Grand Theft Auto IV:s andra trailer släppt

Medlem
Skrivet av matte__86:

Bara jag som tycker Manhattan verkar vara väldigt litet? ESB precis brevid Times Square och Ground Zero =/.

Hur ser man att dessa platser är för nära varandra i trailern?

Medlem

trailern var okej


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv
Skrivet av radiuz:
Skrivet av Spitt:
Skrivet av Cane:
Skrivet av bf07:
Skrivet av radiuz:

Ser riktigt kul ut! Men varför är frameraten så ostabil?

Du tänker möjligtvis inte på att det kanske är filmen som hackar för att x antal tusen personer streamar den samtidigt?
Jag tyckte att spelet i sig verkade flyta fint.

Nej det var inte filmen som hackade utan själva spelet.

Man får helt enkelt hoppas på att spelet färdigställt inte kommer att vara så här ostabilt för annars blir det tyvärr inget köp.

När jag såg trailern på Rockstars sida "hackade" det för mig.
När jag ser på versionen som ligger uppe på youtube eller
den som FZ har uppe så "hackar" det INTE utan flyter på bra.

Ser du i syne eller? Jag tankade trailern från GameTrailers i HD, och det hackar på riktigt fint! Du får gärna skicka versionen som inte hackar

Har laddat ner och streamat ner olika versioner nu,
vissa hackar, vissa hackar inte.

Denna versionen laddade jag ner och spelade upp i VLC,
den hackar INTE för mig utan flyter på som den ska.

http://www.teamxbox.com/age_verify.php?t=movies-games&id=4923

Inaktiv

Asbra trailer! Grym musik, passar riktigt bra.

Medlem

Kommer det verkligen att komma till PC då? det är ju frågan, sjukt ledsen blir jag om det inte gör det, för GTA:SA var verkligen löjligt bra till PC

Medlem

Prövade din länk Spitt, hackade på precis likadant! Om du inte förstått så kan du inte ändra på hur filmen är inspelad..

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av matte__86:

Bara jag som tycker Manhattan verkar vara väldigt litet? ESB precis brevid Times Square och Ground Zero =/.

Hur ser man att dessa platser är för nära varandra i trailern?

Här kommer min nördiga redovisning av avstånden på Manhattan.
Givetvis är jag medveten om att det är en "fantasi" version av New York, men tycker det verkar kasst om de klämt ihop det helt.

Verkliga avstånd (cirka):
Ground Zero - ESB 4.5km
ESB - Times Square 900m

Screenshot av GTA's avstånd.
http://i88.photobucket.com/albums/k195/matte__86/vlcsnap-9824...


signatur

.

Inaktiv

När ska dom inse att GTA serien funkar bättre på dator än konsoler.

Medlem

Vart inte överdrivet läskad. Jag fick mer sug från förra trailern eftersom det verkade vara så "nytt". Nu såg det inte särkilt annorlunda ut från de tidigare spelen,

Medlem
Skrivet av biggelsworth:

När ska dom inse att GTA serien funkar bättre på dator än konsoler.

när piratkopieringen minskat


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Wow, vilka grejer. Grafik, mocap, och ljud har ju blivit rejält mycket bättre sen GTA:SA

Vad är det sen för larv om att han inte kan prata pga brytningen? Det låter ju grymt! Rysk brytning at its best!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

varför allt snack om kass FPS?! Spelet är ju inte ens inne i Alpha-stadiet! Inte konstigt att det är dåligt optimerat än sålänge... Vänta tills åtminståde Beta-stadiet, då lär det se lite bättre ut.

Och matte, tror du seriöst att dom kan göra så stora ytor med så mycket detalj som NY har med dagens teknik? hehe

Inaktiv
Skrivet av Eschricht:

Och matte, tror du seriöst att dom kan göra så stora ytor med så mycket detalj som NY har med dagens teknik? hehe

True Crime New York likades rätt bra faktiskt. Kanske lika snyggt som GTA IV, men stort någorlunda rätt avstånd var det iaf.


signatur

.

Medlem

När det väl kommer till GTA4 tänker jag avskaffa allt vad "real-life" heter...

Medlem
Skrivet av Eschricht:

varför allt snack om kass FPS?! Spelet är ju inte ens inne i Alpha-stadiet! Inte konstigt att det är dåligt optimerat än sålänge... Vänta tills åtminståde Beta-stadiet, då lär det se lite bättre ut.

Spelet ska släppas om tre månader så det är nog bäst för Rockstar att spelet är i det stadiet du väljer att kalla "beta".

Det är mer eller mindre standard att nya spel har dålig framerate nuförtiden vilket är en mycket dyster trend, då det så tydligt visar vilken attityd många spelutvecklare har; Så länge spelet ser bra ut på bild så säljer det, sen kan spelet i sig vara opolerat och trasigt.

Jag får gråta mig till sömns, hårt omfamnande Quake 3-motorn, ikväll igen. :\

Medlem
Skrivet av matte__86:
Skrivet av Margy:
Skrivet av matte__86:

Bara jag som tycker Manhattan verkar vara väldigt litet? ESB precis brevid Times Square och Ground Zero =/.

Hur ser man att dessa platser är för nära varandra i trailern?

Här kommer min nördiga redovisning av avstånden på Manhattan.
Givetvis är jag medveten om att det är en "fantasi" version av New York, men tycker det verkar kasst om de klämt ihop det helt.

Verkliga avstånd (cirka):
Ground Zero - ESB 4.5km
ESB - Times Square 900m

Screenshot av GTA's avstånd.
http://i88.photobucket.com/albums/k195/matte__86/vlcsnap-9824...

Avstånden mellan Empire State Building, Chrysler Bildingoch Times Square verkar ju stämma. Avstånden söderut ser lite hoptryckt ut men å andra sidan har jag inte sett hur Manhattan ser ut från New Jersey sidan.

Inaktiv
Skrivet av lagg:

kommer det till pc?

Förhoppningsvis, de andra GTA-spelen har ju kommit till PC så varför inte fyran?


signatur

Vad är meningen att jag ska skriva?

Inaktiv

Jag upplever tyvärr att även HD verrren som jag laddade ner "hackar" också och får fps drop.


signatur

"We are the knights who say NI!"

Medlem
Skrivet av asker:

Spelet ska släppas om tre månader så det är nog bäst för Rockstar att spelet är i det stadiet du väljer att kalla "beta".

Det är mer eller mindre standard att nya spel har dålig framerate nuförtiden vilket är en mycket dyster trend, då det så tydligt visar vilken attityd många spelutvecklare har; Så länge spelet ser bra ut på bild så säljer det, sen kan spelet i sig vara opolerat och trasigt.

Jag får gråta mig till sömns, hårt omfamnande Quake 3-motorn, ikväll igen. :\

Trend? Mer eller mindre standard? Give me a break...

Medlem

Vadan allt detta gnäll? Spelet ser ju skitfint ut! Att ens nämna att det går segt när dom panorerar kameran runt huvudkaraktären är ju ganska löjligt då det är uppenbart att klippet går i ultrarapid (kolla fotgängarna i bakgrunden). Resten ser utsökt ut. Jag hade inte brytt mig om spelet såg likadant ut som GTA: SA, bara jag får ett nytt GTA! Att spelet nu ser bättre ut än tidigare är bara en bonus.

Verkar bli ett riktigt coolt spel helt enkelt..

Rösten påminner mig om Peter Stormare i Bad Boys II och Armageddon..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Man blir ju riktigt sugen på spelet av den här trailern.

Skrivet av Bill:

Hej!

Que pasa?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Kul att se mer av spelet, sjukt imponerande! FPS dropsen är nog inget som kommer vara i slutprodukten (varför skulle det?).

Medlem

Härligt att se så många positiva personer.

Medlem

Mumma, jag vill ha.


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

Har folk ingen annanstanns att gnälla? Jesus.
Nån tävling i gnällighet jag missat?

OnT: Tycker det ser skitbra ut

Medlem
Skrivet av Explosivo:

Är det bara jag som tycker att huvudpersonens ögon, eller hela ansikte ser väldigt stelt och konstig ut?

Jo jag håller med dig. Ansiktsanimationerna var i stort sett obefintliga. Lite synd tycker jag.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Erhm.. fanns typ 3-4 ställen där man kunde se ansikterna (när dom pratade), och där man såg så tyckte iaf jag att ansiktsanimationerna var mer än ok. But hey thats me :]

Inaktiv

Var snyggt och så men frameraten
MIN FRAMERATE :evil:
Det här är 2007/2008 liksom

Skriv svar