Ingen hårddisk till Wii

Robot
Medlem
Ingen hårddisk till Wii

dåligt beslut.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Medhåller [Molotov]. Mycket dåligt beslut. Även om korten inte är så dyra, lär det bli en hög totalkostnad om man ska köpa flera kort. För de utvecklade spelen lär ta rätt mycket plats.

Medlem

Tusan va dåligt!:evil:

Medlem

Extremt oklokt beslut enligt min mening.

Medlem

så detta dödar teorier om att t ex sega saturn spel och andra konsoler ska komma till wii då

Medlem

Wii har USB-ingångar. Med en uppdatering av Wii skulle externa hårddiskar kunna vara en möjlighet. Men allvarligt, är det nödvändigt? Ett SD-kort på 2GB räcker långt, och det är ju lätt att byta om man har flera. Tror inte WiiWare-spel kommer vara mer än 100MB styck.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

problemet är väl det att man måste ha spelen som backup på SD-korten och när man vill spela dem lägga in dem på det interna minnet. Eller har jag missuppfattat? För annars spelar ju hårddisk mindre roll om man kunde spela spelen (vc) direkt från SD-korten.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Tycker det är ett uselt beslut att man ska behöva sitta o flytta data till minnet, det är löjligt att de håller på så, kan tänka mig att det beror på piratkopiering eller nått men va "#¤*!

Sepuku

Medlem
Inaktiv

ni får kalla mig fanboy, skiter jag i. men sådana här beslut kommer ta död på Wii. Eller iallafall få ner försäljningen rejält. Och dessutom att man måste flytta över spelet till interna minnet är riktigt uselt.

Nintendo, tänk om, gör rätt. Ni har en bra hårdvara som ni kan bygga vidare på. Så ge nu användarna vad de vill ha istället för att hindra utvecklare.

Medlem
Skrivet av mh76:

ni får kalla mig fanboy, skiter jag i. men sådana här beslut kommer ta död på Wii. Eller iallafall få ner försäljningen rejält. Och dessutom att man måste flytta över spelet till interna minnet är riktigt uselt.

Nintendo, tänk om, gör rätt. Ni har en bra hårdvara som ni kan bygga vidare på. Så ge nu användarna vad de vill ha istället för att hindra utvecklare.

Ärligt talat så tror jag inte att speciellt många bryr sig om att de inte kan sätt in en usb disk i sin Wii. Med tanke på att den har 512mb intern flash och en 2gb SD kort går på ~150-200:- i kombination med att spelen som säljs säkert kommer begränsas till några tiotals meg så är antaligen utrymme inget större problem.

Sen om jag förstått det hela rätt så när man väl köpt något från WiiConnect så kan man ladda ner det igenom man rensar bort det från sin disk


signatur

There are few problems that cannot be solved with the usage of high explosives

Medlem

Släpp en HD utformad som basen/vaggan som konsolen står i idag. Borde gå att fnula ner en 2,5" utan att den blir alltför mycket tjockare. ANnrs lär det dyka upp modchip som fixar HD-stöd snart. Det borde ju gå att lura Wiin att tro att det är ett SD som den läser från?

Medlem

Hur stort är ett spel på VC då? Snes och nes versionerna lär ju inte vara mer än någon meg.
Är ju inte direkt samma siffror som på pc där man får ladda ner över en gig för ett demo.

Medlem

Vad ska dom ha USB ingångarna till för då? Men verkar rätt onödigt, tror inte Nintendo vill att man ska ha en till extern manick bredvid. Bara köra in ett större SD-kort så är de klart!

EDIT : Den klarar tydligen max 2gb kort?

Inaktiv

Det sämsta är ju att Wiin bara stöder 2 GB minnen... Vilken tur att VC spelen är så dyra att man inte har råd med alla isåfall då.

Inaktiv

jag fyllde ett 512 megs sd minne rätt så fort med vc spel.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jag fyllde ett 512 megs sd minne rätt så fort med vc spel.

Du har ingen talan i denna tråd PS3-fanboy

Inaktiv

äh pfff

läste iaf på en hemsida om Wii hd och det var till och med en bild på en hd.
och läste i game ractor tidningen om hdn och även om att sega saturn spel skulle komma till vc.

och det är ju tänkt att dom ska börja släppa demos på Wii, ska bli en demo channel.

och då skulle ju en hd sitta fint

var tydligen helt fel då.

fast man har inte kvar Wii längre så egentligen bryr man sig inte.

men synd är det.

*ps*

om ni inte visste det så är det lätt att få brudar om man har en ps3

KoP
Medlem

Klart dom nekar i detta läge, dom vill ju droppa bomben själv.

Inaktiv

jo, dom gör en blizzard, så måste det vara.

för den där demo channel blir det med största säkerhet av.

och demos är mycke större än dom små vc spelen som folk tankar.
demos kräver mer plats.

och ingen vettig person vill väl sitta med en hel kortlek av sd minnen när man kan ha en hd ?

Medlem

bakåtsträvande :/

1
Skriv svar