Colin McRae kör över motståndet

Robot
Inaktiv
Colin McRae kör över motståndet

Men självklart. Finns det något annat spel i den här klassen? Rally alltså. =/

Medlem

Spelet är grymt... Men synd att "code"masters inte är bra på fysik/AI kodning... Så fort man spelar mot andra spelare i spelet så börjar spelet sagga ihop... Men när man spelar själv(rally) så funkar det perfekt, snygt är det också... Nu tänker många ja det är väl din dator det är fel på... Nja tvivlar på det, för samma problem händer på både 360 och mitt semi high end dator... Så det syns att det är koden det är fel på... Och McRae serien har väl sällan behövt koda motståndar AI?? Kan det vara där erfarenheten brister???


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Någon som vet om styrningen är lika fuckad i fullversionen som den var i demot ?
(Har en MoMo ratt som jag aldrig fick fungera bra)


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Någon som vet om styrningen är lika fuckad i fullversionen som den var i demot ?
(Har en MoMo ratt som jag aldrig fick fungera bra)

Undrar detsamma. Har också en MoMo-ratt och den känsla jag fick av demot är att det är ospelbart. Man har liksom ingen kontroll över bilen.

Medlem

Det är ett arkadspel, klart rattar inte känns rätt. Skaffa Richard Burns Rally on du/ni vill ha simulator och realism.

Medlem

Jag vet inte hur det är med MoMo, men med min Logitech G25 är körkänslan helt underbar! Full kontroll har jag över mina vrålåk. Roligaste och mest fartfyllda racing-spel på länge

Medlem

Bästa bilspelet jag har spelat, helt klart.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

det var riktigt nice...men jag saknar länder i spelet såsom sverige och finland.

Medlem
Skrivet av Jinx:

det var riktigt nice...men jag saknar länder i spelet såsom sverige och finland.

Ja för ett spel som heter DiRt borde ha snöbanor *hint hint*


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

mis
Medlem

går inte o köra med min ratt i demot lr fullversionen ;X

laggar efter som fan


signatur

etqw?

Medlem

Funkar skitbra med min momo-ratt, och enda gången jag märker av lite lagg är när alla åtta motståndare ligger framför en, vilket inte borde hända så ofta ;).

Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Jinx:

det var riktigt nice...men jag saknar länder i spelet såsom sverige och finland.

Ja för ett spel som heter DiRt borde ha snöbanor *hint hint*

Men asfalt? ..:$


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Heya:

Det är ett arkadspel, klart rattar inte känns rätt. Skaffa Richard Burns Rally on du/ni vill ha simulator och realism.

Vet att det är ett arkad spel, har redan RBR och det är nice som fan.
Men ibland vill man relaxa och bara leka lite.

Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Jinx:

det var riktigt nice...men jag saknar länder i spelet såsom sverige och finland.

Ja för ett spel som heter DiRt borde ha snöbanor *hint hint*

Fast snömodd är ganska Dirt det med *tycka*


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Det är så äckligt fucked up att bara RBR klarat av att skapa den enda äkta simulator känslan. Fysiken, effekterna (dock leder colin på ljudfronten) närvarokänslan.

Förresten, rökeffekterna suger i nya Colin. Hade önskat de stannat kvar lite längre och mjukare animationer på partiklarna... Och japp, jag har maxxat inställningarna...

Nya Colin Mc'Rae är ändå jävulskt kul... Speciellt när man möter andra bilar på banorna. Men i RBR känns det fan som man verkligen kör en rallybil, el bil överhuvudtaget. Som sagt fucked up...
Heja sverige's spelutvecklare!!! De kan göra grejer.

Inaktiv

Nu är det ju som så att dirt inte utger sig för att vara en simulator, till skillnad från rbr.

Medlem

Gott folk, tänk er RBR i samma spellägen som finns i detta.. Alltså flera bilar på banan och åka och knuffa på varandra. Plus att bilen ska bli skadad som i rbr.. Vore asmäktigt

Medlem
Skrivet av -=anders=-:

Det är så äckligt fucked up att bara RBR klarat av att skapa den enda äkta simulator känslan. Fysiken, effekterna (dock leder colin på ljudfronten) närvarokänslan.

Förresten, rökeffekterna suger i nya Colin. Hade önskat de stannat kvar lite längre och mjukare animationer på partiklarna... Och japp, jag har maxxat inställningarna...

Nya Colin Mc'Rae är ändå jävulskt kul... Speciellt när man möter andra bilar på banorna. Men i RBR känns det fan som man verkligen kör en rallybil, el bil överhuvudtaget. Som sagt fucked up...
Heja sverige's spelutvecklare!!! De kan göra grejer.

Vad har du för dator? Det lagga som aset i 1280*1024 på ett 7800gtx, kanske börjar blir lite old nu:s


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Jinx:

det var riktigt nice...men jag saknar länder i spelet såsom sverige och finland.

Ja för ett spel som heter DiRt borde ha snöbanor *hint hint*

Inte för att vara petig men när var det vinterlandskap under sommarmånaden augusti?

Enda två snöländerna är Sverige och Norge under VMs rallycirkus

Medlem

Jag köpte spelet i onsdags tillsammans med en ratt "G25" och det lilla jag har spelat hittills så måste jag säga att det fungerar UA. En klockad E4300@3.2Ghz och ett 8800GTS 320MB fungerar utmärkt i 1280x1024.

1
Skriv svar