Tävling - vinn barebone-burkar från Shuttle!

Medlem
Medlem

Trevligt med lite tävling på sommaren.

Inaktiv

Hade varit kul om FZ höll i Shuttle tvälingen och Sweclockers höll i en tävling där man kunde vinna grejjer att peta i burkarna.

Inaktiv

Fina burkar det där. Har en äldre variant av P-chassit och är nöjd förutom att fläktarna låter lite mycket. Detta chassit ska dock vara tystare.

Inaktiv

Alltid lika skoj med tävlingar. Fina priser vad det ju med.


signatur

Bättre sent än aldrig!

Medlem

Undrar även om de menar sp eller mp. Då det är olika antal i dessa.

Medlem

Aight, nu har jag svarat rätt på alla frågor och kom på ett katchigt namn till utslagsfrågan.. jag sitter utan chasi just nu dessutom, så det är på tiden att jag vinner nått på en FZ tävling.. Go me!

Medlem

Hmm 400W PSU... Det räcker inte så långt dock.

Medlem

jag ändrade på e-post adressen nu i efterhand, missade senast biobiljetter eftersom jag sällan kollar mailen som kom till den gamla adressen :/
hoppas det inte är ett problem..


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag brukar aldrig tävla på nätet men just när det gäller FZ brukar jag vara med... har aldrig vunnit något dock och jag har heller aldrig sett resultat på någon av de tävlingar jag varit med i...

Sist var det betanycklar... minns fatal1ty ljudkort bla... tävlingarna går ut med sista anmälningsdatum sedan hör man inte något mer...

Det borde finnas en "prenumerations funktion" som när man bevakar en tråd fast som gäller tävlingar.
Tävlingar är kul, mer sån't, men jag vet att det finns ett missnöje eftersom man inte får svart på vitt vem som vunnit vad och när utan att uttryckligen be om det... Är det inte lite väl ofta samma människor vinner också? (konspirationsteori 1.0)

Personligen kommer jag inte blir nöjd med FZ's tävlingar förrens JAG vinner!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Redaktör
Skrivet av CastorFiber:

jag har heller aldrig sett resultat på någon av de tävlingar jag varit med i...

Vi brukar publicera vinnarna på tävlingssidan och skriva en nyhet om att den är avgjord. Se t.ex. Hostel 2-tävlingen.

Skrivet av CastorFiber:

Sist var det betanycklar... minns fatal1ty ljudkort bla... tävlingarna går ut med sista anmälningsdatum sedan hör man inte något mer...

Det är omöjigt att göra alla nöjda - en del klagar på för lite info, andra på att vi spammar nyheter om tävlingarna... Quake Wars-vinnarna skrev vi inte ut (tidsbrist inför midsommar - jag hann helt enkelt inte). Men vinnarna meddelades via mejl, och så länge de vet så är det grundläggande informationsbehovet fyllt.

Skrivet av CastorFiber:

Tävlingar är kul, mer sån't, men jag vet att det finns ett missnöje eftersom man inte får svart på vitt vem som vunnit vad och när utan att uttryckligen be om det...

Vi brukar som sagt redovisa vinnarna. Konspirationsteorin kan du lägga ner - om vi ville dela ut prylar enligt egna önskemål vore det ingen idé att krångla till förfarandet via tävlingar.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi brukar publicera vinnarna på tävlingssidan och skriva en nyhet om att den är avgjord. Se t.ex. Hostel 2-tävlingen

Ja, konstigt att jag med flera konstant lyckas missa resultatet. Jag häng ifs mest i forumet men ändå...

Skrivet av Tompa:

Det är omöjigt att göra alla nöjda - en del klagar på för lite info, andra på att vi spammar nyheter om tävlingarna... Quake Wars-vinnarna skrev vi inte ut (tidsbrist inför midsommar - jag hann helt enkelt inte). Men vinnarna meddelades via mejl, och så länge de vet så är det grundläggande informationsbehovet fyllt.

Finns det verkligen någon som klagar på för mycket information om tävligarna? Om man inte gillar tävlingar alls kan jag förstå att man klagar men inte annars... Om 3000 pers är med i en tävling och de tre som vinner är de enda som får informationen så håller jag verkligen inte med om att ett grundläggande informationsbehov är fyllt. Verkligen inte.

Skrivet av Tompa:

Konspirationsteorin kan du lägga ner - om vi ville dela ut prylar enligt egna önskemål vore det ingen idé att krångla till förfarandet via tävlingar.

Det där håller inte... 3000 anmälda till en tävling har ett stort värde när man skaffar sponsorer, att ge bort saker har det endast för den som får...

Jag har själv "jobbat" på en sida som skall vara onämnd (finns inte längre i samma regi) och där delades priser ut med taktiken:
Motivera varför du tycker... osv - det är en fribiljett att ge priset till den person man tjänar mest på att ha som besökare... "Vi ger priset till den här snubben så kommer alla hans lärljungar att komma..." typ.
En fin konspirationsteori kan man inte bara släppa sådär hursomhelst - en uppmaning att "lägga ner" är ju som att hälla bensin på elden.

EDIT: Jag påstår inte att FZ fuskar - en teori är bara kul så länge den inte blir bevisad...dramatiskt avslut


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Redaktör
Skrivet av CastorFiber:

Ja, konstigt att jag med flera konstant lyckas missa resultatet. Jag häng ifs mest i forumet men ändå...

Ja, det är konstigt. Så gott som varje gång meddelar vi vinnarna, skriver nyhet om dem och pubbar deras namn på respektive tävlingssida... Du får helt enkelt lämna forumet ett ögonblick om du är intresserad av resultaten. Kika även i nyhetsarkivet.

Skrivet av CastorFiber:

Om 3000 pers är med i en tävling och de tre som vinner är de enda som får informationen så håller jag verkligen inte med om att ett grundläggande informationsbehov är fyllt. Verkligen inte.

De som vann fick besked om det - det är basic-info. Hann som sagt inte göra mer än så. Och det var (förhoppningsvis) en engångsföreteelse.

Konspirationsteorin - tro vad du vill, vad det nu är. Jag tänker inte ödsla energi på att försöka bemöta sånt jag vet är helt befängt och irrelevant.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Konspirationsteorin - tro vad du vill, vad det nu är. Jag tänker inte ödsla energi på att försöka bemöta sånt jag vet är helt befängt och irrelevant.

Slappna av farfar, ta ett skämt liksom...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Jag litar helt och hållet på att FZ (och andra företag) sköter sina tävlingar och vinstutdelningar korrekt.
Sen förstår jag om man börjar undra varför inte tävlingsresultaten/vinnarna meddelas på hemsidan. Då kan det vara lätt att börja tvivla på om det gått rätt till; "Har de ens delat ut priserna?, Vem/vilka vann?, Var det inte "rätt" personer som vann och de valde själva ut en vinnare." osv.

Och angående tävlingsinformationen så tycker jag att den var alldeles tillräcklig.

12
Skriv svar