Den har vi aldrig hört innan: Tonåring skyller mord på Halo3

Medlem
Den har vi aldrig hört innan: Tonåring skyller mord på Halo3

Ännu ett pucko som beskyller datorspel för att ha orsakat en sinnesrubbning vilket fick stolpskottet att mörda sin mor och mordförsök på sin far.
Vad hände med "det är bara ett spel/film" som min far brukade säga?

Ännu ett psykfall

#blogg


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Den har vi aldrig hört innan: Tonåring skyller mord på Halo3

mmm läste om det för några veckor sedan, riktigt sjukt.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Tragiskt.
Antingen blir folk dummare och dummare eller så är det hela förbannade samhället som blir så sinnesrubbat så folk inte bryr sig längre...men sina föräldrar? Helvete...!

Medlem
Skrivet av d-aniel:

Tragiskt.
Antingen blir folk dummare och dummare eller så är det hela förbannade samhället som blir så sinnesrubbat så folk inte bryr sig längre...men sina föräldrar? Helvete...!

folk kan lika gärna balla ur när de tittar på teletubbies eller ingemar bergman.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av d-aniel:

Tragiskt.
Antingen blir folk dummare och dummare eller så är det hela förbannade samhället som blir så sinnesrubbat så folk inte bryr sig längre...men sina föräldrar? Helvete...!

folk kan lika gärna balla ur när de tittar på teletubbies eller ingemar bergman.

DET kan jag förstå hahaha


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av d-aniel:

Tragiskt.
Antingen blir folk dummare och dummare eller så är det hela förbannade samhället som blir så sinnesrubbat så folk inte bryr sig längre...men sina föräldrar? Helvete...!

folk kan lika gärna balla ur när de tittar på teletubbies eller ingemar bergman.

HAHA, fick ett gott skratt där:P

Det är tragiskt, killen måste vara helt sinnessjuk!

HALO 3 ÄR INGET DATORSPEL!!!

*Edit* I ett uttalande säger domaren att han tror att tonåringen inte förstod att hans föräldrar skulle vara döda för evigt om han dödade dem.

Jaha?
Lite tidigare i artikeln står det att han gjorde så det såg ut som pappan dödade morsan och sen tog självmord..

Tror inte på det.. jävligt långsynt..


signatur

Wai

Medlem

Alltså... ifall jag skulle få för mig att mörda någon (Det skulle jag inte) och verkligen utföra dådet skulle inte jag dra mig ifrån att skylla på GTA. Det får ju bara alla att fokusera på datorspel och beroende av det samma istället för att jag faktiskt dödat någon. Dessutom så fungerar det ju som ett försvar i rätten! Domaren tolkar det ju nästan likadant som: "Jag är psykiskt störd".


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar