Doug Lombardi lättar på trycket

Robot
Medlem
Doug Lombardi lättar på trycket

mhm, lite aftonblaskan-varning på rubriken där. läsaren får för sig att doug har råkat pinka i brallan eller nått, men så är det bara massa företagstjaffs

Medlem

visst är digitala köp bekväma men att kunna gå ned till en butik och inhandla sig en fysisk produkt är iaf för mig betydligt mer värt. Man vill ha sitt spel/film i fysik form. dessutom är pris skillnaden nästan obefintlig i dagsläget. Dessutom ska man komma ihåg att hälften av all försäljning i butik är impulssköp.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Kalla mej bakåtsträvare, men spelbutiker for life! :evil:


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

jag håller mig nånstans mittemellan. jag pallar inte att gå till en spelbutik på stan, för de har alltid löjliga priser och ett riktigt klent sortiment.

köper hellre aldrig helt digitalt, då jag föredrar att ha spelet i hand. har visserligen köpt ett par lir på steam :0~

nä, föredrar att beställa spel från tex webhallen. bra sortiment, snabba leveranser och man behöver inte flytta sig en meter från datorn för att få spelet ;P

Medlem

Jag tycker att steam är mycket bra. Hoppas bara dom kan få ner priserna lite oxå!
Tycker det är skönt att slippa alla fodral!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Katana:

mhm, lite aftonblaskan-varning på rubriken där. läsaren får för sig att doug har råkat pinka i brallan eller nått, men så är det bara massa företagstjaffs

Jag håller delvis med. Jag använde medvetet ett uttryck som vanligtvis betyder att pinka men i det här fallet betyder något helt annat. Jag hoppades att läsarna inte skulle tolka det så, eftersom vi aldrig skriver "skvallernyheter" utan istället om spel.

Min tanke:

"Doug Lombardi lättar på trycket" > "Valve-Steam-Ånga-Tryck"


signatur
Medlem

jag köpte mitt första spel digitalt för nån vecka sen, det var HL2 Ep1 för $9 det kostar ca 200kr i affären.

jag har inget emot att köpa digitalt men då ska det vara en bra tjänst som tex Steam inte nån buggig seg sida man ska regga sig på osv eller nå annat skit.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

En av få rubriker jag faktiskt uppskattat och sett som fyndig. Bra jobb med den

Ja spel i butiker kommer ju inte försvinna ännu på ett tag, men när fler och fler spelbutiker nu börjar erbjuda nerladdningstjänster för spel så kan man nog inte sticka under stolen med att spel köpta i butik en dag kommer vara ett minne blott.

Det gäller helt enkelt att hänga med i utvecklingen. Man kan inte sitta och titta på som butiksägare och muttra om hur bättre just sitt koncept är, när trenden börjar peka åt ett annat håll.

Medlem

Falco Lombardi

Medlem

online klientförsäljare lär inte bli feta på mig

jag köper alla spel i fysisk form


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Stortitlarna som jag verkligen vill ha köper jag helst i affären, men digital distribution gör ju att mindre utvecklare får komma till tals och uppiffade versioner av gamla spel (XCom: Terror from the Deep tex) kan släppas igen utan att dra igång en enorm karusell med utgivare och distributionsled för det hela. Steam är kanon men kommer aldrig att ersätta den fysiska kopian man kan ha i handen helt och hållet.

/ LordDaimos

1
Skriv svar