The Station Agent

Inaktiv
The Station Agent

I tisdags missade jag filmen The Station Agent pga att jag blev extrainkallad på jobbet. Dom ringde vid fem och jag skulle börja vid sju, en av de första sakerna jag tänkte på när jag la på luren va "nu måste jag komma ihåg att spela in The Station Agent".
Men det gick ju såklart käpprätt åt helvete. Jag tänkte till och med på det när jag bytte om, men trettio sekunder senare var det som bortblåst ur skallen.

Grejen är den att jag kommer ihåg när den här filmen kom 2003 och var med i filmkrönikan för över 5 år sedan. Den fick bra betyg och jag ville verkligen se den, men det blev aldrig så. Sen dess har jag haft två roliga scener från filmen i huvudet i fem år, men jag har inte kommit på vad filmen heter.
Så i tisdags var det äntligen dags, men icke sa nicke.

Handling: "The passion of the lonely and quiet dwarf Finbar McBride is trains. Fin inherits some land with an old depot in the middle of nowhere in Newfoundland, New Jersey, when his partner, also a fanatic for trains and unique friend Henry Styles, dies. He moves to the train station, where his neighbor is the Cuban Joe Oramas, who is manning his sick father's hot-dog trailer. He also meets Olivia Harris, a clumsy divorced woman who grieves the death of her beloved son Sam. After some days, the weird trio becomes friends."
(Tack Claudio Carvalho, IMDB.com)
Gillade verkligen Peter Dinklage när han var med i Nip/Tuck också, definitivt min favoritdvärgskådespelare, Verne Troyer samt vaktmästarens assistent i Scrubs får ursäkta.

Jag vet att jag är glömsk, men sällan har det drabbat mig såhär hårt.
Som straff har jag nu i snart två dygn bombarderat min hjärna med diverse bögporrsbilder, flera av dom involverandes Barack Obama med fler fingrar i analen än vad han själv förmodligen trodde var möjligt.
Även Jan Guillou har fått vara med på några hörn.

Det ska väl lära den där glömske fan.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
The Station Agent

Hyr! Den är skitbra.

Inaktiv

Jävla helvete, filmen kostar 99:- på CDON, som jag beställde från i förrgår.
Synd att man är så jävla trögtänkt.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv

Mmm, den filmen såg jag också får ett par år sedan. Bra, egen stil, den typ av film jag gillar.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

1
Skriv svar