vad har ni plötsligt då? Hoho, en PC!

En konsol med tangentbord och mus har inte samma möjlighet till interaction som en PC där man har hårdvaruaccess. Problemet för PC'n ligger i piratkopiering, det går inte att förneka.

Jag har alltid varit en PC människa, tills jag en dag inte hade spelat något PC spel på 2 år och hade lirat igenom 4-5 underbart bra spel på konsoller. Med undantag av Medieval II så har jag inte lirat något PC spel alls.

12
Skriv svar