Mirror's Edge - nytt från DICE

Medlem
Skrivet av Colle:
Citat:

Noken skrev:

Känns som om de enda spelen som släpps till PC är multiplayer spel, fast de har väl sina orsaker såklart.

Ska bli kul att se vad detta är för spel.

Har Noken glömt bort Half-Life 2? Episode 2 kommer väl inom de närmsta 6 månaderna *Längtar*

Det är ju Steam, halvt om halvt multiplayer när de är beroende av att man kopplar upp sig ju

Inaktiv

nu när dom har förstört BF kanske de är på tiden att göra ett annat spel så dom kanske bättrar på sitt rykte

Inaktiv
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Milec:

Har Dice glömt Pc marknaden totalt ? Synd..

Nej PC marknaden ær en dålig platform att sælja spel på. Om det inte vore før MMOG's skulle PC som platform varit død før længe sedan. Såfort konsoler har implementerat keyboard som standard kommer PC'n æntligen få sitt dødsryck.

Konsolerna kommer aldrig bli så anpassningsbara som PC'n och kommer därför inte dö.
Tack vare att man kan göra så mycket mer och lättare uppdatera och tillföra nytt material med hjälp av PC'n så tror jag att den alltid kommer vara vid liv.

Dock så håller jag med många andra och det är att Piratindustrin är stor och fler väljer att utveckla Betal-baserade spel, med månadskostnader och sånt.

Så PC'n spelen kommer nog bästå mer av sådant i framtiden.

Medlem
Skrivet av PheoniX_VII:
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Milec:

Har Dice glömt Pc marknaden totalt ? Synd..

Nej PC marknaden ær en dålig platform att sælja spel på. Om det inte vore før MMOG's skulle PC som platform varit død før længe sedan. Såfort konsoler har implementerat keyboard som standard kommer PC'n æntligen få sitt dødsryck.

Du menar när consolerna går över till att vara datorer.

klockrent! haha!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Hero_Swe:
Skrivet av WaltX:

Hörrni, visste ni om att de arbetar med 3 hemliga spelprojekt till som ännu inte offenliggjorts?

Spännande!

Jepp...såg massvis med Bilder och Art som menade att dom hade ett nytt spel på gång

(Hade prao på DICE!)

var det krigs spel eller?

Vet inte om jag kan avslöja det innan dom gör det själva....skrev ju sånt där "Icke säga" papper!

förstod det hehe;)


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Men seriöst, i framtiden så kommer det inte vara någon skillnad på PC eller konsol, allting kommer kunna spelas överallt. Allting kommer att växa ihop.

Medlem

De som tror att PCn kommer att dö som plattform?
Vad är då "games for windows"?
MS satsar hårt på att premiera PCn som plattform, dx10 med sin unifierade arkitektur, vista har funktioner för att samla och lättare instalelra och köra spel, GFW handlar även om att simplifiera för utvecklare så att man inte behöver bry sig lika mkt om vilken cpu/gpu/moderkort en användare har, det ska bara gå att köra...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Synd bara att FPS suger på konsol.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Synd bara att FPS suger på konsol.

take that back!!!:evil::P


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av iramirion:

[...] och alla andra tusen konsolspel som har portats från konsol till PC kommer snart inte bli portade længre.

Är fan på tiden

Så länge som det finns hemdatorer så lär det finnas gott om spel till dem. Det går inte heller att förneka att konsollerna börjar närma sig hemdatorerna både hårdvaru-, mjukvaru- och koncept-mässigt.

Intressant är dock även att microsoft tycks vilja arbeta mot att "konsollifiera" hemdatorerna - genom begränsning av tredjepartsprogramvara, DRM, palladium, certifiering av spel och allmän fördummning av datoranvändare.

Om konvergensen fortsätter, och vi får en enda spel/internet/ordbehandlings-plattform, kommer det då att vara en "konsoll" eller en "hemdator"?

Så länge som det står en PC i var mans hem kommer det finnas spel till dem. Men hur länge till kommer konceptet PC som vi känner till det idag att existera?

Medlem

"The only image we've seen from the game shows a young Asian female dressed like some kind of futuristic punk. And she's crouching holding a pistol down between her legs.

Weird, circuit-board-looking tattoos run down the outside of her right arm from the shoulder, and black bobbed hair frames a face that's covered in white foundation. Surrounding her right eye is crazy black make-up shaped in a star.

Advertisement:
It reminds us of the movie Nikita in a way, and gives the impression of a futuristic setting."


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Hipshot:

Synd bara att FPS suger på konsol.

take that back!!!:evil::P

Jag kan inte. Jag talar alltid sanning.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Hipshot:

Synd bara att FPS suger på konsol.

take that back!!!:evil::P

Jag kan inte. Jag talar alltid sanning.

där ljög du allt!:D


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Hipshot:

Synd bara att FPS suger på konsol.

take that back!!!:evil::P

Jag kan inte. Jag talar alltid sanning.

där ljög du allt!:D

Ok, sorry - glömde ju att det troligen går snabbare att starta på en konsol, det gör ju att följande inte kan appliceras; Sämre kontroll, sämre grafik; sämre internet/lan -möjligheter; sämre mod- och utvecklarstöd.

En riktigt skön feature med FPS på konsol är att de nästan alltid använder auto-aim (eller så snappar fienderna till siktet, vem vet), pga att man inte kan sikta korrekt nog - tar man bort detta så kanske inbitna konsollare börjar misstro handkontrollen som det ultimata verktyget att spela FPS med. Rent erbarmligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar